Vespa-Ciao.NL
:: Vario afstellen op Citta

Home Forums Techniek Vario Vario afstellen op Citta

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Als je de poelie gemonteerd hebt en je luchtfilter ( zonder gaatjes) en de juiste sproeier en hij loopt als een zonnetje.

Meld je dan even in dit topic.

VMBO-VETERAAN
      Topic starter

Maar dat doet ie al:thumb

Lennaert
        Sleutelbeheerder

VMBO-VETERAAN :
          Maar dat doet ie al:thumb

Dan toch maar eens je vario goed afstellen want dan zit het niet in je blok.

zevenenergie
          Donateur

@Vmbo veteraan

Ja maar als je lucht filter er niet op zit……..

En je stellt je vario af en je zet dan wel je luchtfilter er op (omdat je blok anders een stofzuiger is) dan klopt je afsteling van je vario niet meer.;)

Toen je op de kleuterschool zat heb je geleerd hoe je tussen de lijntjes moest kleuren, toch? :pest

VMBO-VETERAAN
            Topic starter

Met mijn luchtfilter erop loopt ie als een zonnetje bedoel ik natuurlijk….

zevenenergie
              Donateur

Verder met de vario?

VMBO-VETERAAN
                Topic starter

Goede gewicht rollen dan?

zevenenergie
                  Donateur

Ja,

Polini vario er op, standaard veer en standaard trekveertjes achter, beginnen met 7 gram rolletjes.

Maar kijk voor dat je de naaf er op zet welke overbrenging er in zit.
                    We weten nu dat 1:10,5 met 90mm schijven het beste resultaat geeft bij de Citta.

Kijk nu je nog poelie rijd, bij welk toerental je brommer nu het meeste vermogen heeft.
                    Zorg er voor dat je vario begint te variëren bij dit toerental.

Dat kan je op het gehoor doen.

Maar het gaat beter met dit:
                    http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=405

VMBO-VETERAAN
                    Topic starter

Met polini variateur varieert hij niet. Ik heb een vario klok met loopstand. Dat is toch 1:13?
                      Ik zit eraan te denken om een tweede brommer erbij te kopen om de vario op de citta werkend te krijgen.
                      Zo kan ik hem voor veel meer geld verkopen. (Als ik dat wil, je raakt toch wel een beetje gehecht aan je cittaatje:()

Martino
                      Moderator

Zal hier graag een filmpje van zien, misschien iets verkeerd gemonteerd of versleten?
                        Lees ook;

Weet wel dat een Piaggio vario en een Polini Speedcontrol erg van elkaar verschillen. Ze gebruiken een ander aantal gewichten en deze zijn ook anders van formaat. Je kan ze niet zomaar uitwisselen. Ik had pas een topic over de Polini Utah vario gestart. Hierin staat ook aangegeven wat te bewerken om je begrenzing te verwijderen.

De loopstand kan op elke verhouding overbrenging gebruikt worden. Draai aan je uitgaande as(Wiel) zodat deze 1 rondje maakt en tel hoeveel rondjes je ingaande vario-as maakt en je hebt de reductiefactor.

VMBO-VETERAAN
                        Topic starter

Sorry Martino, maar is een filmpje noodzakelijk?
                          Het kost me veel tijd om de klok te vervangen, remsegment over te zetten (heb maar 1) en de vario te monteren.

VMBO-VETERAAN
                          Topic starter

Goedemiddag…

Ben ik weer na een lange tijd. Allereerst moet ik melden dat ik vrij dom ben geweest. De hele discussie in dit topic was niet nodig geweest, omdat ik het helemaal bij het verkeerde eind had. Namelijk, waar ik dacht dat het aan mijn vario of motorblok lag, lag het aan de vertanding. Dáárdoor reed mijn Citta met zoveel overtoeren en dáárdoor kreeg ik de boel niet ‘afgesteld’.

Nu dat duidelijk is…., ik heb een 10,5 vertanding van Vincent gekocht en de boel loopt al stukken beter… MAAR, toch zou ik graag nog eens jullie kijk op de zaak willen horen. Ik rijd denk ik 40 km/h nu met 8 grams rollen en een redelijk toerental die vrij constant blijft (al vind ik het nog net teveel). Standaard drukveer en een 50cc blok. Mijn polini voor vario varieert nét niet helemaal tot zijn grootste versnelling. Mijn vraag is: zou het toerental dalen en de vario helemaal variëren met 9 of 10 grams rollen?

Met vriendelijke groet,

V-V

SuperSi
                            Bijdrager

uuhh,probeer het zou ik zeggen. Rollensetje is 5 uuro.

Maarwatje vraag betreft,
                              Je vario gaat op een lager toerental beginnen met varieren.
                              Of je vario dan helemaal door varieert weet ik niet, ik weet namelijk niet of hij nu zijn einde kan bereiken.

VMBO-VETERAAN
                              Topic starter

Het gaat me erom dat ik niet geld wil blijven uitgeven aan een systeem waarvan het niet zeker is of het gaat werken. Hoe bedoel je precies dat je het niet weet?

Wat ik kan zien is dat de snaar niet op zijn hoogste punt op de voorvario komt.

SuperSi
                                Bijdrager

Als je vario niet ver genoeg komt gaat ie met zwaardere rolletjes waarschijnlijk wel net dat stukje halen.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.