Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Valt enkel onder belasting stil?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 1 maand geleden door ladaman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 februari 2014 om 05:59 #239122
:nerd meer draadjes dan normaal.
volgens mij zit er een of andere scooter spannings regelaar op ?de basis van een goed blokje:
*compressie
als jij aan de binnen kant van je koppeling gaat draaien met de hand, dan zou je op een gegeven moment behoorlijk kracht nodig hebben om de krukas rond te laten gaan.
is dit niet het geval, dan heb je geen compressie meer* vonk
of je nou met contact punt, berini of elektrisch rijdt. de vonk moet op het juiste moment en moet genoeg kracht vonken.
als je contact punten hebt, kijk dan na of de punt afstand 0.45 is, ook is een goede condensator geen overbodige luxe* mengverhouding
het brommer blokje moet de juiste hoeveelheid lucht/brandstof hebben.
te veel lucht en de brommer loopt eentonig en kan te warm worden (lichte kleur boegie)
bij te veel brandstof kan de brommer gaan stotteren op hogere toeren , vaak zie je aan de boegie dat die zwart is van kleurook je spark gap van je boegie is belangrijk
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 februari 2014 om 06:06 #239551Ik heb het zuigertje zelf eens bekeken en het is een 38.2.
De zijkant was aardig vuil, dus ik vermoed versleten zuigerringen.
Wat voor bougie moet hier in en welke spark gap moet ik instellen? Nu had ik er gewoon de bougie van mijn grasmaaier ingedraaid :bloos17 februari 2014 om 20:41 #240090Zet er nieuwe zuigerveren op, koppakking hoeft niet bij originele cilinder, en kijk eens wat hij doet.
aan de bougie ligt het niet als ie goed vonkt, je kunt er natuurlijk wel een bougie inzetten die bij je brommer hoort.18 februari 2014 om 05:44 #240091@coda, probeer jij maar eens auto boeiges, dat vonk geweldig maar je kan er niet mee rijden:D
spark gap op ongeveer 0.4/0.5
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 februari 2014 om 06:04 #240092Mag ik die gap instellen op die grasmaaier-bougie? Of kunnen jullie mij een type bougie aanraden dat geschikter is?
18 februari 2014 om 18:53 #240099@ ritze:
Als ie nou goed vonkt met die bougie maakt het niet uit, zijn probleem ligt ergens anders.Heb volgens mij wel eens met een autobougie gereden dacht ik
19 februari 2014 om 05:33 #240101het zou inderdaad moeten lopen ongeveer,
kijk nou even de 3 basis punten na, en ga dan naar de vervolg dingen zoeken.
of maak eens een filmpje, met duidelijk geluid, dan kunnen we meteen horen hoe die brommer is afgesteldgroeteee
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 februari 2014 om 18:27 #240102de boel ligt nu uit elkaar. mijn onderdelen zijn besteld 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.