:: Valt uit bij stationair
-
MCBossTopic starter
Hallo allen,
Ik zag door de bomen het bos niet meer bij het zoeken naar een topic met dit probleem.
Ik heb hier een citta van een vriend met cp-blok:
– Uitgeboorde inlaat en geveild
– gepolijste krukas (van horen zeggen)
– polini 43mm
– 13/13 (nu 64 sproeier)
– Malossi filter
– cittypower
– 70 poeli
Toen ik hem kreeg liep hij niet, helemaal niets geen plofje!
Cilinder eraf en gekeken hoe en wat niets op aan te merken, tot mijn oog viel op het feit dat het vliegwiel loszat.
Ik die eraf gepakt en zag ik een stukje spie liggen, vliegwielspie naar de kl*te.
Nieuwe ingezet en weer in elkaar gezet met een ander vliegwiel de oude was ook naar de filistijnen.
meteen de contactpunten op .45 gezet en gemonteerd.
Starten en lopen maar helaas niet stationair, hij rijdt als een malle, verschrikkelijk hard en trekt ook als een gek.
Nu had ik te horen gehad dat hij hem uit elkaar had gehad (gereviseerd) en dat hij naderhand hem weer open heeft gehaald maar geen pakking meer vernieuwd.
met remreiniger gespoten op de plekken waar eventueel vals lucht zou kunnen zitten maar helemaal geen reactie.
Wat zou het kunnen zijn of toch vals lucht?
Graag hoor ik tips/hulp
Thnx alvast.
Groet Marco
Misschien een keerring die lekt? Of evt valse lucht bij de carb aansluiting. Ook vindt ik je sproeier erg klein, die mag wel een paar maten omhoog.
Ook zou ik eens naar de inlaat kijken of hij daar lekt, misschien is hij lek gevijlt?
MCBossTopic starter
Maar dan zou je verwachten dat hij gaat reageren op de remreiniger toch?
Sproeier klein?
Hmmmmm wat is paar maten een 68 of naar de 70 toe?
Inlaat ziet er goed uit vanaf de buitenkant gezien dan he.
Anders toch het blokje maar open trekken en opnieuw reviseren 😕
sproeier zou ik idd beginnen met 70 en dan evt afbouwen. En wat ritze geloof ik ooit eens zei, is een slang oid op de inlaat schuiven, dan je krukas ervoor draaien en erop blazen. Blaas je er zo langsaf dan is je inlaat lek.
En als je carb idd valse lucht trekt dan zou hij op remmenreiniger moeten reageren.
MCBossTopic starter
Thnx ik ga eens testen voor ik hem uit elkaar trek 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.