- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door November Rain.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 augustus 2006 om 11:25 #212305
Hallo,
Ik heb best strakke trekveertjes in mijn koppeling: Omega goud. (Die passen trouwens niet in alle koppelingen).
Nu pakt ie bij een mooi toerental, ongeveer zoals een scooter.
MAAR:
Doordat hij aardig wat toeren kan maken voordat ie pakt, begint de vario dan al uit te schuiven.
Met als gevolg dat ik wegrijdt met een v-snaar die voor niet onderin ligt, maar al een stuk omhoog geduwd is.Terwijl ik meen dat scooters dat niet doen. Dit kost een heleboel trekkracht bij wegtrekken denk ik. Heb de Malossi gele drukveer erin trouwens.
Verder heb ik nog niet heel veel afgesteld, omdat m’n blok er weer onderuit is. Maar ’t was wel ongeveer goed kwa toeren.
24 augustus 2006 om 12:29 #214856denk dat je veren te strak zijn want de trekveren zijn voor lage toeren en de drukveer voor hoge, de drukveer is geod en als hij goed doortrekt de rollen ook wel, ik zou effe met je trekveren kloten want als hij veel toeren ,moet maken tijdens optrekken begint hij eigenlijk al beetje bij de drukveer
(if im wrong correct me)
24 augustus 2006 om 13:06 #214857je hebt t idd fout, trekveren zijn dus voor jouwn gevoel goed ? dan moet je eigenlijk gewoon lichter in de rollen.
als dat niet gaat werken, dus te lichte rollen en overtoeren dan moet je denken aan wat slappere trekveren (ik vind polini zilver altijd de beste) en weer wat zwaardere rolletjes
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 augustus 2006 om 13:51 #214858owwwh ik dacht gewoon 1 maatje (weet ik hoe da werkt) minder sterke drukveer erin.. want ik dacht dat die dan eerder meegeeft en dus heb je snaar onderin (voor)
maja ik heb zelf nog nooit aan een vario gestleuetled 😛
24 augustus 2006 om 17:24 #214859Ik zou juist een grotere drukveer moeten monteren, om mijn snaar achter hoog te houden.
Maar ik zal er eerst eens lichtere rolletjes indoen zodra het blokje er weer onder zit@ Herr flick, ik heb op dit moment een koppeling waar niet de normale vespaveertjes in kunnen. Er zweeft een foto van zo’n koppeling rond op dit forum ergens. De Omega scooterveertjes passen er wel in…
24 augustus 2006 om 17:46 #214860TJOEP :
Ik zou juist een grotere drukveer moeten monteren, om mijn snaar achter hoog te houden.
Maar ik zal er eerst eens lichtere rolletjes indoen zodra het blokje er weer onder zit@ Herr flick, ik heb op dit moment een koppeling waar niet de normale vespaveertjes in kunnen. Er zweeft een foto van zo’n koppeling rond op dit forum ergens. De Omega scooterveertjes passen er wel in…
ojah je hebt gelijk 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.