Vespa-Ciao.NL
:: Vario 50cc

Home Forums Techniek Vario Vario 50cc

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frits
    Topic starter

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een vario op mijn brommer.
      Hij trekt nog niet geweldig op wat kan ik daar aan doen
      en een leuke topsnelheid wat kan ik daar aan doen

Ik rij met
      12/10
      origineel filter
      50cc
      leovince krul
      100 mm schijven
      52 sproeier hij kleurt goed

Raden jullie me een andere sproeier aan, omdat ie meer toeren maakt. en dan ook beter reageert
      mijn brommer komt niet geweldig op toeren als ik gas geef namelijk uit stilstand

Alvast bedankt

Gr..gerben

Mike
      Bijdrager

welke rollers heb je erin zitten dan? en grotere sproeier is eigenlijk wel een must ja.. maar ik kan je pas verder helpen als je meld welke rollers erin zitten.. ik neme aan een std vario met std drukveer en trekveren.. als dat het geval is moet je 8 of 9 grammers hebben

Mike

tvmierlo
        Donateur

4 rolletjes eruit halen bij standaard voorvario(om en om een rolletje eruit en erin laten zitten).
          Misschien een hoogtoerige uitlaat proberen?

masterman
          Bijdrager

en staat je v-snaar niet te strak

Frits
            Topic starter

@tvmierlo
              Al gedaan toen schakelde hij bijna niet door, Ja ook wel goed idee ja een proma cc of top one
              @Mike Standaard rollen weet zo niet wat ze wegen maar hij trekt voor geen meter
              @masterman
              Hmm k weet het eigenlijk niet hoor hoe die pcecies meot

hansieb
              Moderator

Fritsje ga je nou eerst eens wat verdiepen in hoe een vario werkt.

De snaar moet goed strak zijn , thomas en ik zijn er al een beetje uitgekomen dat die snaren hier van DELFTECHNIEK enzo niet echt fijn zijn echt SUPER snel doorschakelen maar optrekken enzo nie doen.

De malossi snare daarentegen zijn wel erg relax.

Achter moet hij net een ielepiele beetje in de poelies zitten. Ook moet je maar eens kijken hoe snel die schakelt , optrekken is bij jou al anders dan std door je leo krul. Je moet dus STRAKKERE trekveren erin kwakken dit is voor het optrekken.

Kijk ook maar eens hoe die varieert voor en achter.

Frits
                Topic starter

Goed zal ik daar eens naar kijken ja
                  zal ik ook v-snaar anders spannen ik heb een originele van piaggio die zijn wel goed hoop k
                  ik zal idd andere veren erin doen en drukveer dan kan dat zomaar?
                  ik hoop dat het beter word

hansieb
                  Moderator

Hoezo kan dat niet ? iedereen hier port er toch ook andere trek en drukveren in…

Wat je nodig hebt is :

– Bankschroef / workmate
                    – Dop 32 of sleutel 32
                    – En dan de borgring om tikken
                    – Met de dop of sleutel de moerlosdraaien…
                    ! let er wel op dat als je de moer los draait de drukveer eruit knalt dus je moet ook HELEMAAL met gele en rode drukveer druk op de poelie houden zodat de poelies niet wegschieten.

Trekveertjes moet je kope zijn anders dan die voor in koppeling.

Frits
                    Topic starter

Ja Herr flick rade mij groene aan
                      en gele drukveer kan er dus gerust in

Goed zal ik dat eens halen en sproeier ff wat groter zei Mike

hansieb
                      Moderator

Gele drukveer erin …. lijkt me te sterk.

Je mag mijn koppeling nog wel ff proberen als je wil spul ligt hier nu toch los.

– Koppeling met groene trekveren en gele drukveer.
                        – Malossi snaar
                        – Malossi voorvario

.-{2F4OV}-.

Gele drukveer is te sterk;)

Werkt meestal pas bij 70cc…

Met zware rolle wil t nog welles lukke ma zou t niet doen;)

Altijd probere af te stellen met een zo licht mogelijke drukveer.. in jou geval is da de standaard en die moet goed zijn:thumb

Frits
                          Topic starter

Damn! te sterk das balen:(

Leek me wel wat

Ik zou idd jouwnes wel eens willen proberen Hansieb

LvDoni
                            Bijdrager

Ik heb hetzelfd met mijn std vario op std cilinder. dikke rommel is het, maar ik he hem nu wel zo ver dat hij redelijk doortrekt. Ook als je in een nat grasvelt staat en je wil wegrijden, slipt hij weg, wel lachen.

Maar kijk inderdaad of de snaar niet testrak staa, dat had ik ook namelijk! dan trekt hij inderdaadvoor geen meter. Verder heb ik er 4 rollertjes uit, en dan was al een heel verschil!

Ik heb mijn snaar op de juiste spanning gekregen door het blok een beetje los te zetten, brommer aanlopen, en dan stukje terug rijden over de oprit, en dan het blok vast. Lekker beun, maar het werkt wel 😉

Frits
                              Topic starter

@lvdoni
                                ja ik heb ook al 4 rollen er uit gehaald maar dan schakelt mijnes niet eens meer door
                                schiet ie in toeren en zo raar

kan ik ook wel eens proberen rijden en blok vastzetten stukje:P
                                maar heb je nog leuke foto van je ciao mix vind hem wel vet

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.