Vespa-Ciao.NL
:: vaag probleem(compressie)

Home Forums Techniek Vario vaag probleem(compressie)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

guten tag

ik heb een vaag “probleem”, en ben benieuwd of iemand hier iets op weet. maar vario grijpt al na 2 stappen rustig lopen aan(veertjes zitten er nog gewoon in). en heb direct flinke compressie. aanrennen is dus niet echt een feest, en met regen gaat het helemaal niet. dus ik dacht van de week, kom laat ik mijn decompressie eens fixen. ik de decompressie gefixed, maar tot mijn grote verbazing is de compressie even zwaar of ik de decompressie nou wel of niet gebruik.(hij gaat niet aan, en valt direct uit als ik de decompressie in houd, dus die doet wel degelijk zn werk). of dit hoort zo, en ik snap de decompressie na een dik jaar nog niet:P of ik volg het uberhaupt niet meer:D kent iemand dit, en weet wat er moet gebeuren??

bij voorbaat dank
      docs911

Rikvano
      Bijdrager

ik had ook dat ik heel moeilijk mijn citta aankreeg, snaar wat losser gezet en het ging al wat makkelijker. ook liepen mijn spoelen tegen mijn vliegwiel aan. Ik moest er dus eerst opzitten en iemand anders mij aanduwen maar dit is nu veel minder omdat mijn snaar dus minder strak staat 🙂

Docs
        Topic starter

de snaar staat niet de strak, ligt er bijna boven op(als hij nog slapper staat, slipt hij door de vario in het begin)

snap dr echt niks van:?

tvmierlo
          Donateur

heb je ooit gezien hoe klein de doorgang is voor de decompressie? die is misschien een halve centimeter in diameter. En met een dr heb je dus nogsteeds nog wat compressie. Alleen wat minder. Ik denk dat het dus wel iets afneemt, maar niet veel. Met een vario is het toch een stuk lastiger aanduwen

niek1992
            Bijdrager

hij gaat niet aan, maar hij valt wel gelijk uit als je de decompressiehendel indrukt? ik zou zeggen de kabel staat te strak, waardoor je een heel klein beetje de decompressie indrukt. waardoor je dus een klein spleetje hebt. waar de lucht door heen gaat 😉

Docs
              Topic starter

nee, dat is het niet. ik kan duidelijk de plof horen als ik de decompressie indruk. hij dicht echt prima af. ik merk alleen niks van de decompressie. als het regent kan ik wel vergeten dat ik hem aankrijg, ook als ik er op zit:P:S hoe krijgen die lui met nog dikkere setups die dingen dan altijd zo “makkelijk”(in vergelijking met mij)aan. ik moet er eigenlijk op zitten, en iemand anders moet me aandrukken. ik krijg de reedvalve+deps van cris zo aan, en mn DR lukt me niet:P:?

ArvidW
                Donateur

Als je zelf met je vinger het pinnetje van de decompressie helemaal indrukt, slaat het blok dan gemakkelijker door de compressie heen als je met je hand aan de vario draait dan wanneer je het hendeltje gebruikt ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Chefkee
                  Bijdrager

kijk is of de schoentjes niet te dicht bij de koppelings huis zitten

niek1992
                    Bijdrager

@ ArvidW,

dit is het probleem niet. hij zegt dat het dat probleem niet is. de kabel staat niet te strak.
                      hij zegt dat hij duidelijk de plofjes kan horen, wat betekend dat het decompressie systeem goed werkt.

Docs911 heeft gewoon enorm veel compressie.

ritze
                      Bijdrager

ik heb zelf ook vario en zonder decompressie krijg ik hem niet aan omdat mijn koppelings schoentjes slippen (ja egt)
                        en bij mij doet ie het prima met deco ingeduwd kan je gewoon lopen.

als je denkt dat je deco niet werkt moet je eens aan je vario draaien en voelen of het lichter word als je hem inhoudt.
                        zoniet dan zou ik ergens anders gaan zoeken

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

ArvidW
                        Donateur

niek1992 :
                          hij zegt dat hij duidelijk de plofjes kan horen, wat betekend dat het decompressie systeem goed werkt.

Er is een wezenlijk verschil tussen de plofjes bij mijn brommer bij decompressie een beetje in of helemaal in.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

tvmierlo
                          Donateur

het kan best zijn dat dat kanaal voor decompressie vrij ver dichtgekoold is.

Docs
                            Topic starter

mensen bedankt voor het massaal meedenken=):thumb

nog ff ter verduidelijking, ik heb hiervoor poulie gehad met exact dezelfde setup, en die loop ik zonder decomp te gruiken in 2 stappen aan.

@arvidw, dat is het ook niet, met indrukken maakt geen verschil.

@niek1992, lijkt mij toch neit dat een DR meer compressie heeft dan een 80cc DEPS:D

@Chefkee, dat kan ik nog wel ff proberen, daar had ik nog neit naar gekeken;)

@tvmierlo, het kanaal is schoon. vorige week de kop nog helemaal schoon gemaakt

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.