Vespa-Ciao.NL
:: Vage koppeling

Home Forums Algemeen Oude topics Vage koppeling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robin89
    Topic starter

Ik zit met een probleempje. Want ik had laatst mijn koppeling losgehaald omdat ik vermoedde dat de segmenten versleten waren. Dat waren ze dus ook.. Dus ik gewoon weer dat ding terug gezet, wil ik de volgende morgen wegrijden, blokkeert in eens de boel. Die avond een beetje zitten kloten, haalde niks uit. Dus nieuwe koppeling besteld, erop gezet, en nog doet ie het niet. Ik had al om hulp gevraagd op het citta-forum, maar misschien weet iemand hier wel de oplossing 🙂

(En ja, het ringetje zit met dat uitstekende stukje naar buiten.)

Jacky
      Bijdrager

wat blokkeerd de koppeling?:S En heb je nieuw segementen erin zitten? of wat heb je nieuw gekocht?

Robin89
        Topic starter

Ik heb een hele nieuwe koppeling gekocht. Helemaal compleet dus…

Maar als ik ga lopen dan klappen de segmenten zeg maar uit en dan blijven ze ook zo zitten. Oftewel, dan kom ik niet meer vooruit 😛

barry
          Donateur

je trekveren zitten er toch op.

Robin89
            Topic starter

Ja, die zitten er op ja. Maar het gaat niet zozeer om die nieuwe koppeling, maar om het feit dat als ik alleen maar die koppelingsplaat eruit haal, en gewoon weer terug zet, dat ie het dan niet meer doet.

iaccaloco
              Bijdrager

Rommel ff met het plaatje wat voor de segmenten zit.

Je moet vaak ff rommelen met de schoentjes als je ‘m inelkaarzet….

Soms zit er iets niet goed, en dan loopt ie bijv. niet stationair meer ofzo…:)

Succ6!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Robin89
                Topic starter

Ik ben er al best lang mee bezig geweest, ik had ook nog een andere koppeling liggen, deed het ook niet… Steeds van plaat wisselen, noem maar op. Maargoed, ik breng hem morgen anders naar iemand die er wat meer verstand van heeft als mij, en ik hoop dat hij hem kan maken…

iaccaloco
                  Bijdrager

Andijk lígt in Noord Holland, dus………;)

Je zegt ’t maar hoor, ik help je zó as ’t moet!
                    Heb momenteel ff geen vervoer, want m’n auto vindt van niet;) ma as je dat ding hier ken krijgen?

Zaandijk ligt nie zo gék ver van Andijk…..:)

M’n baas woont er ook trouwens!

Rob Kee, zegt je nix zeker?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Robin89
                    Topic starter

Ik ken iemand die in een brommerwinkel werkt, dus daar gaat hij waarschijnlijk morgen avond heen 😉 Moet alleen nog kijken hoe, m’n vader heeft net z’n auto schoongemaakt 😛 Maar als ik nog eens hulp nodig heb geen ik wel een gil!

Enne.. Die ken ik niet denk ik…

Bussie89
                      Bijdrager

afstandsringetje tussen vliegwiel en koppeling wel goed, en niet omgedraaid?

Tremgy
                        Bijdrager

Robin89 :

(En ja, het ringetje zit met dat uitstekende stukje naar buiten.)

beter lezen bussie89

Robin89
                          Topic starter

Hij doet het weer hoor… Omdat die startschoentjes te snel naar buiten gingen blokkeerde ie dus, en ik dacht ik ga maar niet hard door lopen met dat ding, straks gaat ie kapot. Maar dat moest dus wel, want nu doet ie het gewoon. En m’n decompressie kabeltje is ook kapot, alhoewel ik dat al wel gecheckt had.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.