- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door Dries.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 augustus 2008 om 17:01 #212259
Hoi,
Ik zit namelijk weer met een probleempje. Mijn brommer kwam niet meer op topsnelheid, dus dacht ik dat ik een warmloper had gehad. Hier wat gepost en gevraagd enzo, toen eens naar mijn vario gekregen.
Nu blijkt dus dat ik de moer van mijn vario aan de achterkant, die je schijven bij elkaar houdt, niet goed had vastgedraaid, of ze was alleszins toch losgekomen. als gevolg is nu de draad van mijn vario naar de fillestijnen..
Nu is mijn vraag aan jullie, is van deze vario nog iets te maken, met de draaibank eventueel, of door er een bus op te lassen, ik weet het niet meer. Dus als jullie nog ideën hebben, schiet maar raak!;)
hier btw een paar foto’tjes;)
de ergste kant, waar de draad het meest kapot is.

Hier vertoont hij ook slagen oid.

En deze ring zit er ook scheef in, mss kan dit later ook voor problemen zorgen?

Bvd!
Dries28 augustus 2008 om 17:06 #213264Tja. Zoals hij nu is, is hij afgeschreven.. Misschien kan het opgelast en opnieuw getapt worden ofzo..
Gecondoleerd…I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 augustus 2008 om 17:27 #213265Dit is een achterkoppeling, Niet meer te redden heeft een vriend van me ook gehad maar lang niet zo erg.. nieuw koppelingshuis kopen kost 110 euro. Vriend van me heeft toen ergens alleen de segmenthouder gekocht en was maa riets van 40 euro kwijt. Hij had hem niet uit de winkel. Ik raad je aan om ergens voor een 2e hands koppeling te kijken want voor 110 euro heb je complete originele varioset..(2e hands)
28 augustus 2008 om 17:33 #213266Nieuwe drukveer erin, schijf vastlassen.
Kunt hem beter vastlassen dan weggooien 😉
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 augustus 2008 om 18:01 #213267Ik heb dat ook met mijn koppeling gehad.
Zoals arvid al zegt: nieuwe veer erin eventueel segmenten en veren die je erin wil hebben erin zetten, vastlassen(alles vastlassen aan de achterkant dus, de moer aan de as en de schijf aan de moer).
Alleen kan je op deze manier nooit meer de drukveer of de trekveren vervangen dus bedenk goed wat je erin wil hebbben.
28 augustus 2008 om 18:29 #213268Trekveren vervangen kan wel, mits je van tevoren de koppeling segmenten hier even op aanpast (afzagen).. Het laatste stuk van de segmenten afzagen geeft daarnaast ook het voordeel dat je minder zware trekveren nodig bent. En drukveer.. Tja, Malossi geel is toch voor de meeste setups de enige fatsoenlijke mogelijkheid…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 augustus 2008 om 21:19 #213269Allereerst bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik hem dan maar ga lassen.
Maar hoe ga ik dan het best te werk? De moer er zo ver mogelijk opdraaien, dan de vario tussen de bankschroef opspannen en lassen?Kun je me dan even zeggen welke delen van de segmenten ik moet wegzagen Tonni? Kan je me dat aanduiden op onderstaande foto aub?
Waarom raden jullie mij een nieuwe drukveer aan? Deze is slechts een paar maanden oud…
28 augustus 2008 om 21:30 #213270Ze raden je een nieuwe drukveer aan omdat als hij eenmaal dichtgelast is je de koppeling niet meer uit elkaar kan halen en je dus niks meer kan vervangen. Een nieuwe drukveer houd het langer uit als eentje die er al lang in zit en dus kan je langer vooruit met je koppeling;)
29 augustus 2008 om 04:30 #213271Als je nu kijkt naar de bovenste veer:
Het stuk van de koppelingsschoen dat daar boven zit,zaag je weg.Dit dan bij alle schoenen.30 augustus 2008 om 17:07 #213275Oké mensen, bedankt.
Maar gaan deze trekveertjes dan niet te zwaar zijn voor mijn setup als ik de koppelingsschoentjes afzaag? omdat die dan ook een stuk lichter worden…
30 augustus 2008 om 17:27 #213276Mochten je veren te strak worden voor de schoentjes dan kan je ze altijd nog verwisselen.
30 augustus 2008 om 17:39 #213277Als je het uiteinde van de segmenten afgezaagd hebt wel ja! Anders kom je er na het vastlassen niet meer bij.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...30 augustus 2008 om 17:56 #213278easyparts heeft een losse koppelingsnaaf voor 43,26 euro. dat zou ik doen.
30 augustus 2008 om 19:06 #213279kan je mij even de link sturen van die losse koppelingsnaaf op easyparts?
Want ik vind het niet echt,, ook niet via de zoekfunctie
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.