- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 maart 2016 om 20:52 #212729
Ik heb vandaag op mijn linksstaande setup een vario gemonteerd met de volgende onderdelen:
Malossi voorvario
1:10,5 vertanding
90mm schijven
Gelen druk en trekveertjesHet probleem is dat mn brommer echt idioot hard optrekt naar de wat ik denk dat 60 km/u ofzo is, en gaat daarna niet merkbaar harder. Dit is met 9 gram rolletjes.
Met 6 gram lijkt hij nog veel harder op te trekken en maakt hij gewoon niet normaal veel toeren.Met poelie 80 en simo koppeling ging ik makkelijk over de 80 heen, dus iets lijkt mij hier niet te kloppen.
Mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen? Ik heb niet veel kunnen testen maar dat wil ik morgen wel gaan doen, maar alle hulp van tevoren is zeker welkom.
24 maart 2016 om 21:26 #217438Ik heb niet onwijs veel ervaring met vario op setups als die van jouw, maar ik denk dat je gele drukveer te sterk is. De trekveertjes zijn wel ok volgens mij die heb ik nu ook in de SI zitten dacht ik.
Je hebt vast ook nog wel een std drukveer liggen, probeer die morgen eens zou ik zeggen en als het dan beter gaat kan je altijd nog een iets sterkere proberen. En daarna proberen met de rollen te finetunen.
Zoals gezegd is mijn ervaring met vario op dit soort setups vrij beperkt, maar dat is hoe ik het zou doen.
25 maart 2016 om 06:06 #217628ik zou ook gewoon met std veertjes gaan rijden, dit spaart alle onderdelen van de vario, zelfs je snaar heeft minder te lijden, alleen kan het zijn dat je meer v-snaar slip krijgt
ik draai nu een 46.5 malo met rv blok met een city puffer, en die draait op ongeveer 6500 toeren (45km/h)
en daar zitten al 6.5 grammers in 😀 std koppeling en trek/druk veren ook stdhet enige is dat je van 0-15km even moet uitkijken met volgas geven het kan zijn dat de vario gaat pendelen, dit is vaak te wijten aan v-snaar slip.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 maart 2016 om 07:19 #217629Ik rijd al een tijd geen vario meer om dat ik poelie lekkerder vind rijden maar;
Met jou setup zou ik die gele trek veer laten zitten.
Bij mij ging hij met een getunde dr43 al slippen met een gele veer.
Hij trok de snaar gewoon de poelie in.Het is normaal dat vario niet zo snel gaat als met een poelie.
Maar ik zou even je zwaarste rollen er in zetten om te kijken wat je top is met deze overbrenging.Waarom koop je niet zo,n lange as en zet hem in een bromklok? Dan heb je een 1:7 overbrenging.
jou pinasco 46 kan dat wel hebben.25 maart 2016 om 08:34 #217630Kijk eens naar de schijven of de vario wel helemaal varieert? Daarbij zal je idd beter de lichtere rollen kunnen monteren om in je powerband van het vermogen te komen. Heb je bij je topsnelheid last van het bekende gonzen bijvoorbeeld?
De 1:7 overbrenging zal zelfs voor jou setup in ieder geval te zwaar zijn. Met de huidige onderdelen zal je bij een juist toerental de 90 km/h moeten kunnen halen.
25 maart 2016 om 14:27 #217632@Wilk1985
Ik geloof er niks van dat de gele drukveer te zwaar is. VespaAvanti rijd zelfs met een rode drukveer met zijn Si. Verder rijden vele met DR Evotjes al probleemloos met die gele drukveer.@Ritze
Slip wil ik nou net voorkomen en levensduur is niet meer zon groot probleem aangezien mijn brommer niet meer mijn dagelijkse vervoer is.@zevenenergie
De zwaarste rollen die ik nu heb zijn 9 gramm en daar gaat hij 70 km/u mee. Ik kan niet geloven dat nog zwaardere rollen goed is…
Verder zou het verschil geen 15 km/u moeten zijn. Zeker niet met dit blokje.@Martino
Het LIJKT erop dat de achterkoppeling niet helemaal varieert. Met ~65 km/u zit de schijf iig nog niet tegen de segmenten aan van wat ik zo kan zien.
En wat bedoel je met gonzen? Ik heb geen ervaring met vario rijden dus ik weet niet echt wat ik me daar bij moet voorstellen. Het enige wat ik merk op top is veel toeren en een lichte onbalans. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.