Vespa-Ciao.NL
:: V-snaar slijt hard

Home Forums Algemeen Oude topics V-snaar slijt hard

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rik
    Topic starter

Hey allen:)
      Eerste post op dit forum van me:P
      Ben pas begonnen met sleutelen en heb een probleem met me v-snaar:
      Ik heb een leovince krul derop gegooid en de rest van me setup zie je hiernaast:p
      Nou wil dat me v-snaar na ong. 80 km rijden helemaal op is en helemaal uitgelebberd en dus door slipt. Kan het zo zijn dat men blok en dus de koppeling scheef staat door de uitlaat?

Grzz.

November Rain
      Bijdrager

gewoon je blok wat meer naar voren hangen zodat ie iets strakker komt te hangen.. dan gaat ie minder slippen en dus minder verslijten

rik
        Topic starter

Dat heb ik al gedaan. Zo ver dat men choke tegen de zijkant van dat plaatje komt. Kan het miss zijn dat ik hem in het begin als hij nog nieuw is te strax aantrek?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

het kan ook zijn dat je je vsnaar gewoon TE strak doet, hij moet wel een beetje vrij ruimte hebben want als je gaat rijden trektie ook heel licht strakker.

dus door een te strakke vsnaar te zetten slijtie extra hard! dus ff een nieuwe snaar kopen en normaal je blokje stellen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

rik
            Topic starter

Weet je dan hoeveel/ver je de v-snaar kan indrukken als je hem niet te strax aanspant? 1 cm ofzo?

AA-T
              Sleutelbeheerder

snaar tegen elkaar proberen aan te duwen..
                gewoon rustig/zachtjes duwen totdat je weerstand krijgt..
                en dan moet der iets van 2 cm tussen zitten

met jou poelie mag er denk ik wel wat meer ruimte tussen zitten..

wheelieking89
                Bijdrager

je heb bij sommige “duurdere snaren ” tog ook een draairichting :bloos ik heb wel vaker gezien bij b.v gates belt

Thijs_DR_Evo
                  Bijdrager

Kijk eens of de keerring van je achterklok niet lekt, en of dat er geen benzine aan de riem kan komen. Dan issie nl ook zo versleten.

grz Thijs

erwinko
                    Bijdrager

wheelieking89 :
                      je heb bij sommige “duurdere snaren ” tog ook een draairichting :bloos ik heb wel vaker gezien bij b.v gates belt

dat is zowiezo zo 🙂

als je naast de brommer staat (aan de v-snaar kant)
                      moet je de tekst op de v-snaar kunnen lezen…

wheelieking89
                      Bijdrager

benzine en rubber gaan totaal nie samen dan gaat rubber : brokelen” alst ware (ervaring ^^ )

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.