Vespa-Ciao.NL
:: Valse lucht zoeken als blok niet start

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valse lucht zoeken als blok niet start

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Hoi,

Ik heb een speedengine icm 13:13 en polini 80 die niet aan wil slaan.
      Het zit in een bok gemonteerd, dus ook startend met de boormachine niet.
      Wel slaat het aan als ik remmenreiniger o.i.d. door de carb spuit voor het starten.
      Dan komt hij ook op toeren, maar zodra het verbrand is (max 3 sec) valt ie weer uit.
      Ik heb twee verschillende carbs geprobeerd met sproeier 70.

Uit voorzorg had ik het blok al volledig met nieuwe pakkingen opgebouwd, maar het enige dat ik me nog kan bedenken is valse lucht.

Dus hoe kan ik valse lucht controleren als het blokje niet eens aanslaat op benzine?
      Want ik ken de deomethode wel, maar dan moet het op z’n minst stationair lopen…

SuperSi
      Bijdrager

ik denk dat je sproeier nog wel groter mag hoor, probeer eens 74.

Verder kanje je blok uit elkaar halen en kijken of er plekken op pakkingen zijn die gelekt hebben. kan je vaak zien aan olie die over de hele pakking zit i.p.v het binnenste randje

ritze
        Bijdrager

sowiso even kijken of je inlaat wel goed afsluit, dus zuiger op o.d.p. zetten en dan met een slangetje of whaterver door je inlaat blazen als je er dan gewoon door heen kan blazen dan heb je wellicht een probleem met je inlaat 😀
          krukas keering kan ook problemen geven 😀

(even naar het punt zoeken waar de kruk de inlaat afsluit)

en verder kan je wel valse lucht hebben maar niet zo veel dat het helemaal niet loopt want dan zou er al een gat in moeten ztten

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Crullie
          Donateur

En als het dat allemaal niet is dan zit je zuiger verkeerd om in je cilinder :lol

TICKLING BARN

johan 007
            Bijdrager

op mogelijke plekken foamdpray spuiten en als je dan met boormachine kan starten zie je dat wel wegblazen

Verder kan het van alles zijn verder niet aan je blok,krukas,inlaat,cilinder gevijld?

Bougie word nat?vonk en compressie

Succes

TJOEP
              Topic starter

In reactie op jullie aanwijzingen:
                – inlaat sluit af
                – zuiger zit goed
                – goede vonk, natte bougi zal ‘k nog eens controleren.
                – start als ik startspray bij de cilindervoet spuit

Dus de cilinder eraf gehaald, bleek er een stukje carterpakking uit te steken.
                Ik blij, dat eraf gesneden en een vers geknipte papieren voetpakking ertussen… zijn de symptomen nog steeds aanwezig!

Dus als ik startspray van bovenaf gezien tussen het carter en de onderste koelrib spuit, slaat ie aan. Ook als ik de benzine niet aangesloten heb. Maar als ik het spul richting de uitlaatflens spuit start ie ook. De hoeveelheid die door de uitlaatflens naar binnen wordt gezogen is dan net genoeg blijkbaar. Het is een vluchtig goedje, die starterspray. Dus het zou kunnen dat de ventilator het in gasvorm meeneemt naar een lek ergens anders.

Ik zal eens met foamspray kijken of ik ergens bubbels kan creëren idd…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.