Vespa-Ciao.NL
:: vario

Home Forums Techniek Opvoeren vario

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

klassen
    Topic starter

HE,

ik wil misschien een vario kopen. Maar kan iemand mij vertellen wat bijvoorbeeld een voor vario en achter is. Of heb je ze allebij nodig? en wat voor onderdelen heb je nog meer nodig zo dat de vario past op je ciao?

Groet leondo

pier
      Bijdrager

eigenlijk is het begrip vario fout!! want de vario is alleen het gedeelte dat over de krukas gaat! je hebt std vario’s maar ook snellere. Zie onderaan de site bij JMPB, en dan bij citta, moterdelen en dan bij vario afdeling!

verder heb je dus een V-snaar nodig net zoals bij een koppeling-poulie aandrijving.

dan heb je dus nog de koppeling, lange as, en de klok.. ( dit komt allemaal int achterwiel )
        inplaats van de normaale klok en de poulie!!

Eigenlijk heb je dus alleen maar de koppeling, lange as en de klok nodig. als je een snellere setup gaat berijden. omdat je de snelle vario alleen appart kunt bestellen, en de meeste bestellen deze omdat je dan harder trekt dan met de std vario.

hopelijk heb je hier genoeg aan. :thumb

barend f
        Bijdrager

kijk dit is het systeem

boven aan de achterklok met lange naaf( met daarop de achterkoppeling)die komt dus in jou achter wiel( wel je oude klok er uithale natuurlijk8)

daaronder zie je de voor vario die word bevestigt met een bus over je krukass,
          kijk maar in de HOW TO (vario monteren)
          ik ga je nie alles voor kauwen 😀

suc 6:thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.