Vespa-Ciao.NL
:: Vario

Home Forums Techniek Opvoeren Vario

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bino
    Topic starter

Hallo allemaal ik ben hier nieuw dus dit is me eerste post 🙂
      Maar ik heb gelijk een beetje een domme vraag en heb er nog niet veel over gevonden.
      Als je alleen de koppeling van een variao plus die klok er op zet en voor inplaats van een vario die standaard koppeling er op zet (weet wel dat de vsnaar breder is)kan zelf dan wel zo’n schoen uitdraaien maar nou is mijn vraag zou dit wel werken ? het lijkt me leuk te proberen maar heb totaal geen idee of het dan wel rijd :con.
      Zo niet kan ik een standaard varia ook tunen ?? ik hoort het wel

Greetz :thumb.

Marcc
      Bijdrager

nee dit gaat niet omdat je variateurprincipe dan verdwenen is want je voorvario zorgt drvoor dat bij hoge toeren je snaar naar boven geduwd word en achter dus naar beneden en dat gaat dan dus niet meer… je orginele vario is nog n beetje te tunen door die opstaande koperen ring weg te veilen. hierdoor kan je snaar net iets dieper komen. dit scheelt weer n beetje…

ciaoracer
        Bijdrager

Die koperen ring. Zit die in je achtervario of de voorvario? En zit die alleen bij de malossi of ook de polini.

Edit Arvid: Zit alleen op std voorvario’s, vele zijn al weggevijld. Als je dit ding wegvijlt kunnen de vario en halfpully dichter bij elkaar komen en komt de snaar hoger in de vario te liggen (en zoals marc zegt lager in de achterkoppeling) resultaat: Je rijdt iets harder.

In malosssi en Polini vario’s zit niet zo’n ring gelukkig 🙂

ArvidW
          Donateur

Hoi Bino, welcome op dit forum 🙂

Marcc heeft je vraag al beantwoord zo te zien, voor dit soort vragen hebben wij een algemeen topic waar je dit soort kleine vraagjes kunt stellen.

Ik sluit dit topic, mocht je nog meer kleine vraagjes hebben over Vario dan kun je deze stellen in het kleine “vario vragen topic”

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1924&d=840

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.