Vespa-Ciao.NL
:: Van oud en verlaten naar bling Ciao.

Home Forums Perso’s Projecten Van oud en verlaten naar bling Ciao.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 120)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao-Passie
    Topic starter

Het opknappen en opblingen van een (Oude) Ciao gaat niet over 1 nacht.
      Zo doe ik steeds weer een klein stukje.
      Het is de bedoeling dat er ook een leuk kleurje op komt maar dat doe ik pas als ik alle onderdelen naar mijn zin heb.
      En ook goed passend zodat ik niet een mooi gespoten brommer uit elkaar hoef te halen.

Nu was het de beurt aan de stepjes en de zijstandaard.
      Dat begon al weer lekker omdat ik een standaard gekocht had die dus zeker niet ging passen.

Deze standaard is van een nieuw frans merk, Tun’R, maar het is met recht weer frans want past dus voor geen meter.

Dus maar een andere gehaald.
      Die paste perfect en was ook duidelijk beter doordacht alleen niet chroom.

De stepjes zijn waarschijnlijk bekend stuf.
      Maar ze zijn een stuk mooier als de oude en ook wat voller zodat je voet wat beter past.(looks mogen ook functioneel zijn)

Zoals ook op de foto te zien is heb ik alles wat met fietsen te maken heb er af gehaald.
      Ook het tandwiel van de trapas.
      Nu de standaard er op kwam kon ik de vulbus mooi gebruiken om aan de kant waar hij zat de as op te vullen.
      Op de andere foto kun je zien dat ik dat eerst met een slange klem had opgelost om zo te voorkomen dat de as heen en weer kon schuiven.

N!CKs

ziet er goed uit. zkkr een mooie brommer:thumb

Stino
        Bijdrager

erg mooi allemaal! dit is een veelbelovend brommertje als je het mij vraagt ga zo door!:thumb

A¢iD

Mooi gedaan!!

Ciao-Passie
            Topic starter

Aangezien ik al een tijdje met de brommer aan het rommelen ben zijn er ook al een heel aantal detail dingetjes gedaan.
              Daar hier nu een verslagje van.:)

Zoals je kon zien op de eerste foto,s zat er op deze Ciao zo’n bagagedrager met een puch buddyzit.
              Julie zullen het wel met mij eens zijn dat die moest gaan.:o
              Ten eerste was de boel erg roestig maar ook verstoorde die zit de lijn van de brommer.

Ook het achterlicht kon er af omdat ik de reflector van een mix bij een partijtje spullen had zitten.
              Een kleine omlegging van de draden maken en hup, 1 achterlicht en reflector in 1 is een feit.
              Staat veel netter en ook is deze reflector niet voorzien van die zwarte afdekkingen aan weerzijden.

De looney toones stickers werden met lichte dwang van een fönh verwijderd.
              Simpelweg omdat ze niet bij mij passen.:no
              Ook zat er nog een sticker op het achterspatbord van de orginele winkel waar de brommer ooit gekocht is.
              Deze moest er ook af.
              Een grappig detail is de witte verf op het achterspatbord.
              Deze is dus met een sticker oplosser gewoon te verwijderen wat betekent dat die voor de nederlandse markt is opgebracht in een later stadium van de bouw.
              Met het verwijderen van de dealer sticker heb ik maar een lijn afgeplakt en gepoetst todat er een mooie nieuwe lijn onstond.
              Natuurlijk is dit allemaal tijdelijk omdat een serieuze paint job er ook gaat komen.

Een ander detail is het toeter knopje deze hadt duidelijk al een zwaar leven gehad.
              En ik ga voor als nieuw dus een nieuw knopje zorgt dan toch voor dat kleine beetje extra.

Zo was ook de voorvork niet voorzien van 1 eind rubber onder de schommelarm.
              Dat is niet alleen lastig bij het monteren van het wiel,(wiel wordt scheef gedrukt) ook worden de veerkrachten dan niet mooi gelijkmatig over gebracht dus word hij wat onrustig bij het rijden.
              Gelukkig zijn deze gewoon orgineel te krijgen voor weinig dus , job weldone.(y)

Gisteren ben ik ook even lekker bezig geweest.
              De handels zijn natuurlijk ook niet mooi zwart meer, oxyde en slijtage zijn duidelijk zichtbaar.
              Dus nummer 1 is er af gegaan.
              Eerst een lekker badje afbijt en wat raggen met een staalborstel.

Daarna afspoelen met thinner, schuren en primmeren.
              2 uur later wielgrijs erop om de boel weer te kleuren.
              Ook zijn de inbus en slotveer van de decompressiehandel vervangen door rvs exemplaren.
              Staat veel netter en roesten niet.=)want roesten dat haat ik.

Al met al een leuk klusje met een bevredigend resultaat, TOCH?;)

TimoO_
              Donateur

ziet er allemaal mooi uit, goed hoe jij dat doet! wordt steeds weer een stukje mooier :thumb.

PoliniCiao
                Bijdrager

Leuk bezig :thumb. Ben je er al uit wat voor kleuren hij gaat krijgen?

de papkarre
                  Bijdrager

zekerr mooi ik wil ook wel weten welke kleuren enne hoe lang heb je over dat typen van al die tekst gedaan man tering

Kelvin
                    Bijdrager

Jah die ziet er zeker goed uit nu:thumb

kapot
                      Bijdrager

Ziet er mooi uit, ik ben met eenzelfde project bezig met mijn brommer, alleen ik heb meteen besloten om het frame kaal te maken en opnieuw te spuiten, en intussentijd te sparen voor onderdelen (die dan ook langzaam maar zeker binnen druppelen). Ik heb verf afbijt gekocht en ben er wel tevreden over. Hoe ik aan de slag ga: verf afbijt erop, laten intrekken, dan na een kwartiertje de afbijt eraf vegen met thinner op een ouwe doek (zijn veel doeken voor nodig). als dan eenmaal de bovenste lagen verf eraf geveegd zijn kun je heel gemakkelijk met schuurpapier (korrel 80) de laatste lagen eraf schuren.

Ciao-Passie
                        Topic starter

de papkarre :
                          zekerr mooi ik wil ook wel weten welke kleuren enne hoe lang heb je over dat typen van al die tekst gedaan man tering

Tja de kleuren dat is nog wat lastig.:?
                          Orgineel zijn valt niet mee en ik ga waarschijnlijk voor een poedercoat job en ik weet niet exact de mogelijkheden daarvan.
                          Maar oranje en antraciet grijs valt al af (ik maar denken leuk dat heeft niemand)

En dat typen, “ach ik ga af en toe even een half uurtje te keer en dan heb je weer wat staan”.:nerd

Ciao-Passie
                          Topic starter

Vandaag weer een klusje af gemaakt.
                            Ook de andere hendel is nu gespoten en mijn nieuwe lekkere dikke handvatten zitten er nu op.

Dat rijdt lekker en ziet er toch weer leuk uit.
                            Ik hoop alleen dat het verchroomde plastic een beetje knap blijft.

Zoals op de vorige foto al te zien was heb ik ook een verchroomd voeten steuntje geplaatst.
                            Ik heb er even over nagedacht of ik het zou doen maar ik vind een beetje over de top bling doet het wel leuk op zo’n oudje en zelf ben ik niet ontevreden.

Maar zoals met veel aftermarket produkten paste hij niet probleemloos.
                            Hij was simpel weg gewoon te lang.
                            Daarom heb ik met de dremel aan de kant van het parkertje de rand er af gehaald.
                            Nu zit hij gewoon lekker klem zonder echt te hoeven persen.
                            De parker is trouwens vervangen door rvs(geen roest meer dus)
                            Tevens heb ik al een aantal boutjes op de brommer vervangen door rvs exemplaren.
                            Staat wat mooier omdat ze toch een beetje chromig zijn en geen roestige look meer.

Op de foto zie ook een stukje van mijn jongste project de EBR voorvork.
                            Later hier meer over.
                            Ik denk ook om een ‘how to’ hier over te maken want tot nu toe valt de passing nog een beetje tegen.

Frits
                            Bijdrager

Leuk man word steeds leuker deze ciao

veel succes ermee!8)

Jacky
                              Bijdrager

Wordt idd steeds leuker. Die ebr had voor mij niet direct gehoeven maar wie weet hoe het zal staan:) Succes!.
                                Wat je doet doe je iig goed. Zo kan hij er weer eens 30 jaar tegenaan:P

hansieb
                                Moderator

Een echte hobbyist super man ga zo door :thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 120)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.