- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 11 maanden geleden door rik.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 februari 2007 om 16:55 #212345
Hey ik heb sinds kort een vario set gekocht waarvan de klok uit elkaar lag:
dat dopje heb ik eruit gehaald omdat de vertanding er niet in wil, is geen lager:S, linker deksel is de variodeksel

*EDIT hier zie je die 2 pinnetjes
Na een controle zag ik dat er wat ringetjes misten en bij beide waren de vertandingen stuk, nah, andere snorklok die ik had liggen opengemaakt lange as erin gedouwd, en deksel weer erop. nou wil hij er niet op, nou blijkt dat hij zeg maar er niet invalt, die 2 boutjes van de kom staan dichter bij elkaar dan de 2 gaten van de deksel. Overigens na controle bleek hij ook niet op de oude klok te passen, zelfde probleem.Mijn vraag is, is dit wel een echte vario klok? die lange as past er wel in..
27 februari 2007 om 17:03 #215326die linker deksel is van een vario, die rechter LIJKT op een brom/snorklok.
ook die linker zonder lager gaat natuurlijk niet zo.
ik snap je probleem niet geheel, kun je het iets beter uitleggen?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 februari 2007 om 17:08 #215327ja die 2 pinnetjes wat op de kom zit waar de deksel in moet vallen, de 2 gaatjes van de deksel waar die 2 pinnetjes in moeten vallen staan verder uit elkaar dan die 2 pinnetjes, snap je:P
27 februari 2007 om 17:59 #215328Dat linker deksel is afwijkend. De lager gaten van de tussen assen zijn groter en zitten ook op een andere plaats. In elk geval een van beide. Staat er ook ergens een merkje in ofzo? Misschien is dat net er net zo een als Fred had?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...27 februari 2007 om 18:02 #215329Tonni :
Dat linker deksel is afwijkend. De lager gaten van de tussen assen zijn groter en zitten ook op een andere plaats. In elk geval een van beide. Staat er ook ergens een merkje in ofzo? Misschien is dat net er net zo een als Fred had?ja aan de binnenkant van de deksel staat zeg maar een opstaand klokje/belletje met daarin een A
27 februari 2007 om 18:31 #215330Maar wat kan ik dan nu het beste doen? is het mogelijk om de gaten te verbreden ofzo?
mvg rik
27 februari 2007 om 19:11 #215331ik meen me te herinneren dat die logo’s met een ‘A’ ook op de imitatieblokjes staan (berini). misschien past een imi deksel niet icm je klok?
27 februari 2007 om 19:20 #215332G-no :
ik meen me te herinneren dat die logo’s met een ‘A’ ook op de imitatieblokjes staan (berini). misschien past een imi deksel niet icm je klok?ja dat is het hem nu, het past niet. maar nu zit ik met een probleem:( heb hier een vario set gekocht waar ik nix mee kan, en zon klokdeksel, kun je die nog los aankomen? heeft iemand er nog een voor me:)?
12 april 2007 om 21:09 #215392hey hey!!
dan kan ik jou helepen….
de deksels zijn niet los te koop…ik had zelf het probleem ook namelijk.. mijn deksel was namelijk stuk gegaan..
wat ik zelf altijd doe om dat probleem op te lossen is…
van een gewone snornaaf(dus een naaf voor gewoon pully met de even aantal assen)
de deksel eraf halen..en die pas ik aan door middel van draaien en frezen…
ik kan het voor je maken..maaaaarr..dan moet je wel een snor deksel naar mij toe sturen met de desbetreffende lagers die erin moeten voor de lange uitgaande as..
en dan kan ik hem voor je pas maken!of je moet net geluk hebben dat er iemand zoiets heeft liggen…
maar als je intresse hebt dan moet juh mr ff pm&
suc6
Greetz!
17 april 2007 om 17:10 #215393heuvel85 :
hey hey!!dan kan ik jou helepen….
de deksels zijn niet los te koop…ik had zelf het probleem ook namelijk.. mijn deksel was namelijk stuk gegaan..
wat ik zelf altijd doe om dat probleem op te lossen is…
van een gewone snornaaf(dus een naaf voor gewoon pully met de even aantal assen)
de deksel eraf halen..en die pas ik aan door middel van draaien en frezen…
ik kan het voor je maken..maaaaarr..dan moet je wel een snor deksel naar mij toe sturen met de desbetreffende lagers die erin moeten voor de lange uitgaande as..
en dan kan ik hem voor je pas maken!of je moet net geluk hebben dat er iemand zoiets heeft liggen…
maar als je intresse hebt dan moet juh mr ff pm&
suc6
Greetz!
hmm die lagers heb ik niet, want volgens mij moet je dan een hele dikke ring erin duwen?
Maar heb nu een andere vario klok met de goede deksel, dus toch bedankt voor het aanbod!:) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.