Vespa-Ciao.NL
:: vario achterkoppeling draait mee!

Home Forums Techniek Vario vario achterkoppeling draait mee!

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

de koppeling komt niet hoger te liggen, maar de schaal. Hierdoor draait hij zichzelf niet vast. als jij de moer op de as draait, forceer jij eigenlijk de schaal te diep over de as. Hierdoor heeft de koppeling te weinig ruimten om vrij los te draaien, en zit hij dus volgens jou “klem”.

Het hoort niet, dat ringetje daar. het is zo ontworpen dat alles prima werkt. Je kan het ringetje er wel tussen fabriceren, alleen (eigen mening) had ik hierdoor alleen wat meer trillingen.

Florian
      Moderator

Ik weet bijna wel zeker dat het niet met het naaldlager te maken heeft.
        Volgens mij heb je die grote moer op de achterkoppeling niet strak genoeg aangedraaid en dan ”klapt” hij zeg maar vast tegen je klok.

Ik heb dit ook veel gehad met mijn achterkoppeling, waarbij de grote moer steeds een slagje terugdraaide en dan liep de boel weer vast.

Sowieso het proberen waard, is minder werk dan je naaldlager vervangen

niek1992
        Bijdrager

Zelf heb ik de achterkoppeling vastgelast, aangezien mijn spie-baan begon uit te lubberen. Heb de segmenten afgeslepen, zodat ik alsnog bij de trekveertjes kan komen. Drukveer zit goed; polini Goud.

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.