Vespa-Ciao.NL
:: valt na 300 meter uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen valt na 300 meter uit

14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

michel o/

al zonder luchtfilter gereden ?

kleinere spoeier geprobeerd ?

crosser10040
      Topic starter

heb al stuk of 7 sproeiers tussen de 43 en 66 geprobeerd met ori, mallossie en zonder filter

michel o/

maar heb je je blokje al onder een andere brommer gehad?

want ik denk toch dat het aan de brandstof toevoer ligt…

crosser10040
          Topic starter

nou ik heb vandaag 15km gereden, 1 keer een rondje en 1x op en neer naar me werk en ben net terug, kan zijn dat het door het koude weer komt maar hij is het blijven doen!!!
            heb er een sproeier 66 in gedaan en denk 1 op 30 gemengd maar hij valt niet meer uit. Weet niet of dat het was want heb ook vloeibare pakking gedaan tussen de carburateur en de inlaat.

maar goed door dat jullie zeiden dat het steeds een warmloper was heb ik hem wel kenne fixen!

ga nu ff km of 100 zo met die extreme rook en extreem veel stotteren rijden en daarna stel ik hem goed af, is alles al een beetje ingesleten en misschien kan die het dan wel hebben:D

bobbie88
            Bijdrager

Hou ons maar op de hoogte! Is altijd leuk als er weer een probleem de wereld uit is toch!
              ps. Is 66 niet een veel te grote sproeier?

crosser10040
              Topic starter

ja 66 is veels te groot maar hij loopt hier tenminste niet mee warm, en auto’s achter mij moeten mistlicht aan 😀 maar ga nog ff een aantal kmers rijden en dan goed afstellen

crosser10040
                Topic starter

damn! rij ik ongeveer 10 km valt ie weer stil, dit keer maar even 5 minuten gewacht voordat ik verder reed maar heb wel al een paar keer gehad dat ik even klein stukje op top ging rijden en dat ie dan al bijna tegen een warmloper aan zat. Nu wil ik dalijk sproeier 60 erin gaan draaien in plaats van 66 omdat ie wel erg rookt maar hoe kan ik dan verkomen dat ie weer warmloopt?

hansieb
                  Moderator

Bougiekleur even bekijken? en goed smeren.

BTW 1 : 30 $##@$@ wat doe jij nou weer 1 :40 mengen!!!!!!!!

Gooi je oude benzine er maar mooi uit en gooi der 1 : 40 in =)

crosser10040
                    Topic starter

ja maar ff tijdens inrijden goed smeren = beter koelen/minder wrijving anders ben ik bang dat ie weer warmloopt, doet ie zelfs wanneer ik hem zoals nu veel te rijk heb staan.
                      en bougiekleur kijken lijkt me niet nodig, was mijn vraag ook niet

hansieb
                      Moderator

:con

Bougiekleur is uiterst belangrijk anders rijd je hem zo vast….. als ik nou met mijn deps met sproeier 50 ga rijden en hij loopt goed en nie naar me bougie kijk die wel veel te wit zal zijn loopt die met zeer veel kans vast.

– Haal je benzine eruit en tank 1 : 40 !
                        – Koop een nieuwe bougie en rijd 2 km en kijk de kleur ……

Logisch dat je hem neit te arm of te rijk moet mengen.

henny
                        Bijdrager

jaja; zo even aankloten, en je hebt straks een gouden cilindertje. eind goed, algoed (oid)……..

Timmetje
                          Bijdrager

Mijn tip:

Niet volgas rijden als je nog aant rijden bent!!!
                            had ik ook een keer in het begin gedaan van mijn inrijden, en toen kreeg ik mijn oude top niet terug, en heel erg trillend geluid.

crosser10040
                            Topic starter

nou het probleem is bijna opgelost en ik dacht met een waterkoelset voor me cilinderkop (die van barry, uitstekende service!) dat me cilinder wel beter gekoeld zou worden, de set werkt uitstekend maar nog steeds loopt me cilinder na een aantal kilometer rustig rijden (beetje met gas spelend) warm, als ik dan even een meter of 500 heel zacht ga rijden of ik laat hem ff 20 seconden afkoelen dan kan ik weer een kilometer of twee rijden.
                              Maar ik wil voorgoed van dit probleem af!! Dus wat kan dit veroorzaken?

crosser10040
                              Topic starter

ik heb de afgelopen week zonder warmlopers gereden totdat ik vanmiddag een km of anderhalf met constant toerental in het midden gereden had. Toen liep ie weer warm:S kon daarna wel weer verder rijden.

Maar nu mijn vraag: ik heb nu een standaard cilinder erop van dr geloof ik en is dus gietijzer, ik geloof dat aluminium beter koelt dus zat ik te denken aan de 50cc athena. Maar omdat hier een NiCaSyl-wand in zit en dus niet gehoond kan worden mocht ie echt vast/warm lopen dan kan ik hem weg gooien. Dus zou de mindere wrijving en het betere koelen genoeg zijn om geen warmlopers meer te krijgen?

14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.