Vespa-Ciao.NL
:: Vario achterkoppeling

Home Forums Techniek Vario Vario achterkoppeling

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjors891
    Topic starter

Hallo, ik wil graag een vario achterkoppeling kopen 100MM schijven, (niet die van JMPB) maar waar ik wel de trek en drukveren van kan vervangen. Weet iemand waar ik op moet letten als ik er een koop?

Waarom?

Hoezo niet de imitatie koppeling, veel mensen schrijven deze direct af terwijl het een prima ding is?
        De drukveer hiervan is gewoon te vervangen voor een zwaardere en zijn de trekveren prima voor de meeste setups. Daarbij veroorzaken de originele vaak trillingen en heb dit met een imi koppeling nog nooit meegemaakt.
        Ook worden deze standaard geleverd met 90mm schijven en lijkt me ook zeker een meerwaarde;)

Sjors891
        Topic starter

@waarom Uit een recensie van de imi koppeling blijkt dat de druk en trekveren niet tot moeilijk te vervangen zijn, en niet geschikt voor zwaardere setups. Ik wil graag een vario leggen op mijn 70 DR, bewerkt carter (inlaat en spoelpoorten)en leo hm. En waarom 90 mm schijven dan? Dank voor de hulp. Groeten

niek1992
          Bijdrager

drukveer is net zo simpel te vervangen als die van een normale koppeling. Je draait de M24 moer eraf en de veer springt eruit.

het enige verschil tussen een imi koppeling en een originele is dat de imi gebruik maakt van een centrale trekveer. als jij hiervoor een sterkere vervangende kan vinden, dan kan je in theorie ook je trekveer vervangen. Verder is het een prima ding, heb hem zelf namelijk ook.

(BSN)finish first

ik rij ook gewoon met een imi koppeling en heb er ook geen enkel probleem mee.
              en mijn setup is net iets zwaarder dan die van jou dus zou het voor jou setup ook geen probleem moeten opleveren 🙂

Sjors891
              Topic starter

Kan ik dan het beste 90 of 100MM schijven gebruiken?

Waarom?

Zolang je met originele Vespa vertanding rijdt (dus geen Malossi/Cif) zal ie 90schijven makkelijk trekken op een Ciao.

90mm geeft ongeveer 7km extra snelheid, 100mm wat trekt wat harder op.

Sjors891
                  Topic starter

Ga het zeker proberen! Bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.