Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › V-snaar lijkt opeens niet meer te passen
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 11 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 april 2007 om 20:10 #208964
Ik heb laatst dus me 80 poulie kapotgereden. Heb dus een 90 poulie erop gezet met een andere goed passende snaar. Maar vond dat ik niet echt hard ging met 95 poulie(trekt uiteraard wel harder). Dus nieuwe 80 poulie gehaald maar blijkt de snaar die ik eerst ook op de 80 had niet meer te passen:boos. Heb vanalles geprobeert maar krijg em er gewoon niet op:?. Blok kan niet meer naar achter dus daar kan ik ook niks mee. Net of de v-snaar gewoon gekrompen is:((. Weet iemand misschien een handige manier ofzo waarmee ik de snaar er makkelijk opkrijg??
alvast bedankt;)
24 april 2007 om 20:27 #225757hoi; ik kan vanhieruit niet zien hoe (on)handig je bent, maar er is eigenlijk maar 1 juiste manier om je snaar erop te leggen, en dat is; zorg dat je snaar voor om de koppeling ligt, haal je achterpulley eraf, doe de snaar om de pulley en monteer daarna je pulley op je achterwiel, schroevendraaier door een gaatje van de pulley, zodat je een beetje kracht kunt zetten.
maar nu zullen er bij jouw wel niet van die gaatjes inzitten, nou dan is dit de beste manier; achterpulley monteren snaar erom, voorkoppeling eraf, snaar om je koppeling leggen en met een beetje moeite je koppeling over je krukas schuiven, komt dat busje toevallig uit je koppeling, dan kan je dat erna even met een schroevendraaier naar binnen tikken.nooit je snaar half op je pulley leggen en dan je wiel ronddraaien, dat is steundebeun……..
25 april 2007 om 09:36 #225762dat is niet goed voor je lagers in je koppeling en tikken is geen optie… datw erkt niet lekker,
mijn hint is.. zet je blok lekekr naar achter.. monteer die snaar lekker slap.. gaat lekker makkelijk.. dan haal je je luchtfilter er even af.. zet je er een schoeverdraaier achter jer carb en zo duw je je blok naar voren en dus je snaar strak..
zet de boutjes vast.. 🙂 vergeet niet de uitlaat aan de achterkant even los te halen;) anders blijf je douwe zonder reslutaat..
het is makkelijk kost niet veel kracht en je hoeft niks te tikken of te rammen of half te forceren;)
Mike25 april 2007 om 10:24 #225763
stfu>>wat moeilijk gedoe jah, ik leg altijd gewoon de snaar om de gemonteerde koppeling en vervolgens rij ik gewoon naar voren met een schroevendraaier tussen de snaar en de poelie zodat je goed kracht kan zetten
hiermee heb ik nog NOOIT problemen gehad en het is dus echt geen beunhaas-henkie werk wat Henny suggereerd, en de snaar kan je dan goed strak monteren.
25 april 2007 om 10:39 #225764
A¢iDIk moet wel zeggen dat je het risico loopt dat je je poelie scheef trekt als je eerst koppeling + snaar en dan poelie erop zet en dan de v-snaar erop wurmt met schroevendraaier. Ik doe dit ook altijd, je moet wel echt goed erop letten dat je blok zo staat dat je snaar er maar slap ophangt, als je dit onthoudt dan trek je je poelie ook niet scheef..
25 april 2007 om 10:40 #225765
A¢iDbeunhaas henkie werk wil ik het ook niet noemen, mits je het doet met beleid!
25 april 2007 om 11:14 #225766Nee idd. ik heb het altijd op die manier gedaan op de beunheun-manier en zo is het nog altijd goed gegaan bij mij. Maar ff voor de duidelijkheid: me blok kan niet meer naar achter dus manier van mike heeft ook niet veel nut. maar ik heb ooit eens iets gehoord dat je door de v-snaar te verwarmen meer rek hebt, maar volges mij is dit echt boutslecht! maar ik bedankt voor de tips zal nog wel ff verderkoeke
25 april 2007 om 11:32 #225767Net als met een ketting.. Ik doe eerst de snaar om de koppeling, dan eerste gedeelte om de poelie, en het wiel draaien, dan glijdt ‘ie d’r vanzelf op.
25 april 2007 om 11:36 #225768als je blok egt helemaal naar achteren staat en je snaar staat dan al strak heb je volgens mij niet egt de juiste snaar bij die poulie die ej dr nou bij heb…
je moet namelijk altijd een beetje kunnen spelen met je blok:?
Mike25 april 2007 om 11:38 #225769
A¢iDkan je blok niet meer naar achter????
Probeer dit:
– carb en luchtfilter eraf.. snaar erop (je hebt nu wel plaats om blok naar achter te duwen)
– spannen (met hamer of grote schroeven draaier zodat je goed kracht kunt zetten, je duwt je blok dus weer naar voren)
– blokschroeven aandraaien
– carb en luchtfilter monterenHet gevaar is alleen dat carb en luchtfilter niet meer passen maar als dat zo is dan moet je toch echt voor een grotere poeilie gaan,, helaas..
25 april 2007 om 12:07 #225770
.-{2F4OV}-.Waarom gebruik je niet gwoon de snaar die bij poelie 95 hoort;)
Miss past die wel gemakkelijk;)
25 april 2007 om 12:36 #225771Nou weer even voor de duidelijkheid:lol.. Blok kan echt NIET meer naar achter, Ik heb 2 poulies: een 95 en 80 poulie en ik heb 2 snaren: een 95 en 80 v-snaar. 95 snaar en poulie passen, 80 snaar en 80 poulie opeens niet meer. Mijn vraag was dan of jullie misschien nog iets weten. Maar ik denk dat ik maar niet meer zo moeilijk moet gaan doen en gewoon een nieuwe 80 snaar kopen die hopelijk wel past. En anders laat ik em wel daar bij de brommerboer erop zetten.
25 april 2007 om 17:58 #225776blok naar voren en je 95 vsnaar dan
ze zullen nooit allemaal precies tzelfde zijn.
maar,
leg je vsnaar er eens op bij de koppeling.
leg hem dan bovenop de poulie (terwijl deze gewoon nog vast zit aan de klok)
ga dan op je brommer zitten (druk op achterwiel) en rol voorzichtig achteruit.
zal wellicht moeilijk gaan. maar waarschijnlijk rolt hij zichzelf er dan op.
succes25 april 2007 om 18:15 #225777De heundebeun-manier dus:lol.. maar volgs mij moet je toch vooruit rolle omdat de poulie namelijk in tegengestelde richting draait, mja.. Maar op deze manier lukte ’t ook al niet, wiel blokkeert steeds zodat ik de poulie niet verder kan draaien. Maar het beetje verwarmen van de v-snaar kan dat kwaad op niet zodat je dan wat meer rek hebt??
25 april 2007 om 21:53 #225782
stfu>>dat maakt toch niet uit, gewoon de vooruit rolen en de snaar vloept er zo op:) zo staat de snaar ook gelijk goed strak
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.