- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door Paul.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 maart 2006 om 23:03 #212264
Allereerst wil ik mezelf even voorstellen, ben Paul op het cittaforum, 17 jaren jong, kom uit Nieuw-Vennep en heb een cittatje.
Nou ligt het cittaforum om onverklaarbare wijze al een aantal dagen down (iemand hier misschien die de reden weet?), dus kom ik hier even me vario vraagjes stellen, volgens mij is dat gedeelte hier overigens veel beter uitgebreid:).
Kijk hier wel vaker maar was te lui om een gebruiker aan te maken, maar heb dit vandaag dus toch gedaan=)
Nou heb ik net een vario, allereerst wil ik ff melden dat het verschil ZIEK is met een poelie, echt ongelooflijk.
Maarrr wat ik dus eigenlijk wil weten is hoe zware rollers ik ongeveer nodig heb, en naar wat voor soort rollen ik dan moet vragen bij de brommerboer? Zijn de rollers gewoon hetzelfde als die van een scooter of wat?
Naja iig, hier mijn setup:
60cc DR
Polini Hoge Druk Kop
13/13 Dell’Orto @ 62 sproeier
Malossi Powerfilter
Polini Vario
Leo HM Straight
Inlaat bewerkt
Standaard krukasHeb nu dus 5,7 grams rollen in me Polini voorvario zitten, maar deze maken zware overtoeren bij de 15 km/uur ofzo, hij trekt wel heerlijk hehe maargoed de zaak moet nog wel even netjes afgesteld worden. Ik wil de standaard drukveer houden dus daar hoeft wat mij betreft niks aan te veranderen. Maar ik vraag me dus af hoeveel gram rollen ik ongeveer nodig heb.. Iemand een vergelijkbare setup oid? En (zoals een stukje naar boven al vermeld) vraag me ook af naar wat voor rolletjes ik precies moet vragen bij de brommerboer, en of deze gewoon hetzelfde zijn als bij een scooter.
Alvast bedankt!!
10 maart 2006 om 23:15 #214581ik denk dat jij rond de 8 gram moet zitten.& het zijn dezelfde als in een scooter(eikes)
10 maart 2006 om 23:32 #214582Dat is mooi, lekker makkelijk. Dus gewoon om 8 grams rollen vragen, hoeveel kost een setje trouwens? En hoeveel rollen zitten er in een setje? Want het aantal rollen in een Malossi voorvario & Polini voorvario verschilt wel toch? Oja en hoe veel kost zo’n setje, neem ik er gelijk een paar mee om te testen.
10 maart 2006 om 23:34 #214583hier in Belgie 12eurokes.Polini of malossi evenveel gewichtjes.
11 maart 2006 om 01:22 #214584En er zit in beide vario’s 6 rollen. De maat is gewoon 16×13.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 maart 2006 om 15:16 #214585Nou heb net de 8 gram rolletjes gehaald, ga ze morgen ff proberen. Maar vind het echt onwijs zuur dat je ze niet meer in kunt ruilen (hier bij de Honcoop iig niet), want ze kostten me toch 13,50 en straks maakt hij weer overtoeren.
12 maart 2006 om 16:42 #214600De 8 grams rollen zit erin, en de vario werkt zeer aardig!! Mijn top is alleen nog maar 55-60, terwijl hij eerst 65-70 ging maarja daar doe je volgens mij niks aan. Maar nu heeft me citta van 40-50 niet meer die ‘boost’ die hij met poelie nog wel had, heeft dit te maken met dat er te zware of te lichte rolletjes in zitten?
12 maart 2006 om 17:32 #214601n vario afstellen vergt ook veel geduld
je moet echt klooien met je setup zodat ie in 1x doortrekt naar je top zonder boost of stotteren
je kan zo’n polini setje gewichten kopen, had bij mopshop besteldkostte 13 ofzo en had 4 setjes gewichten
12 maart 2006 om 17:42 #214602Maar kan het ook zo zijn dat me rollen (8 gram) invloed hebben op de topsnelheid? Dat ik, als ik 7,5 of 8,5 gram zou proberen een hogere top zou kunnen krijgen?
En waar moet ik precies op letten met het afstellen van mijn vario. Wat zijn de kenmerken van te zware/te lichte rollen?
12 maart 2006 om 19:10 #214603Paul :
Maar kan het ook zo zijn dat me rollen (8 gram) invloed hebben op de topsnelheid? Dat ik, als ik 7,5 of 8,5 gram zou proberen een hogere top zou kunnen krijgen?En waar moet ik precies op letten met het afstellen van mijn vario. Wat zijn de kenmerken van te zware/te lichte rollen?
wat heb ik je gezegd?????Nu rijd je ineens ‘ongeveer’ goed hé.
Nu plaats je strakkere trekveren in je koppeling;Trekkracht verhoogt,maar je top blijft hetzelfde.
Probeer maar & dan laat je iets horen,groeten
Barry
12 maart 2006 om 19:17 #214604Nu weet ik nog steeds niet of me top hoger kan worden door andere rolletjes en waar ik op moet letten bij het afstellen van mijn vario, wat de kenmerken van te zware of te lichte rollen zijn. Dat van die trekveren wist ik ook inderdaad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.