- Dit onderwerp bevat 119 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 augustus 2009 om 21:12 #433849
Ik heb weer even de smaak te pakken.:@
Het plaatsen van een kers vers blokkie geeft weer even de kik om alles weer even op te frissen.
Aangezien mijn voorspatbord en kappen weer wat gebruiks sporen hebben en zelfs….
gatverdri@## roest.:kotsGaan we die even weer spuiten.
En moest er nog altijd een balhoofd kapje op in de kleur.
Dus ook die komt erop.Er zit overigens nu 110km op de revisie en alles gaat goed….binnenkort de onsteking alvast weer helemaal goed zetten.:lol
Als volgende stap in de inrij periode.Nu is het geval met de kleur van de nieuw te spuiten kapjes, ik heb de kleur wat impulsief gepakt.
En het leek in de winkel een betere match dan ik nu vind.:bloos
Maar het “ken net”, dus ik vind het goed zo.
Ik hoor de commentaren wel.Als eerste was het balhoofd kapje aan de beurt.
Die was nog zo nieuw dat er nog folie op het embleem zat, handig bij het spuiten.
Dit kapje zat bij enkle losse onderdelen van een overleden mix.
Even waterproof en spuiten maar.
Plastic primer was niet nodig omdat er al verf op zat een soort oranje rood.Die is goed gelukt….

Dan de zijkappen.
Zoals ik al eerder opmerkte waren er in de lak,(blanke lak) barstjes onstaan.
En dat werdt achteraf even een vlieg in de soep.
Want ook hier dacht ik even waterproof en klaar, maar………..dat was niet zo.
Dit was wat er gebeurde toen ik ging spuiten.
Het leek net of er vet onder zat.:boos

Alleen dit kwam door de bewuste barstjes.(ik heb niet zo veel ervaring met spuiten)

Dus schuren maar weer.En dat hielp.
veel beter toch.:P

Ook het voorspatbord kwam nog aan de beurt.
Deze was wat meer werk maar niet zoveel als de eerste keer.
Hij is weer geschuurt, schoon gemaakt en van binnen getectyleerd.
En omdat ik ook met filler bezig was geweest isie ook weer even in de primer gezet.(het stond er toch nog)

Helaas was de kleur bus naa een zijkap en balhoofdkapje al weer leeg.
De 2de kap kwam net niet af, balen.:|
Wel heb ik de bok even zwart gemaakt met tectyl, ook weer netjes en roets vrij.Tot nu toe gedaan.
In real live lijkt het toch even beter.:ehh

Waarschijnlijk gaan de kappen volgend jaar toch weer voor de bijl en dan komt er een iets beter passend kleurtje op.
Je kan natuurlijk niet altijd de beste combinatie maken….(.) :nerd21 augustus 2009 om 06:55 #434316Heb je ook blanke lak gebruikt? Dat maakt ze krasvaster en glimmender.
21 augustus 2009 om 07:53 #434553Mooi ciao’tje!
En idd zoals Edjuh zegt even paar lagen blanke lak erover heen. 😀
Dat je een originele cilinder hebt warm laten lopen vindt ik echt knap van je,
is mij nog nooit gelukt 😀Zijn niet stuk te krijgen de originele cilindertjes
21 augustus 2009 om 13:47 #432017Volgens mij was dat een namaak standaard 50cc. Mijn maat had ook geen echte piaggio cilinder en was in 2 maandjes alweer vastgelopen. Wat haat ik toch zuigerclips!:P
21 augustus 2009 om 18:01 #435463Je voert het goed uit! Ik vind alleen die kleur van de kappen er niet bij passen;)
21 augustus 2009 om 20:59 #434816PoliniCitta :
Mooi ciao’tje!En idd zoals Edjuh zegt even paar lagen blanke lak erover heen. 😀
Dat je een originele cilinder hebt warm laten lopen vindt ik echt knap van je,
is mij nog nooit gelukt 😀Zijn niet stuk te krijgen de originele cilindertjes
Het is zoals wordt gezegt geen orginele cilinder.
Het is een “orginele” in de zin van niet gekieteld=), maar wel imitatie.
40 euries bij JmPb.
Waarschijnlijk was de zuiger niet goed rond ofzo want met de nieuwe cilinder gaat het wel goed.En natuurlijk zit er blanke lak op, maar daar komen nu juist die scheurtjes in.
Misschien blijven ze nu weg.:?21 augustus 2009 om 21:01 #434875Martijnvanheerde :
Je voert het goed uit! Ik vind alleen die kleur van de kappen er niet bij passen;)Zoals ik zelf al zei is de match inderdaad niet geweldig, maar in het echt heeft het wel wat.
Dan kleurt het wat meer naar elkaar toe.22 augustus 2009 om 06:50 #434972leuk ciaotje hor!
22 augustus 2009 om 17:13 #439981haha is het niet verstandig als je je uitlaat bijhoud?
24 augustus 2009 om 07:00 #438145BromFreak666 :
haha is het niet verstandig als je je uitlaat bijhoud?Ik ben wel benieuwd wat jij ermee zo doen?
IK zelf houdt de uitlaat zo schoon mogelijk en smeer hem regelmatig in met olie.
Maarja het wordt heet en krijgt in die toestand water en wat wel niet over zich heen.
Dus dat wordt toch lelijk.:?Maare goeie tips zijn altijd welkom.:D
26 augustus 2009 om 13:08 #434874Zo weer wat werk verricht, de kappen zijn weer klaar en weer fris.
Spatbordje weer mooi.

En de kap.:)

De kleur wordt beter ontvangen dan verwacht.
Alleen komt er veel commentaar als echt een vrouwen brommer…..hmmmm dat was toch niet de bedoeling.
Maar goed mijn vrouw rijdt er ook op en ach dan heeft zij ook wat.Misschien komt mijn vrouwelijke kant naar boven, …..zou ik me zorgen moeten maken.:o

In ieder geval weer strak.8)

Ook is de ontsteking weer spot on 0.45 en dat is te merken.
Nu nog 300 km te gaan en dan weer normaal smeren en de spoeier weer wat kleiner.
Hij(of zij) rijdt nu 34km en daar zal met de goede afstelling nog 6km bij komen ongeveer.
Hard zat om zonder helm mee te rijden.
Nog steeds valt mij op dat er een wat onprettige trilling in dit blokje zit.:?
En daar verdenk ik toch de krukas van, maarja als hij maar heel blijft.(tis tenslotte een T.R krukas)En nu op verzoek de standaard.
De standaard is van Buzzetti.
Deze past goed met als nadeel dat de kunstofvul bus + grote parker, volkomen prut is.:kots
Ik moet weer even denken maar volgens mij heb ik toen gewoon een bout gehaald die lang genoeg is om dwars door de bok as heen gaat.
Dus de orginele eruit en de lange erin.De ringen + het uitstekende deel orgineel van bok.

Aan de andere kant met moer.

De (trap)as door de standaard voor stevigheid en steun gewoon orgineel gemonteerd.

Met ringen de ruimte tussen standaard plaat en bok opvullen.
Dan kun je hem goed strak aan draaien en whalla en perfecte stevige standaard.;)
Dit bevalt mij prima en hij staat er goed stevig mee.Succes.
7 september 2009 om 07:19 #438452Het laatste nieuws;
Het uur is geslagen de ciao gaat weg.
Na een 2.5 jaar te hebben geknutseld en gereden, heb ik het gezien.
Het was hartstikke leuk hoor, maar ik wil verder.
Mijn verlangen gaat uit naar praktisch en comford.
Dus er komt een …….scooter:bloosWaarschijnlijk een Kymco super8 in orjanje zilver(als ik er 1 een beetje knap vind.
Ja Ja ik weet het, maar toch soms wil je weer eens veranderen.Dus de Ciao komt in de verkoop.(maar niet voor weinig):no
De bedoeling is eerst nog even wat kilometers maken en de laatste afstellingen doen.
En op marktplaats zetten en op ciao .nl natuurlijk.;)7 september 2009 om 08:33 #438457zonde man dat je hem weg doet:o, die scooters sleutelen voor geen meter:P
7 september 2009 om 08:58 #438383docs911 :
zonde man dat je hem weg doet:o, die scooters sleutelen voor geen meter:PNou dat is waar, darom wil al zeker geen aprilia sr50 b.v want dan kan je nooit ergens bij.
Maar ik hoop dat ik allen maar hoef te blingen en niet te veel ander geneuzel.7 september 2009 om 09:46 #438671aprillia sr is absoluut geen sleutelscooter 😛
Dan kun je beter de o zo populaire aerox kopen, lekker orgineel 😛 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.