- Dit onderwerp bevat 119 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2007 om 12:44 #425505
Hartstikke mooi nieuws, dat hij het weer doet dus.
Hou er ook rekening mee dat je een MIN op je frame moet hebben, met coating heb je deze niet goed meer bij de bobine plek dus.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 november 2007 om 13:10 #425506Lekker dat hij weer loopt!! Vaak duurt dat het langst en kost de meeste moeite, en zijn het de kleinste dingetjes die ervoor zorgen dat je dagenlang niet lekker in je vel zit omdat dat klote ding het weer eens niet doet.
Ik had ook een probleempje met koplamp, bleek dat ik de – niet had aangesloten op het blok. (ik heb electronisch blok dus ik zou niet weten hoe het bij cp zit, maar bij mij zit er gewoon een plaatje waar ik de draad over kan schuiven zodat hij – heeft. Toen ik die aansloot werkte alles helemaal naar behoren 😀
Geef niet op, het is vast iets kleins. Je kijkt er gewoon overheen. Het verstandigste is (heb ik zelf ondervonden) dat iemand anders er even een heldere blik op werpt.
18 november 2007 om 15:22 #425511Herr FlicK :
Hartstikke mooi nieuws, dat hij het weer doet dus.
Hou er ook rekening mee dat je een MIN op je frame moet hebben, met coating heb je deze niet goed meer bij de bobine plek dus.Leuk dat je dat opmerkt.
Ik heb namelijk vanuit mijn onstekings spoel een directe draad getrokken naar de bobine.
Zodat ik een echte directe aarding heb.
Dit heb ik ook met mijn achterlicht gedaan, om zo een zo goed mogelijk rendement te hebben van de opgewekte stroom.Nu heb ik met mijn eerste test rit(je) van de week deze draden niet aangesloten gehad.
Misschien dat hij daarom nog niet helemaal lekker loopt.
Inderdaad is de aarding dan minimaal.Ik heb je berichtje ook gezien.
Ik zal het even na kijken, uit mijn hoofd was er inderdaad wel iets waar je rekening mee moet houden maar, wat was het ook al weer?
Je hoort het wel.19 november 2007 om 18:42 #425546Project poedercoaten is klaar!:D (maar) :'(
Tja’ toch nog een maar.
Eerst maar even alles wat wel gelukt is.
Ik zal beginnen met het eind resultaat, kijk en beoordeel.8)

Ik zelf ben best tevreden met het resultaat.
Inderdaad zou een chromen spatbord even wat evenwichter ogen maar echt storend vind ik het niet.
De combinatie zilver en blauw bevalt mij ook wel en is volgens mij redelijk orgineel (uniek?).
Tja en dat stuur hé, ik vind het gaaf, het is een beetje chopper.Hier nog wat detail shots van de snor
De volgende foto laat zien hoe ik het probleem van de kunstofpen heb opgelost die bij de Buzettie standaard hoort.
De nieuwe as van de midden bok is van een nieuw type Ciao en is dus te lang.
Maar dat is een voordeel omdat de kunstof pen nu nog maar 1 cm lang hoeft te zijn en is dus veel minder kwetsbaar.:lol
Hier een mooi detail shot van het nieuwe achterspatbord met de chromen kentekenplaathouder.
Tussen de plaat en houder heb ik wat schuimrubber gedaan om trillen tegen te gaan.
Tevens zie je hier ook dat er nu een bredere achterband om zit.(Sava)
Ik moet zeggen dat deze band veel makkelijker om de velg viel en meteen goed zat (niet slingeren).
Ook staat het veel stoeder.
De volgende foto’s laten zien dat ik aparte aardpunten heb gemaakt voor achterlicht en bobine.
De aardedraden komen nu direct van de spoel af.

Ook de koplamp doet het weer, gewoon vergeten de stekkers erop te steken in de koplamp.:con
Alles spatzuiver, MAARRR doet de snor het ook?Nou’w ja en nee.
Hij start werkelijk fantastisch 1 zuigerslag en lopen.
Maar hij is sloom en wil niet op toeren komen.:boosEn dat probleem ben ik nog niet uit.
De carb heb ik al weer helemaal schoon gelikt, de benzine loopt goed uit de kraan.
Met het luchtfilter heb ik al geexpirimenteerd, zelf even de uitlaatdemper eraf gehad.
Maar het probleem veranderd niet (hele verschrikkelijke diepe zucht).:(Ik kom er even niet meer uit want aan het blok is niets veranderd.
Alleen de onsteking is vernieuwd en zou nu toch goed moeten zijn(cp op +-0.45)
En er zit een nieuwe kering op de krukas.Goede suggesties zijn welkom.
Ga toch maar even rijden misschien gaat het probleem gewoon over( dromen mag toch)19 november 2007 om 18:44 #425547Welke poelie zit erop ?
Alles ziet er wel spik en spak uit , maar een ander stuurtje zou hem wonderen doen volgens mij.
19 november 2007 om 18:56 #425549ik had eerst hetzelfde probleem, ik zou proberen je contactpunten nogmaals af te stellen. of in ieder geval even checken of ze nog goed staan.
19 november 2007 om 19:01 #425551Ziet er leuk uit zeg, zelf (mening) zou ik een paar dingetjes veranderen.
-stuur wat anders, of wat lager
-Normale vierkante koplamp, past mooi bij de rest
-ander zadel, dit is volgens mij een soort tomos remake
-en je TE lange bougiekabel inkorten haha 😉
Voor de rest ziet er cool uit, ook met alle electronica.
Maak anders eens een filmpje hoe die het doet ?
Ook een nieuw bougietje doet soms wonderen, omdat je een andere onsteking hebt als eerst (moet eigenlijk niks uitmaken maar toch)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 november 2007 om 15:18 #425572Ja wel, probleem gevonden,…..99% zeker.

Vandaag was maar weer begonnen met uitvogelen van mijn ontbreken van trekkracht en niet op toeren willen komen probleem.
Eerst uit wanhoop de kop eraf gehad en gecheckt of ik soms een vastloper had gehad.
Bijna onmogelijk, maarja je wil toch verder.
Alles zag er gewoon goed uit en omdat het er toch af was meteen de boel maar goed schoon gemaakt.
Efect 0, natuurlijk.
Toen dacht ik misschien heb ik er toch per ongeluk ongemengd benzine in gegooit.
En is het nu nog alleen zwaar lopen van de boel.
Maar nee hoor verwisselen van de benzine had (gelukkig) geen efect.:|Na wat op een krukje te hebben gezeten en nagedacht (@#$%$#@).:boos
Dacht ik opeens aan mijn zuigerstopper wat eigenlijk en hulpmiddel is om de timing van cp’s te checken.
En wat blijkt de cp’s hebben een timing van misschien 1 mm voor dodepunt.
Met een goede cp afstand.
Conclusie waarschijnlijk een gebroken spie.Of is het misschien dat de nok verkeerd op de as gezet kan worden.(die de cp’s opent)?
Dit is een vraag aan een ieder die dit leest.Maar 1 ding weet ik zeker het moment van openen klopt voor geen kant en dat klopt precies met het beeld van slecht lopen wat mijn snor nu heeft.
De oplossing is inzicht en dan kan ik weer lekker snorren:bier
Oja voor jullie pietlutten de bougie kabel is ingekort hoor!!:pest
20 november 2007 om 17:43 #425577Nu heb ik het echte probleem gevonden.:knuffel
Het zijn de verkeerde cp’s.:duivel
Met de oude kom ik op een openingspunt van +-2a3mm.(cp opening 0.45)
Met de nieuwe krap 1mm.(cp opening 0.45)Dus ik heb veel te weinig vooronsteking.
En dan krijg je weinig kracht ontwikkeling ……vanzelf.:@Morgen maar even andere halen en de oude meenemen voor vergelijking.
Was ik even blij dat vergelijken nog mogelijk was anders had ik waarschijnlijk nooit echt zeker geweest.
De verschillen zijn ook zo klein.Ik ben heel benieuwd dit moet toch gewoon goed komen.:relax
22 november 2007 om 11:37 #425621Hoeveel ellende kun je hebben bij het verwisselen van cp’.
1 Eerst zijn ze geoxideerd.
2 Dan is de timing niet goed en heb je dus de verkeerde.
3 Dan blijkt dat je nieuwe orginele cp’s ook niet passen???Man man wat een gedoe allemaal.:((
Ik zal dit verder toe lichten eerst de foto’s.De verkeerde.

De goede(bijna dan)

Wat gebeurd er gisteren nadat ik de “goede cp’s gehaald hadt?
Ik set ze in het blokje en het schroefje ging er al wat lastig in.
En zodra het op zijn plek zit blijkt dat afstellen verder niet gaat.:?
In los gemonteerde toestand worden de cp’s al open gedrukt.Na wat vergelijken met de oude (goeie) cp’s ging bij mij het licht uit, ik dacht echt even dat ik niet lekker werd.
Want er leek werkelijk geen verschil in te zitten, behalve dat het sleuf gaatje niet genoeg ruimte had om te stellen.
Dus blokje in de tas en op naar de brommerboer.
En na wat onderzoek bleek dus dat het wel de goeie waren, maar de serie die hij in de winkel had was gewoon een misdruk.
NAAAAH dat geloof je niet.:o
Dus samen met de brommerman hebben we het gaatje geruimt zodat stellen wel kon.
En eindelijk loopt de snor weer.Hoe goed?
Start heel goed.
Loopt uitstekend stationair.;)
Komt nu wel weer redelijk opgang.:|
Alleen ik vind toch dat het niet helemaal is zoals het was.De enigste reden die ik daar nu voor kan bedenken is de grotere diameter van mijn achterband.
Dat trekt toch wat zwaarder.
Maar goed ik rij weer en nu eerst maar eens wat kilometers maken want daar isie toch voor.8)23 november 2007 om 16:53 #425659Toch nog een klein updatetje over mijn cp klucht.:(
Zoals ik al gemeld had vond ik toch dat hij nog niet helemaal de oude was, wat trekkracht en snelheid betreft.Tot mijn stomme verbazing vond ik toch weer een oorzaak die ik niet had verwacht.:o
Vandaag ben ik mijn cp afstand toch nog maar eens gaan nakijken, en dit deed ik gewoon met het blokje onder de snor.
Wat denk je??cp afstand 0.35 terwijl deze toch echt op 0.45 stonden.
Alleen dit is afgesteld zonder vliegwiel.
Blijkbaar maakt het toch wel wat uit wanneer je ze afsteld.
Ik zelf heb na montage van het blok nooit meer verwacht dat ze zouden verlopen.
Er zit wel logica in want nadat de koppeling goed vast gemonteerd is geweest zit het vliegwiel en daarmee ook de nok pas echt goed op zijn plek.En ik moet zeggen hij rijdt nu bijna als vanouds.
Alleen ben ik precies 5 km snelheid kwijt geraakt.
Vermoedelijk komt dit door de grotere achterband(grotere diameter).
Alleen dacht ik zelf dat hij daardoor wat harder zou gaan en iets minder zou trekken.Wie kan mij dit vertellen?:!
Grotere achterband hogere of (zoals bij mij) lagere eindsnelheid?
4 december 2007 om 17:21 #425916Ik ben eruit.:D
Na heel wat zoek werk op de site en heel wat berichten waar ik dan weer door ging twijvelen.
Het word de al oude en bekende Leo Vinci krul voor de Ciao.Mijn probleem was dat ik gewoon de midden bok eronder wil houden.
En ik kon er slecht achter komen of dat wel of niet kon.
En steeds als ik een andere uitlaat onderzocht dan kreeg ik dat zelfde probleem.
De 1 zegt “kan wel” :lol en de ander “kan niet”. :no
Blijkbaar verschillen onze Ciaotjes zoveel dat er niet 1 antwoord mogelijk is.Maar gewoon in de plaatselijke brommer shop wisten ze het wel.
En Leo krul voor de Ciao kan gewoon eronder met behoud van bok.
Kost daar overigens 85 Euries wat mij niet tegen valt voor een gewone winkel.En eerlijk is eerlijk a;s je zo’n pijp in het echt ziet dan is dat wel gaaf.8)
Ik heb hem nog niet maar als het zover is dan komt er weer een update.Dan word het een malossi filter en Leo krul (+nieuwe sproeier natuurlijk)
4 december 2007 om 17:52 #425918hmm.. die problemen wat jij hebt gehad met je cp komen mij erg bekend voor..
bij mij was het namelijk ook zo dat de cp afstand was veranderd na een tijdje rijden. van 0.45 naar 0.60 :S
dus jij zegt: cp afstellen met vliegwiel erop?denk dat ik het eens ga proberen.. hoorde ook een harde *TIK* toen ik gas wou geven dus denk dat ik de condensator ook moet vervangen..
word er doodmoe van 🙁4 december 2007 om 18:36 #425919zeer netjes echt mooi:)
toffe lak ook4 december 2007 om 19:50 #425920Echt mooie vespa8)
ik ben blij dat je van RVS houd had k ook eerst altijd=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.