- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 8 maanden geleden door Badmuts20.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 juli 2016 om 21:00 #185216
Goedendag luitjes,
Heb hier een ciao snor mix uit 2005 op de kopt getikt.
Helemaal origineel, van een oud vrouwtje geweest en met nog maar 1800 km op de teller
Nu rijdt deze dus ook nog origineel 27 km/h.Vroeger ook een ciao gehad het gewone mengsmering type, 13/13 carb en citypower uitlaat. Liep heerlijk.
Nu heb ik dus een mix variant met een variomatic.
De variomatic op de ciao is nieuw voor mij. Op scooters is wel bekend.Ik wil graag het volgende aanpassen voor iets meer trekkracht en snelheid.
Uitlaat:
Ik wil gaan voor een Citypower. Nu zijn er verschillende merken, maar zit hier nog verschil in?
Ik weet dat de nieuwe types een 23,5mm aansluiting nodig hebben.Vario:
Ik wil de vario ook vervangen voor een Malossi of Polini.
Welke is het beste voor de snor en scheelt dit wel wat in trekkracht en snelheid?
Zijn de rollen en de drukveer ook geschikt voor de snor? Lijkt me dat een brom meer power heeft om de rollen rond te slingeren.Carburateur:
Tja zo wat ik gelezen heb verschillen hier de meningen nogal over. 13/13 zou te groot zijn doordat de inlaat van de snor klein is. Dus dacht meer aan een 12/10 met een polini powerfilter.Heb ik de volgende onderdelen ook nog nodig/ of zijn deze aan te raden?
Trekveertjes achterkoppeling:
https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/variodelen-gilera-citta/trekveerset-a-kopp-malossi-vespa.htmlWelke kleur zijn aan te raden met deze setup?
Spoeiers:
Welke maat sproeiers kan ik het beste meebestellen voor het afstellen?Alvast bedankt voor de reacties.
17 juli 2016 om 23:55 #202751Er zijn 2 zaken die jou verhaal tegenspreken. Helemaal origineel en vario, dit klopt niet. Weet je zeker dat je een vario aandrijving hebt? Deze zal er dan later zijn opgezet. Laat je niet verleiden door de tekst op de motorschermen. 😉
Misschien slim om eerst te kijken met welke setup je nu te maken hebt.
-Overbrenging mono of vario?
-Inlaat van de carters?
-Diameter van de flens?Wanneer deze vragen zijn beantwoord zal er ook een passend lijstje onderdelen bij gezocht kunnen worden. Hier wat foto’s plaatsen kan ook al veel verduidelijken.
18 juli 2016 om 05:28 #202752Oke ik begrijp uit jouw verhaal dat een vario op een ciao niet standaard geleverd is.
Eerlijk gezegt heb ik de kappen aan de zijkant er nog niet afgehad, maar achterop waar normaal de pully zit is de bult veel hoger. Ook het aantal toeren met optrekken is hoog. (kan ook slippende snaar zijn bedenk ik me nu)
Op de kappen staat alleen ciao mix.Inlaat bedoel je de binnendiameter van het flensje waar de carb opzit gemonteerd neem ik aan?
Deze kan 7 of 9mm zijn toch?Flens van de uitlaat dacht ik dat dit altijd 23,5 zou zijn bij een snor mix.
18 juli 2016 om 14:16 #202753In Nederland zijn ze in ieder geval niet standaard met vario geleverd. In jou geval gewoon even achter het linker motorscherm kijken.
Voor mix carters geld; Lees je d9x7 = snor, d11,5×7,5 = brom. In beide gevallen is een 12/10 voldoende. Zou je een 13/13 willen monteren zal ik zeker de inlaat bewerken. Het inlaatvlakje van mix carters is ook al niet erg groot en kan je tevens direct meepakken. Deze is zoals de brom uit dit topic.
Flens even opmeten met een schuifmaat. 😉
18 juli 2016 om 16:36 #202754Zo even achter het kapje gekeken en er zit inderdaad geen vario op.
Dus gewoon een pouli.
En wel in de maat van rond de 83 buitenkant. Volgens mij standaard dus.
Lijkt me ook stug dat een dame van 80+ er iets aan gesleuteld zou hebben 🙂Uitlaat heb ik niet opgemeten.
Ik gok op de 23,5mm, voor die 27 euro durf ik de gok wel te nemen.Dus dan bovenstaande maar dan zonder het hele vario gebeuren. 😀
En een iets kleinere pouli + snaar. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.