Vespa-Ciao.NL
:: vario achterkoppeling afstandbus?

Home Forums Techniek Vario vario achterkoppeling afstandbus?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beensie
    Topic starter

Hallo.

ik heb een vraag over mijn achterkoppeling hoort hier een afstandbusje tussen want hij loopt nu aan heb ik het gevoel.
      hier een afbelding.

Martino
      Moderator

Nee, er hoort nergens een busje achter. Ook niet aan gaan beginnen! Dan draai je de alles alleen maar stuk. Je koppeling steunt tot op de verhoging van je vario-as. Hier is misschien de enige mogelijkheid om een afstandsring te plaatsen. Wanneer hij aan loopt is het mogelijk om je complete as wat op te schuiven. Zit er nu ook al niet veel speling op dan?

Anoniem

Heb je een versterkte Citta brug? Zo ja, dan lopen ze wel vaker aan, op te lossen door met een afbraamschijf de achterbrug iets dunner te maken op het gebied waar de achterkoppeling komt.

Je kunt misschien ook iets doen met een afstandsringetje tussen het dunnere gedeelde van de as, waar ook de spie in valt, en de achterkoppeling zelf.

Martino
          Moderator

Lees nogmaals bovenstaande reacties. Ga geen ring tegen je moer van de koppeling aan leggen! De boel zal je stuk lopen. De koppeling draait zich vanzelf open met een vreselijke schade tot vervolg. Wil je dan toch een ringetje plaatsen dan doe je dat waar het dikkere in het dunnere deel op de as overgaat. Je verlengt als het ware het dikkere gedeelte zodat je koppeling in zijn geheel hoger komt te liggen.

FonS
            Bijdrager

Veel voorkomend probleem bij imitatie koppelingen (niet jouw probleem), maar ook in jouw geval op dezelfde manier op te lossen:

Martino
              Moderator

Je kan voor de 3e keer dezelfde vraag stellen het antwoord wordt niet anders. :pest Geen ringetje tussen de koppeling en keering!

beensie
                Topic starter

Oke duidenlijk martino
                  lijkt mij dat hij de keering gaat opvreten ik ga het zien

mv gr

heb er een ringetje tussen gedaan en werkt perfect dacht dat de
                  koppeling niet op die rand ruste waar de as dikker word

mv gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.