- Dit onderwerp bevat 119 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2007 om 21:49 #448448
sieger :
mooi gedaan;)
word wel een gaafe vespa
ben je er ook op de vespa meeting in groningen??
zou um wel ff in het echt willen bekijken;)Helaas dat is voor mij toch echt wat te ver weg.
Maar misschien komt er nog wel eens een gelegenheid waar we elkaars trots kunnen bewonderen.25 juni 2007 om 21:53 #448449Scheelt goede olie zoveel dan ?
Ik rijd nu op castrol TTS Extreme protection. Ik zat eraan te denken om CASTROL a747 te kopen , maarja mijn blok draait eens 10000 toeren max, dus leek het me een beetje onnodig om olie van 20 euro te kopen.
Het hele ciaotje wordt wel wat 🙂 ga je er motorisch nog iets aan doen?
25 juni 2007 om 21:56 #448450Herr FlicK :
Mooi gedaan, nog nooit van het probleem met de remanker hevel gehoord eigenlijk..Misschien is het wel een maandag model.
En ook is het zo dat je het wiel maar net aan in het midden krijgt van de twee vorken.
Ik zou zeggen de foto’s spreken voor zich.25 juni 2007 om 22:04 #448451hansieb :
Scheelt goede olie zoveel dan ?Ik rijd nu op castrol TTS Extreme protection. Ik zat eraan te denken om CASTROL a747 te kopen , maarja mijn blok draait eens 10000 toeren max, dus leek het me een beetje onnodig om olie van 20 euro te kopen.
Het hele ciaotje wordt wel wat 🙂 ga je er motorisch nog iets aan doen?
Natuurlijk hoef je niet perce hele dure olie te kopen.
Jouw Castrol werk waarschijnlijk ook prima, maar ik ben een beetje gek en een perfectionist dus ik ga voor het beste.
Maar een beetje kwaliteit is natuurlijk altijd goed.(beter dan habie wabie olie van 3euro)26 juni 2007 om 08:00 #448465eej ik had dat probleem ook met die rem hevel k hep die gewoon weg gelaate:( moet ook nog altijd un andere maake maar geen zin in:D
26 juni 2007 om 13:26 #448477Ik vind het een zeer strak project, lekker alles georganiseerd!
Ben benieuwd naar de volgende update!26 juni 2007 om 16:16 #448490Ciao-Passie :
sieger :
mooi gedaan;)
word wel een gaafe vespa
ben je er ook op de vespa meeting in groningen??
zou um wel ff in het echt willen bekijken;)Helaas dat is voor mij toch echt wat te ver weg.
Maar misschien komt er nog wel eens een gelegenheid waar we elkaars trots kunnen bewonderen.ja hoor is goed;)
26 juni 2007 om 17:18 #448495Mooi project! Goed geregeld allemaal. De goede mensen kennen is heel erg belangrijk bij dit soort projecten, anders betaal je een rib uit je lijf voor al dat moois.
Succes 😉
7 augustus 2007 om 22:17 #449509Zo en dan nu het uur der waarheid, de vork gaat erin.:)
Zoals altijd zal ik weer even stap voor stap laten zien hoe het ging. Misschien leverd het weer wat meer leeswerk op maar wie weet wat we ervan kunnen leren, niet waar.Het spatbord is klaar, ten minste het is gelast.
Helaas wilde het laswerk van mijn kennis niet goed lukken , deels vanwege het vreselijk dunne materiaal waar het spatbord van gemaakt is en deels omdat zijn lastuig niet goed wilde meewerken.
Maar goed het zit wel aanelkaar en met wat slijp en plamuur werk komt het allemaal wel goed.Dus daarom maar begonnen de oude vork te verwijderen.
En mijn eerste gedachte was om het oude balhoofd lager te hergebruiken.
Daar stagneerde mijn werk de eerste keer want hoe krijg je de onderste lager schaal van de vork af?
Tjonge wat zit dat vast!Ik was niet geheel zeker dus ik ben naar mijn lokale dealer gegaan en die liet me zien dat je de vork met het ronde deel inklemt in de bankschroef en dan met 1 ferme klap met de hamer en beitel het schaaltje gewoon los komt.:@
Maar toen ik er toch was heb ik meteen een setje nieuwe lagers meegenomen.

Op het frame demonteren en monteren van die lagers is geen punt gewoon los tikken en de nieuwe er weer in.(met rubberen hamer er weer in slaan)
Maar toen…..Dan moet je de onderste lagerschaal op de balhoofdplaat monteren van de EBR vork.
En dan sta je ook weer op je hoofd te krabben.:?
Want hoe moet dat nu met dat vage veertje wat al bij de vork geleverd wordt.
Als je hem goed bekijkt is hij niet symetrisch en heb je een lange en korte kant.
Ik heb hem maar laten zitten zoals hij zat met de lange kant naar beneden en kwam tot de conclusie dat je de lager schaal er gewoon overheen moet slaan.
Dat gaat even lastig maar ik heb met een stukje koperen pijp steed rondom een tikje uitgedeelt en warrempel de schaal komt inderdaad op zijn plek en zit dan goed vast en gecentreerd.:D
Toen kwam het monteren van het complete balhoofd.
Ik deed dat zonder de veerpoten vanwege de handelbaarheid en gewicht.
Daar kwam voor mij een nieuw opstakel.:?
Hoe zet je de kroonplaat vast en hoe vul je de ruimte op tussen lagers en stuurplaat?
In de eerste instantie klopte er gewoon niets van het geheel.
Om kort te zijn, het lager werd niet geklemt en de orginele topmoer kon vanwege de ‘kraag” bovenop niet diep genoeg om de kroonplaat te klemmen.
Wat bleek, het nieuwe lagersetje was anders dan het orgineel.
De orginele bovenste lagerschaal was veel hoger dan de nieuwe.
En daarmee kwam je wel uit.
Maar dat betekende dat ik het bovenste lager niet kon vernieuwen aangezien die dan in zijn geheel vervangen moest worden voor de oude.Dat moest dan maar, maar toen kwam alles wel uit.
De moer kon er nu wel op en in combinatie met de borgring kon ik nu precies de boel aan klemmen.
Met dat probleem uit de weg verliep de verdere montage eigenlijk probleemloos.:lol
uiteraard waren de veerpoten nu aan de beurt en dat ging allemaal goed.
De bout plaatsen is even duwen en trekken, maar niet echt spannend.Mijn aangepaste spatbord was helemaal goed(gelukkig) mooi recht en mooi op hoogte.
Bij het plaatsen van het wiel ook niet echt veel problemen gehad.
Nu deze voor het egie in de nieuwe vork kwam moest ik even kijken hoeveel ringen ik nodig had om de rechterkant van de as op te vullen.
Om het wiel goed in het midden te krijgen moet er geen ring tussen remplaat en vork.(alleen de plattemoer)
indien er een snelheidsmeteraandrijving aanwezig is moet er een ring of 4 van 2mm dik tussen deze en de vork.
De platen staan dan mooi recht naar voren en je zet geen vreemde krachten op de veerpoten als je de moeren aandraaid.:!
Dankzij mijn homemade remankerhevel kon ik gewoon mijn remkabel aansluiten en ook nog remmen.Ook kwam mijn verbouwde lamphouder nu van pas en ook dat werkte goed.
Alle kabels waren goed van lengte daar veranderde niets aan ondanks dat ik een citta stuur gebruik wat iets breder is dan de orginele ciao stuur.
Het resultaat valt mij niet tegen.
Omdat het stuur iets verder naar voren geplaatst zit de brommer even wat relaxter.
Ook stuurt hij wat minder direct vanwege het feit dat de kroonplaten je as centerlijn wat verder naar voren plaatst.
Dus hij rijdt wat minder nerveus.
Natuurlijk veert hij veel beter en remmen voelt ook beter aan omdat je nu wel duikt bij het remmen.
Ook is hij nu iets hoger(de veerpoten zijn iets langer) en dat geeft een leuke look en rijdt ook goed.

Op deze laatste foto’s heb ik ook een ander kapje erop zitten wat je balhoofd afdekt want de orginele is gescheurt.
Uiteraard is dit niet de bedoelde kleur dat is voor later zorg.
Maar dit is ook weer klaar dus coaten komt al dichter bij.;)8 augustus 2007 om 07:20 #449510
N!CKshij ziet er goed uit

spatbord is ook mooi gedaan, als ik jou was zou ik een iets lager stuurtje nemen. nou staat dat niet zo mooi met de voorvork. een stuurtje van 5 cm lager ofzo;)
maar je moet het zelf wete:lol17 september 2007 om 13:31 #450643Zo het is weer even terug maar er is tussen alle drukte door toch wel weer wat gebeurt met de ciao.
Na het monteren van de EBR vork ben ik over gegaan tot wat spuitwerk.
Ten eerste moest het spatbord in iedergeval een beschermende laag hebben vanwege het laswerk.
Dus dat was eerste prioriteit.Dus hier was goed schuurwerk op zijn plaats.
Hier en daar was er wel wat roest te vinden maar niets wat niet schoon te krijgen was.
Op de gevoelige plekken heb ik daarna zinkspray gebruikt, ook op wat lastige plekken novorek roestomvormer.

Tevens moesten de randjes geplamuurt worden en aangezien ik geen echte goeie plaatwerker ben viel dat niet mee.:ehh
Maar uiteindelijk werd het best een aardig geheel.Daarna in de primer en de spuitplamuur, licht schuren(nat 600).
Toen toch nog hier en daar wat geplamuurt hele kleine plekjes, al met al een geduld klus.
Ook heb ik de binnenkant van het spatbord gespoten met een flexibele beschermlaag zodat steenslag geen kans maakt.Ook heb ik zijkappen gespoten.
Deze had ik al eens op de kop getikt, helemaal nog maagdelijk zwart en nog in aardige staat.
Dus wederom ontvetten, schuren, schoonmaken, en toen in de plastic primer(altijd doen anders hecht de verf niet):!Klein beetje plamuur werk wederom spuitplamuur schuren en ja het kan er best mee door.

Dan het moment van spuiten.
Altijd weer spannend..:o
Ik heb besloten de kappen verlopig in velgen grijsmetalic te spuiten, die kleur had ik toch nog en mijn frame moet uiteindelijk ook nog in een kleur en dan kijk ik wel wat ik doe.Maar ik moet zeggen in combinatie met een blauw frame is het niet lelijk.
Beoordeel zelf maar.:pimp

Ik ben zelf niet ontevreden met het resultaat.
Maar met een critice kijk op de kappen is het niet echt perfect omdat er toch nog wel wat krasjes te zien zijn die onder het spuitwerk zitten.Het lijkt altijd of alles mooi genoeg is maar na het spuiten komen toch wel wat foutjes naar boven.
17 september 2007 om 13:54 #450644Tevens heb ik ook nog wat aankopen gedaan.
Een Mallossi open filter.
Nieuwe contactpunten en condensator.
RVS achterspatbord.En de blunder een chopper zadel.:no
Op het plaatje leek hij heel leuk, maar niets is minder waar.
Als je op de foto’s kijkt dan lijkt het heel wat.
Maar het aller irritantst is de zit.
Ofwel het gebrek aan zitcomford.
Het lijkt wel een glijbaan, als je er op probeerd te blijven zitten moet je jezelf schrap zetten anders val je met de familie juwelen op je frame.:boos
Ook is hij te smal.
Heel jammer maar niet kopen als je hem tegen komt, het is helemaal niets.

Die gaat dus terug en wil ik ruilen voor een nieuw standaard zadel met een wat dikker kussen als het oude orgineel.
Ik heb trouwers nog een leuke misser gehad.
Deze is alleen al ondervangen voor hij echt besteld werd.
Ik wilde (perfectionist die ik ben) een twinspark bougie hebben voor mijn Ciaotje.
Dus opgevraagt op internet welke ik moest hebben en besteld via otosam
Wat bleek?De bougie ging + porto kosten 132 euro kosten.=)
Tja het kan te gek ook.
Ik ga wel nog eens uitzoeken waarom deze zo duur was maar ik denk zelf dat ik een verkeert type heb willen bestellen.Maar toch wel lachen zoiets.:)
17 september 2007 om 14:57 #450649Haha wat een ellendig zadel inderdaad, maar ook bijzonder lelijk.
Hoe wordt de kleurstelling uiteindelijk? Want het is nu nog een rommeltje.
17 september 2007 om 15:23 #450650leuke ciao, alleen vind ik ebr niet mooi met standaard stuur 😛
17 september 2007 om 18:38 #450663Zoals ik al eerder in mijn updaté zij is de kleurstelling nog niet helemaal zeker.
Maar waarschijnlijk wordt het frame weer blauw, maar wel een wat helderder blauw en mooi glimmie.:pimp
Dat oranje kapje wordt uiteraard ook nog gespoten en ik denk ook gewoon in zilver.Misschien als het frame klaar is en hij inderdaad een mooie kleur blauw geworden dan worden de delen die nu zilver zijn een metalic lichtblauw.
Maar ik moet zeggen dat zilver op blauw is ook niet lelijk en wordt goed ontvangen door de kennissen.:bierHet valt me ook op dat sommigen het stuur wat hoog vinden.
Maar ik zelf vind het juist leuk staan.
Het geeft een beetje een chopper uiterlijk en dat is ook mijn doel.
Tevens rijdt het ook lekker, en wat dat betreft gaat vorm niet helemaal boven functie.(bij mij dan);) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.