Vespa-Ciao.NL
:: v snaar te klein of ik ben fout

Home Forums Techniek Problemen oplossen v snaar te klein of ik ben fout

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dombo
    Topic starter

Hoi
      Ik heb een opvoersetje gekocht
      Een polie van 70 incl v snaar
      Maar die v snaar krijg ik er nou net niet op
      ik kom als ik hem zo plat mogelijk knijpt aan 52,5 cm lengte
      er staat

rofan ta 1100 avx 10/9.5x1100la made in denmark op

Ik heb op het forum rondgeneusd en ergens gelezen dat je je moterblokje ook iets kan verzetten
      Nou ik heb gekeken en gesleuteld maar als ik het 1 cm vooruit of achteruit krijgt dan houd het op
      Of is er nog een truuk om de afstand korter te krijgen zodat de v snaar er wel op kan?
      Is het moterblok nog verder te verschuiven
      Ik heb gemeten dat als ik de v snaar over de poelie legt dat ik zo,n 2,5 cm tekost heb om hem over het asje te schuiven
      Ik heb naar het achterwiel gekeken maar daar kan ik ook geen winst maken volgens mij
      Heeft iemand een oplossing voor me
      Behalve een ander snaar te kopen dan?:D

martyn1986
      Bijdrager

nou dat had ik ook, had een nieuwe poelie nodig en v-snaar , kreeg een setje mee maar was VEEL te klein, ik terug gegaan met v-snaar, zelfs met de grotere paste het nog maar met flink hard duwen, maar is rekt nog erg uit na de nodige kilometers!
        heb hem nu namelijk al strakker moeten spannen na zo’n 200 kilometer

Tonni
        Moderator

Over het verzetten van je blokje: heb je er wel aan gedacht om ook de achterste bout van je uitlaat los te draaien? Moet normaal echt wel verder als een centimeter te verstellen zijn hoor…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

dombo
          Topic starter

Ja die heb ik ook los gedraait (goeie tip trouwens,was er zelf al achter ,maar als er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben,dan leer je maar weer wat bij toch ?)

Maar ik zie waar de ophanging van het blok is 3 boutjes met een sleufgat van 1 cm of misschien 1,5 cm
            Kan ik dan nog meer verschuiven dan ?
            Is er iets wat ik dan nog over het hoofd ziet ?

Shadow
            Bijdrager

bij de meeste winkels ruilen ze de v snaar zonder problemen, ik heb ook vake rgehad dat die te klein of te groot was. gwoon trug in het kartonnetje gedaan en geruild. dus probeer hem te ruilen voor een grotere

dombo
              Topic starter

zou deze riem dan geschikt zijn voor een poelie van 55 of 60 ?

Ties
                Bijdrager

dat de snaren nooit allemaal gelijk zijn is logisch..je hebt altijd wel wat speling…ma daarom heb je ook die speling in het frame..zou echt nei tweten waarom die snaar niet zou passen…maja..moet je es vragen offie je anders ene grotere meegeeft, en dan blokkie helemaal naar voren..rij ook met een 95 vsnaar op 80 poulie!..

dombo
                  Topic starter

hoever kunnen jullie je moterblokje verschuiven dan ?
                    Als er een sleufgat zit van 15 mm dan kan je hem toch niet verder verzetten ?
                    of is er halverwege het frame ook nog iets dat je brommer uit elkaar kan schuiven ?
                    Dit laatste kan ik haast niet geloven maar goed ,ik weet ook niet alles

dombo
                    Topic starter

de poelie zit er nu op ,en ik ben om een andere vsnaar geweest
                      Er moet dus een 6225 MC op (is ook voor auto,s dus daar kan je ook terecht)
                      Brommerboer niet blij ,altijd wat met dat opvoerspul van vespa
                      En gelijk heeft ie dus
                      Ze leveren wel de goede poelie maar wel de verkeerde snaar ,en dat is voor beide partijen ” zwr kt”
                      Dus poelie probleem opgelost
                      Ik heb nu een snaar over ,waarschijnlijk voor een 60 poelie
                      Voor 5 euro mag je hem hebben ,is niet mee gereden en die andere kosste me 9.90 euro(zal hem in engrote envelop of zo doen ,dan kost het in ieder geval geen 5,50 verzendkosten

Dus ik vraag niet te veel denk ik
                      Verder mag de topic weg ,tenzij iemand er nog iets van kan leren
                      Iedereen bedankt voor zijn reakties
                      gr Dombo
                      Heb nu een andere topic van wat is wijsheid gezet
                      problemen zijn er om op te lossen niet?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.