Vespa-Ciao.NL
:: van Leo naar Gianelli

Home Forums Techniek Opvoeren van Leo naar Gianelli

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo,

ik heb al een tijdje een leovinci navigator(sigaar) onder mn standaard ciao.
      Maar aangezien de bocht een beetje verrot is, wil ik deze van de winter opknappen.
      Alleen ben ik opzoek naar een uitlaat met ongeveer dezelfde prestaties en die qua uiterlijk niet opvalt.
      Zelf zat ik te denken aan zo’n gianelli, soort van citypower ofzo.

Iemand hier ervaringen mee?

Mvg. Erwin

Tonni
      Moderator

Geen ervaring mee, omdat hij bij mij niet paste. Dit vanwege het kickstart tandwiel. Hij past volgens mij ook niet als je je gewone aanfiets tandwiel nog aan de prapas hebt.
        Wat ik er verder van gehoord heb is dat hij het iets beter doet als de ‘gewone’ citypowers.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
        Moderator

De Giannelli zal een stuk langzamer optrekken tegen over de Leovinci SP. Geluid is van beide wel mooi stil.
          Eigenlijk is de Leo SP een vrij unieke uitlaat en wil je dezelfde prestaties dan is de Leo Racing misschien wat voor jou.

Over het opvallende uiterlijk kunnen de meningen verdeeld zijn. Ikzelf vindt juist die dikke chromen demper behoorlijk opvallen.

[E]rwin

ja dat is waar, maar ik vind de leo sp niet echt opvallen omdat bijvoorbeeld een puch ofzo, ook zo’n grote chrome demper heeft. En die is gewoon standaard.

Tenzij iemand nog een nette sp heeft liggen, scheelt mij weer opknapwerk ;p

speedbuxy
            Bijdrager

Je kan beter je eigen leo opknappen, leo sp,s zijn namelijk nogal gewild dus die zal je niet goedkoop tegen komen zeker niet in nette staat.

[E]rwin

jaa, ik ben ook van plan m op te knappen.
                Alleen wil ik dus voor in de winter ene vervangingsuitlaat die ongeveer dezelfde prestaties heeft en relatief veel goedkoper is.

Martino
                Moderator

Als je een goede pekelpijp wil hebben? Gewoon een Leovince Circuit aan schaffen. Deze zal op jou setup misschien zelfs nog wel wat beter optrekken. En is vaak 2e hands goedkoop te vinden.

[E]rwin

zoals ik al zei, dat zijn uitlaatjes die opvallen.
                    Hoeft van mij niet zo.

Wil gewoon een citypower of iets in die richting, dus kwam ik bij die gianelli.
                    En wil gewoon van mensen horen of dit een chill uitlaatje is..

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1013

Martino
                    Moderator

Als ik het dan wel goed begrijp.:con Wil jij alleen maar een standaard ogende uitlaat. En word je keuze beperkt tot de verschillende “citypower” modellen. In dat geval is de Giannelli wel een van de snellere op top, maar trekkracht is wat lager als een Proma of Sito bijvoorbeeld.

[E]rwin

Klopt!
                        aha oke, dan ga ik daar is naar kijken.

joelciao
                        Bijdrager

k heb ook zo’n gianelli gehad
                          als je met jouwn septup en dan blauwe trekveren in de koppeling det en dan die gianelli dan heeft hij best goed optrekken en top voor een originele vespa
                          k zou zeggen ga ervoor
                          is een top uitlaatje en roest niet snel
                          gr joel

Florian
                          Moderator

De blauwe trekveertjes voor zijn setup, nee dat klopt echt niet.
                            maximaal de groene van polini, met de blauwe kom je echt niet vooruit hoor.

joelciao
                            Bijdrager

k had een ori carter,50cc cilinder en 12/7 carb
                              en blauwe trekveren en de gianelli
                              dat liep goed
                              gr

Anoniem

Dat vind ik zeer apart… Had je niet toevallig de zilveren blauw gespoten? Anders kan ik niet bedenken waarom dat lekker zou lopen. Je maakt ongelooflijk veel toeren voordat je optrekt.

Steev
                                Bijdrager

Een vriend van mij vertelde mij vandaag ook dat hij met Polini blauw en verder std brom set-up prima wegtrok zonder overtoeren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.