Vespa-Ciao.NL
:: vario eet snaar

Home Forums Techniek Vario vario eet snaar

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ERIKJAN1984
    Donateur

alleen malo snaren zijn wel snel weg, opgegeten door je vario zeg maar:p

paulhermens

ERIKJAN1984 :
        alleen malo snaren zijn wel snel weg, opgegeten door je vario zeg maar:p

wat is snel ? mijn vorigge snaar hield het 20 minuten vol
        13 x 1050 ? zou die van malossi snaar van jmpb 13,4 x 1060 dan passen ? of kom ik dan stelruimte op mijn blok te kort ?
        dat was probleem 1, nu nog erachter komen of die malossi schijf op mijn polini past, anders maar een malossi
        vario kopen.

Spulleke!

malossi schijf past ook met polini voorvario heb ik zelf ook 😉
          Moet je wel het busje hebben wat tussen je vliegwiel en halfpoulie komt.

paulhermens

busje ? bedoel je die ring met flens die ook tussen je kopelling en vliegwiel zit ?
            ja sorry maar op vario gebied ben ik nog echt een leek, ik heb vroeger twee citta’s een ciao en twee si’s een thomos een puch en een honda sfx gehad
            en snap wel het één en ander van die brommertjes maar, dit is de eerste keer dat ik me met vario bezig houd,
            wist toen die tijd niet ééns dat ,dat bestond voor een citta, erger nog mijn kennis over die dingen was beperkt tot
            het carb. werk en een ander cilindertje nu heb ik al de vijl en dremel ontdekt de electronica lukt ook al prima
            maar die verdomde vario heb ik nog niet echt geluk mee, ik denk weleens man koop gewoon een plastic brommer (scooter)
            maar heb gewoon een voorliefde voor de citta.

El Citta
            Donateur

paulhermens :
              busje ? bedoel je die ring met flens die ook tussen je kopelling en vliegwiel zit ?

Nee die ring is te dun. Bij een malossi vario zit een dikkere ring (bij polini zit die aan de halfpoelie gelast).

paulhermens

okee, ik had even bij jmpb naar de malossi voorvario gekeken en zag inderdaad de ring die jullie bedoelen.
                maar nou keek ik net even naar mijn vario op mijn citta en nu viel het mij op dat de snaar niet evenwijdig
                loopt, bij de voorvario zit er 1,5cm tussen het frame en de snaar, en bij de achterkoppeling is dit maar 0,5cm
                is dat normaal ?:?

tnerual
                Bijdrager

Dat is dus dan toch een bijkomend probleem! En misschien wel de oorzaak!
                  Voor je de vario monteert (vooraan) moet je een spacer, een nokje hebben, waardoor de vario maar tot een bepaald punt over de krukas kan schuiven!

Heb je die wel? Anders zou ik eens een nieuwe volledige kit kopen, Malossi / Polini..
                  En dan een goeie snaar, en eventueel iets doen aan die poulie’s achteraan

paulhermens

voorvario moet juist naar binnen of de achterkoppeling naar buiten maar, zal niet gaan, achter as is daar te kort voor, en
                    de voorvario komt dan tegen mijn subframe aan.
                    denk dat ik alles nieuw moet hebben, gaat weer een hoop euro’s kosten

zo net een nieuwe malo voorvario, nieuwe 90mm imi achterkoppeling en een nieuwe snaar besteld bij Q parts.
                    ik hoop dat, dat mijn problemen verhelpt anders word het weer poelie.

alles is opgelost en rijd nu weer prima.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.