Vespa-Ciao.NL
:: V-snaren poelie 85/80

Home Forums Techniek Problemen oplossen V-snaren poelie 85/80

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

brou0905
    Topic starter

Hallo, ik heb na een jaar op mn snorfietsje gereden te hebben mn ciao P 25 maar eens een beurtje gegeven.
      Dit ging allemaal prima maar ik dacht dus ook even de v-snaar te vervangen.
      standaard zat er een pirelli snaar op met een of ander vaag nummer (zie foto). Na wat rondkijken hier op t forum en bij JMPB heb ik besloten om een Poelie 80 te kopen en een v-snaar 950 (940 was er niet) DEZE > KLIK en er staat in de beschrijving dat deze bij poelie 80 te gebruiken is.
      Bij het monteren kwam ik er al gauw achter dat de v snaar veel te los zat, dus heb ik de originele poelie (85) er maar weer opgezet en het blok zo ver mogelijk naar voren gedaan en de naaf zo ver mogelijk naar achter. Hij staat echter nog steeds veel te los, ik hoor hem klapperen en voel hem slippen tijdens het rijden.

In mijn werk heb ik veel te maken met v-snaren en houd meestal zo’ n 2 cm speling aan op de snaar. Wat is jullie ervaring er mee? en weet iemand een adresje voor de juiste snaar?

TiPa076
      Bijdrager

Welke maat snaar ben ik nodig voor mijn Vespa?

Hieronder vindt u een overzicht met de maten voor de v-snaren met de poelimaat erbij.
        Houdt er rekening mee dat het blok ook nog versteld kan worden, zodat de snaar strakker of evt losser gezet kan worden.
        bromfiets Poeli , Snaar

Vespa Ciao ,60 ,912
        Vespa Ciao ,65 ,930
        Vespa Ciao ,70 ,930
        Vespa Ciao ,80 ,940
        Vespa Ciao ,90 ,960
        Vespa Ciao ,95 ,960

https://www.jmpbonderdelen.nl/faq#techcenter

Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

brou0905
        Topic starter

Die tabel had ik ook gevonden.
          Heb nog eens gekeken maar hij past echt niet en ik heb geen zin om de sleuven voor het motorblok te vergroten dus heb ik tijdelijk de oude snaar maar weer gemonteerd.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.