Vespa-Ciao.NL
:: van snorblok naar bromblok

Home Forums Techniek Opvoeren van snorblok naar bromblok

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

emile89
    Topic starter

als ik een nieuwe bromcilinder koop, gewoon 50cc, dan heb ik toch gelijk een grotere inlaatpoort?

ArvidW
      Donateur

Nee, was dat maar zo. Inlaat gaat via je carter en niet via je cilinder (zoals bij veel andere brommers) Dus je carburateur zit bevestigd op het carter en niet op je cilinder (zoals bij puch enz enz)

Dus mocht je grotere inlaat willen hebben zul je echt een veil / boormachine erdoorheen moeten halen, of op zoek gaan naar een speedenginetje

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

emile89
        Topic starter

dat is wel kut 😐 ik dacht gelijk van het probleem af te zijn als ik een nieuwe cilinder kocht. en een snorcarter is zeker anders dan een bromcarter van een vespa?

Biker-mouse
          Bijdrager

emile89 :
            dat is wel kut 😐 ik dacht gelijk van het probleem af te zijn als ik een nieuwe cilinder kocht. en een snorcarter is zeker anders dan een bromcarter van een vespa?

Inlaat van een snorcarter is 7mm, van een bromcarter 10mm, verder zit er geen verschil in.

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

ArvidW
            Donateur

Nee, ringetje zit in de “anti tempering” blokken, ofwel blokken die niet op te voeren zijn.

Snorinlaat is gewoon heel klein (rond) gaatje
              Brominlaatje is echt het rechthoekje gebruikt, de inlaat is dus ook rechthoekig (vanaf binnen gezien)
              Snorinlaatje van ciao mix is een iets groter klein rond gaatje, afgevlakt aan de onderkant.

Home made engine dyno

emile89
              Topic starter

dus ik moet toch echt de inlaatpoort uitvijlen wil ik de 50 halen? 🙁
                ik heb in jullie how to gelezen dat je o.a een kolomboormachine moet gebruiken, ik heb zo’n ding niet.
                zijn er andere manieren om dan je inlaatpoort te bewerken of heb je een boormachine toch nodig?

btw bedankt voor de snelle en hulpzame reacties :thumb

Edjuh
                Bijdrager

Het kan ook met een vijl. Ik heb een kleine sleutelvijl gebruikt, duurt lang maar is wel precies. Dremel is ook handig.

emile89
                  Topic starter

de boor is toch bedoeld om in de “diepte” te boren, hoe kan je nou weer met een vijl in de diepte vijlen:?
                    snappen jullie wat ik bedoel? of snap ik het verkeerd:D

Biker-mouse
                    Bijdrager

emile89 :
                      dus ik moet toch echt de inlaatpoort uitvijlen wil ik de 50 halen? 🙁
                      ik heb in jullie how to gelezen dat je o.a een kolomboormachine moet gebruiken, ik heb zo’n ding niet.
                      zijn er andere manieren om dan je inlaatpoort te bewerken of heb je een boormachine toch nodig?

btw bedankt voor de snelle en hulpzame reacties :thumb

Je kunt ook een gewone boormachine gebruiken. Heb ik ook gedaan en werkt prima. Natuurlijk is er wel iets meer voorzichtigheid bij nodig.

Blok van mij paste bij mij ook niet onder de kolomboormachine:?

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

emile89
                      Topic starter

en hoe weet je dan hoe diep je zit?

edit:
                        nou ik die verhalen zo hoor zie ik er behoorlijk tegenop, haal ik de 50 echt niet zonder het uitvijlen?

ArvidW
                        Donateur

Jawel hoor mik er een 70cc onder (DR70evo bijvoorbeeld 55 euro @ JMPB) en je rijdt wel 50 (of 60:P) met behoorlijk trekkrachtje.

Je kunt ook uitvijlen zonder te boren, minder efficient, maar werkt wel. Heb je deze howto ook al gezien? http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975 Ik heb nl geen gebruik gemaakt van kolomboormachine, maar gewoon met boormachine uit de hand.

Als je alleen maar vijlt heb je geen 13.13 nodig, een 1210is groot genoeg. Met alleen vijlen ga je zeker harder optrekken, en top gaat ook wat omhoog.

Maar met 50cc op ongevijld snorcarter is ook de 50 wel te halen, met een kleinere pully + proma CC’tje haal je dat wel….

Home made engine dyno

Jelle
                          Moderator

joh laat toch dat vijlen lekker zitten, als je een mix blokje (snor) hebt moet je er gewoon een 12/10 carburateurtje, citypowertje en een bromklok (voor in je achterwiel) erop zetten!
                            haal je cker de 45/50

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.