Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Van CP naar electronische ontsteking
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door erikbloemberg.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 augustus 2011 om 12:05 #158289
Ik heb niet veel ervaring met Vespa Ciao en heb het volgende probeem :
Ik heb een nieuw blokje kunnen kopen met electronische ontsteking en wil mijn oude cp
blokje daarmee vervangen.
Nu kan ik nergens vinden hoe ik alles moet aansluiten.
Uit het nieuwe blokje komt het volgende :1) Een gele draad die op de massa van het blokje zit geschroeft.
2) Een rode draad
3) Ee witte draad.Verder zit er een CD ignition unit bij waar de volgende draden uitkomen:
1) Een rode draad
2) Een witte draad
3) een blauwe draad
4) Een zwarte draad
Ik heb geen idee welke draden nu voor de verlichting zijn en welke voor de ontsteking.Ik lees ook hier en daar dat de CD ignition unit tevens bobine is dus vraag ik me af
of m’n huidige bobine komt te vervallen. Waar sluit ik in dat geval dan m’n bougie op aan?Ik heb alle howto’s bekeken en alle Electronica forums afgezocht maar kan nergens vinden
wat ik allemaal moet veranderen/aansluiten als ik vsn een CP blok overstap naar een blok
met electronische ontsteking.Kan iemand helpen?
4 augustus 2011 om 12:20 #159552Dit motorblok heeft geen elektronische ontsteking, maar een berini ontsteking
4 augustus 2011 om 13:33 #160746Okee, bedankt voor je antwoord maar de vraag blijft hoe ik ervoor kan zorgen dat het motortje gaat lopen. 🙂
Kortom, wat moet ik waar op aansluiten?4 augustus 2011 om 15:00 #160749
erikbloembergde gele draad is de verlichting deze komt op de rode draad van je verlichtings kabelboom
de rode en witte draad uit je blok gaan naar de cdi box kleur op kleur.
de zwarte is massa
en de blauwe gaat naar je bobine en dan moet ie het doen.
het wil nog wel eens voor komen dat je cdi stuk is.