Vespa-Ciao.NL
:: Valt weg op top

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valt weg op top

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tom__vespa
    Topic starter

Dag mensen

Ik reed vandaag op mijn ciao en liep niet lekker. Ik reed op top en dan moest ik remmen en viel de brommer uit. Hierna nog paar keer straat op en af geweest en steeds zelfde maar nu ook met slecht op trekken. Met als gevolg start niet meer. 😕 Dus ik carberateur schoon gemaakt met benzine. Liep die weer straat op en af en weer remmen en viel weg:? Wat zou het kunnen zijn??? carberateur schoon en nieuwe bougie die vonkt. Liep eerst goed en afgestelling was

50cc
      techno krul
      95poelie grijze trekvere polini
      13/13 + malossie filter 58sproeier

Wat kan het zijn?:?
      alvast bedank

superindo
      Bijdrager

lijkt mij of te grote sproeier of ff je cp en condensator vervangen

Rebel

Woon je tegenover Johan Nas toevallig 😛

Zag je toen je weg reed motor, brommer en scooter staan met 3 gasten :P>?? of was dat iemand anders 😛

tom__vespa
          Topic starter

njaa sproeier moet denk jaa 56 zijn ma dan is die perfect want reed echt lekker. Nee woon da niet ma moest voor vriend helpe met zijn 70cc aerox. Maar blauwe vespatje was van mij en ja leuke motor heb je:D. Waar zit die condensator? Ik vandaag weer carberateur schoon gemaakt en erop liep honderd meter en viel weer weg??

FonS
            Bijdrager

naar de bougiekleur vragen heeft waarschijnlijk geen nut, die zal wel pikzwart zijn door het vaak proberen te starten…

nog geen nieuwe bougie geprobeerd? afstand tussen CP nakijken, mocht het allemaal niet helpen, CP en condensator vervangen (foto’s staan in how-to blokrevisie)

tom__vespa
              Topic starter

danke fons haal blok ernu onderuit en ja zit nieuwe bougie in. Maar hoe kan het dat condensator kapot is?

FonS
                Bijdrager

levensduur is altijd beperkt natuurlijk, maar het kan ook zijn dat er ergens een draadje van de cp , condensator , bobinekabel enz is doorgeschuurd

heb ik zelf ook eens gehad, soms kreeg ik hem gestart, soms niet… liep hij een paar minuten en viel weer uit

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.