Vespa-Ciao.NL
:: Vario achterkoppeling probleempje

Home Forums Techniek Vario Vario achterkoppeling probleempje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Honda_mbiloss
    Topic starter

Hallo allemaal,

Zal me zo even voorstellen, maar nu eerst een brandende vraag. Mijn vraag sluit eigenlijk perfect op dit topic aan:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1159

De plaat waar de drukveer tegenaandrukt zit een glijbus in. Ik begrijp dat de glijbus een beetje speling moet hebben, anders kan hij niet in en uit. Maar die van mij kan ik onder een hoek trekken, gaat dit problemen geven? Of is dit redelijk normaal, en centreert hij zichzelf op de v-snaar?

Misschien dat iemand voor mij de binnendiameter van die glijbus op kan meten, om te kijken of die van mij ver versleten is?

gr. emiel

FonS
      Bijdrager

heb ik ook eens gehad, en ja, het gaat problemen geven.

ik hoop voor je dat je 100mm schijven hebt, die kun je nog nieuw kopen bij JMPB 😉 (90mm niet)
        zie: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3259

foto’s van mijn koppeling toendertijd:

veel vijlsel

een klein beetje speling is geen punt, maar dit is overduidelijk te veel

nieuwe / tweedehandse zoeken dus !

welkom op ons forum btw :bier

Honda_mbiloss
        Topic starter

Dankje voor je snelle reactie, heb hetzelfde als op de foto, zal even een nieuwe plaat scoren dan. Heb idd 100mm schijven.

Heb net nog even gekeken, en bij mij is het ongeveer de helft als op de foto. Maar neem aan dat dat ook teveel is.

Zal in het te koop gevraagd even een advertentie plaatsen.

diac
          Bijdrager

het word van kwaad tot erger he;)

Honda_mbiloss
            Topic starter

ja precies, lijkt mij ook dat hij een beetje gaat jotteren. Het laatste beetje zal heel snel gaan waarschijnlijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.