Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Valse lucht
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren geleden door coda.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 maart 2015 om 12:11 #211788
Als ik remmenreiniger bij de voetpakking of bij de aansluiting vd carburateur spuit gaat hij in toeren omlaag of slaat af.
Valse lucht dus.
Diverse nieuwe voetpakkingen en vloeibare pakking geprobeerd, nieuwe speedcarters gekocht, busje in carb vervangen, zit ook goed vast enz.
Toch blijft het probleem.Ik begin echt te denken dat elke Vespa wel iets valse lucht heeft of zijn er hier mensen waarbij de brommer helemaal niet reageert als deze test gedaan wordt?
20 maart 2015 om 12:46 #241384Ik heb die test zelf nooit gedaan, dus of een brommer erop reageert op het moment dat je geen valse lucht hebt kan ik je niet vertellen.
Maar komt het “pakkingvlak” van de cilindervoet überhaupt wel overeen met de Speedengine? Ik weet dat het pakkingvlak bij bijvoorbeeld een Malossi 43 een heel stukt uitsteekt, zover dat je als de cilinder gemonteerd zit een kier overhoudt. Een probleem dat eigenlijk niet op te lossen is met een andere voetpakking.
Misschien dat dat bij jou ook het geval is?
20 maart 2015 om 13:51 #241385Als je remmenreiniger bij de nylon bus spuit, ja dan zit je redelijk dicht bij je luchtfilter. Er zal dan altijd wel wat dampen of mengsel hierin meegezogen worden. Ik denk ook niet dat je hier echt kan testen, behalve dat hij goed vast zit, en ver genoeg over je inlaat heen geschoven zit.
20 maart 2015 om 13:53 #241386Als de bovenstaande setup nog steeds in je profiel nog steeds klopt, denk ik dat je 80Malossi het probleem is. Zoals Wilk aangeeft over de 43mm. De 43mm heeft dacht ik exact hetzelfde als de 46,5mm. Ik weet niet of je dat zo 1 2 3 kan oplossen met een andere pakking.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 maart 2015 om 15:07 #241387Ik zou nooit remmenreiniger gebruiken. Dat gebruikte ik laatst op de keerring van mijn mixblok. Direct viel de motor uit. Toen ik het erna met haarlak deed, was er niks aan de hand. Ik denk dat remmenreiniger door zijn sterk ontvettende werking je pakking als het ware ‘droogmaakt’
20 maart 2015 om 15:11 #241388Hij komt niet perfect overeen, dat klopt.Het is nog steeds de malossi 46,5
Op een plekje van ong. een cm schat ik, is de passing ongeveer de helft van de pakkingbreedte.
Leek me op zich wel genoeg.Hij sluit wel af zo te zien.
Heb al meerdere van deze cilinders gehad, maar nooit deze test gedaan, misschien deden de andere het ook wel.Zou ook wel een andere cilinder willen proberen. 80 polini heb ik ook ,maar daar is de top lager van.
Kortom, zou een 80cc cilinder willen met een hoge top en een goede passing op de speedengine.
Heeft er iemand een goede tip?@ Guido:
Dat denk ik niet zo snel, de pakking zit immers goed geklemd en de brommer reageert er al binnen een halve seconde op.
Volgens mij niet genoeg tijd om de pakking uit te drogen
Ik kan bij de kop gerust spuiten, daar reageert hij niet op. Alleen de voetpakking en de carburateurMaar ik zal eens deo of haarlak proberen
20 maart 2015 om 17:37 #241051Op mijn evo engine is dit niet het geval.
De malossi pakking past perfect op de cilinder.
Spoelpoort van het carter is maar in 2 hoekjes 1mm “te klein”.
De pinasco black schijnt leuk te zijn (wel niet goedkoop)
De deps idem maar nog duurder.
Polini kan met bewerking van uitlaatpoort wel de nodige toertjes draaien.
De athena ziet er ook niet mis uit en nog redelijk qua prijs. (sommige kits lopen onderin vast) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.