Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vaag probleem (spoed)
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 2 maanden geleden door max-0481.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 januari 2011 om 19:48 #210988
Hallo Mensen,
ik heb een probleem met mijn ciao. (setup als hiernaast) <<<<< Hier komt het, ik kan de ciao makkelijk starten, dan rijd hij meteen even en als ik 100 a 200 meter heb gereden valt hij ineens helemaal dood/stil. dan moet ik normaal ff 5 minuten wachten en kan ik blijven rijden. nu heb ik vanmiddag een nieuwe bougiedop, kabel, bougie, cp's en condensator erin gezet en nu doet hij hetzelfde alleen wil hij daarna helemaal niet meer starten. weten jullie wat er aan de hand kan zijn? (liefst zo snel mogelijk antwoord ivm vervoer naar school morgen) groeten Max-0481
3 januari 2011 om 19:55 #235606Lijkt mij niet iets electronisch.
Krijgt ie benzine?
Kijk eens of je benzine kraantje niet verstopt zit , of carburateur3 januari 2011 om 19:58 #230124Ik denk dat hij verzuipt, als je dan 100/200 meter hebt gereden. doe je hem dan uit en 5 minuten later start je weer of laat je hem 5 minuten stationair lopen.
Wat voor sproeier heb je erin? zou iets in de richting van 66/68 moeten zitten.
Check ook eens je bougiekleur3 januari 2011 om 21:25 #235608hallo, tnx voor jullie snelle reacties.
Ik rij met sproeier 66 @ 13/13, dus dat zit wel goed. bougie was ook mooi bruin, ietsje richting het zwarte. carberatuer heb ik daarstrax helemaal schoongemaakt, zat heel iets prut in de vlotterkamer.
Ik zal zo even kijken hoe het staat met de benzinekraan, ik hoop dat het daar aan ligt.
(het vreemde is wel dat ik wel kan doorrijden als hij wat langer heeft gelopen.)Max-0481
3 januari 2011 om 21:31 #235609Ik denk dat de schoonmaak wel geholpen heeft;)afstelling zou in princiepe goed moeten zijn.
vuiltje zou het probleem kennen zijn geweest,
of heb je een berg roest in je tank?5 januari 2011 om 17:27 #235628hallo mensen, bedankt voor jullie hulp.
ik heb wederom alles schoongemaakt, alleen is nu het probleem dat het benzinekraantje niet echt hard doorloopt.
het kraantje is wel helemaal schoon, dus ik blaas iedere keer in de tank zodat de vlotter vol loopt.Max-0481
5 januari 2011 om 20:40 #235630hey,
Er is iemand op het forum die hetzelfde probleem had (die met het kraantje) die heeft het opgelost door een nippeltje met een slangetje er aan aan de uitlaat te monteren. dit slangetje zat met de andere kant aan de tankdop.
hierdoor werd er druk in de tank opgebouwd waardoor de benzine goed doorstroomde.ik zal even kijken of ik de perso voor je kan vinden.
m.v.g. pepko5 januari 2011 om 20:50 #235631Dat is ChrisNL.
5 januari 2011 om 20:55 #235633damn edjuh… ik had hem net gevonden :@
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=14850&d=50 << anders vind ik het zo zonde van de moeite 😛
edit: wat je natuurlijk ook kan doen, is het slangetje in je mond en dan aan de benzine dop 😛 dan kan je zelf de druk regelen =)
5 januari 2011 om 21:13 #235634heeel erg bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er morgen meteen mee bezig.
Ik rij momenteel met sitoplusje dus een nippeltje in het rubber gaat em niet worden, maar ik ga kijken of ik iets kan bedenken/ontwerpen.Het gaat gelukkig qua electra al beter alleen heb ik heel affetoe als ik op top volgas rij nog wel eens een plof die je uit de cilinder hoort komen, nu dacht ik zelf aan spontane ontbranding.. maar dit is niet echt hinderen, maar als er een makkelijke oplossing is, any help is welcome:lol
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.