- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door GeFret.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 januari 2007 om 15:46 #212248
Is mijn vario op de foto compleet,of ontbreekt er nog iets,bijv.een ring of wat dan ook.
Kan iemand die er een heeft er eens een goede blik op werpen,want dit is alles wat ik heb.

En waar zijn die 3 dingen voor waar ik een pijl bij heb getekend?
1 ik wil een malossi voorvario kopen,is die gele veer dan voldoende? (zie set up)
2 welke gewichten zal ik er bij bestellen,of zijn die die erbij zitten goed?
23 januari 2007 om 15:54 #215243Dat
Ronde plaatje ( onderste pijltje ) hoort op de voorvario dan komt die DIKKE moer die onder ligt.
Dat kleine ringetje is dat niet een opvulbusje?
En die grote ring is me onduidelijk..?
Btw borgmoer enzo zitten nog wel op je achtervario? Voor de rest ziet het er wel oke uit
23 januari 2007 om 15:55 #215244achterklok is kompleet, voorvario ook. alleen je hebt er maar 4 rollen in, en er horen eigenlijk 8 in. maar met 4 rollen trekt hij harder, maar lagere top.
gele drukveer is goed, ik denk dat de rode net te sterk is. maar je moet er wel zwarte of gele trekveren bij kopen, want als je originele trekveren houd en je doet er een strakkere drukveer in loopt het gewoon kut.
die der bij zitten zijn zeker niet goed, die zijn iets van 4.5 gram, die zijn nog bijna te licht voor een orgi blokje.
ik zou het setje van 6.5 tot 9.5 gram ofzo van jmpb pakken, denk dat je iets van 8.5 gram nodig hebt, mischien iets lichter.sucses
23 januari 2007 om 16:07 #2152451 Die zwarte rubber ring rechtsboven hoort er niet bij of wel?
2 En links naast de rubber ring,dat busje,waar moet die zitten?
3 En moet er niet een afstandsring tussen het vliegwiel en de vario?
4 Die trekveren,gele of zwarte,zitten die tussen de segmenten van de achtervario?Een hoop vragen,sorry,maar ik dit zo gekregen.
23 januari 2007 om 16:45 #2152461 = ik denk van niet,ja mischien weet het niet meer zeker zat hij in de achterkoppeling, weet het niet zeker
2 = langs het rubbertje is de afstandsring voor tussen de voorvario en het vliegwiel.
4 = die moeten idd in de achterkoppeling bij de segmenten,23 januari 2007 om 16:58 #215247Kan je trouwens ook gewoon polini trekveertjes er in doen? Die set van drie bedoel ik dan? Of moet je dan toch die van malossi gebruiken?
23 januari 2007 om 18:09 #215248Die kun je erin doen, heb k ook.
23 januari 2007 om 18:45 #215249Maar zijn die dan wel sterker als de originele die er in zitten of toch niet? Zijn de witte van malossi trouwens sterker als de gele van Malossi? Sorry dat ik dit in iemand anders zijn topic vraag.:bloos
23 januari 2007 om 18:54 #215250Jij wou toch een rondreisje maken?
Ik zou lekker met Poulie gaan rijden, vind dat persoonlijk 10x lekkerder rijden…
Ik vind Vario zo Nerveus, indirect en gevoelig…Trekt wel leuk op maar op lange stukken rijd een 70/80 poulie veel rustiger…..
Maar dat is puur een kwestie van gevoel natuurlijk, dat kan ik niet beoordelen…
Naja Set is mijns inziens gewoon Compleet:) Succes ermee!
23 januari 2007 om 18:59 #215251Vespaflappie: Tegen wie heb je het nu precies tegen de topic starter of tegen mij?
23 januari 2007 om 19:02 #215252he?????????,,, uhhh coda is de topic starter 😛 effe lezen sjefke
23 januari 2007 om 19:16 #215253@ciaoracer: waarom zou ik het tegen jou hebben, blijkt uit mijn antwoord dat ik zijn vraag beantwoord toch:P!
23 januari 2007 om 19:20 #215254Omdat je zei. Jij ging toch een rondreisje maken. Ik zou toch veel liever met poulie rondrijden en zo verder.
Op het laatste zeg je dan wel weer je set is compleet. Maarja ik zal het dan wel ergens anders vragen of die witte van Malossi sterker zijn dan de gele. En of die van polin sterker zijn als de originele die in de koppeling zitten.23 januari 2007 om 19:23 #215255ciaoracer :
Omdat je zei. Jij ging toch een rondreisje maken. Ik zou toch veel liever met poulie rondrijden en zo verder.
Op het laatste zeg je dan wel weer je set is compleet. Maarja ik zal het dan wel ergens anders vragen of die witte van Malossi sterker zijn dan de gele. En of die van polin sterker zijn als de originele die in de koppeling zitten.Niet zo zielig doen he!
Ik wist toevallig dat Coda een verre reis met z’n brommer gepland had, vandaar, had wel naar jou verwezen als het op jou zou slaan…
Of maak jij een rondreis???
Post je vraag even in het kleine vraagjes topic, hier hoort het niet thuis en zal niemand het behandelen, altans, zo lijtk het…
23 januari 2007 om 22:22 #215256Ha ha,relax manne,;)
Hij zit er op!
Jonge jonge,wat gaat ie nou tekeer zeg! Mijn kentekenplaat zat meteen al dubbel gevouwen,als je gas geeft gaat ie zo achterover!
Hij rijdt maar 55 of zo en maakt veel te veel toeren,meer gas heb ik maar niet gegeven,ik dacht dat ie anders uit elkaar zou klappen.
Echt lachen zo’n vario!
Ik had er nog nooit mee gereden,maar het is heel leuk.Goed,
inderdaad geschikt voor de reis naar Frankrijk,zoals Ollie al wist;),ik heb het namelijk al eens eerder gedaan met poelie erop en dat is soms stapvoets de berg op in de Ardennen,je kunt natuurlijk een grotere poelie proberen,maar bergaf gaat het soms 100+ per uur en dan ben je weer blij met je zware overbrenging!Een maat van me had een 70cc’tje met 80 poelie en die moest regelmatig lopen.
Nou,binnenkort maar eens die voorvario van malossi bestellen,dat zal wel beter rijden denk ik.
Blijft ie dan nog zo hard trekken of wordt het dan wel wat minder?Mzzl!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.