:: update contactpunten probleem
-
nou kheb ff aan mn oom gevraagd hoe je de cp’s nou af moest stellen, en dat is dus gelukt. de cp’s staan nu op 0.45 mm, maar de bougie vonkt nog steeds niet. waar zou het aan kunnen liggen? ga van de week iig een nieuwe bougie halen.
bart
TijnBijdrager
condensator / bougie / boubine / bougiedop / geen goede massa
gewoon ff de dingen nalopen ,
boubine bijv ff op een andere brommer zetten net als bougiedop ,
kan je dingen gaan uitsluiten wat de oorzaak niet is ….
succes 
eddiBijdrager
bijna zeker de condensator:!
heb t al opgelost jongens, ben ff langs mn oom geweest, die zit bij de wegenwacht, dus die weet er wel veel van.
de oorzaak was; als ik mijn koppeling loshaal, dan moet ik het vliegwiel blokkeren. dit doe ik altijd door er een schroevendraaier tussen te steken(een slechhte gewoonte), dus die is tegen de magnetische ring van het vliegwiel gekomen, heb een paar rondjes gedraaid met mn hand, enzo is er dus wat van afgeslepen, met als gevolg dat er tussen de ontstekingsspoel en het vliegwiel allerlei metaalsplintertjes zijn gekomen, waardoor hij verkeerd contact maakte. nu hebben we dit allemaal weggehaald, en hij vonkt weer! trouwens, 2 zuigerveren maken een wereld van verschil met 1 zuigerveer:P:P:P:P(ik hoef bij optrekken uit stilstand niet meer bij te lopen:D:D)
bart
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.