Vespa-Ciao.NL
:: Vario achterkoppeling pakt niet.

Home Forums Techniek Vario Vario achterkoppeling pakt niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ties1020
    Topic starter

Hoi iedereen,
      ik heb een probleem namelijk de startsegmenten pakken niet in de achterkoppeling(replica van jmpb) pakt niet. Ik heb al van alles geprobeerd segmenten omdraaien, zondet veertjes, andere segmentjes en geontvet maar niks werkte.

Alvast bedankt
      Ties

Schuhmie
      Bijdrager

Dat heb ik ook eens gehad…teveel compressie, dus teveel weerstand. Lukte me niet om hem aan de krijgen. Maar pakt ie helemaal niet aan?

Broaaap

Ties1020
        Topic starter

Teveel compressie zou kunnen maar denk het eerlijk gezegd omdat hij hem niet eens pakt met een boormachine en blijft de v snaar en vario gewoon stil liggen.

Schuhmie
          Bijdrager

Vreemde zaak. Maar start ie wel met de boormachine? Of zet je hem op de achterklok? Om te kijken of de segmenten aan pakken?

Zelfs als je de veertjes er niet op zet, dan zouden ze meteen aan moeten pakken. Dan is nu de vraag: zit je klok goed vast over de spie van de uitgaande as? En…komen de segmenten wel tegen de klok aan? Wat je kan doen: is kijken of zonder de binnenklok de veertjes functioneren, dus allen de buitenklok. Dan heb je de snaar etc niet nodig. Alleen de brommer hoog zetten zodat het wiel kan draaien en dan kijken of je starter segmenten het doen.

Broaaap

Ties1020
            Topic starter

Zal het morgen proberen👍

Ties1020
              Topic starter

Ik heb deze middag even zitten proberen met de boormachine waardoor die met de decompressie rond draaide maai niet hard genoeg om hem te starten en zonder decompressie in slipt de vsnaar op de vario
                als ik de boormachine er op zet draait de schaal van de koppeling waar de startsegment in zitten wel gewoon goed mee

Schuhmie
                Bijdrager

Ok, maar start de brommer? En heb je ook gekeken of de starter segmenten in de schaal uitzetten?

Broaaap

Schuhmie
                  Bijdrager

Start de brommer wel met een reguliere koppeling en achter klok?

Broaaap

Ties1020
                    Topic starter

imagemet normale koppeling doet due het wel maar toen bedacht ik me kan het dat de vsnaar op het frame aanloopt zoals op de foto hieboven

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.