Vespa-Ciao.NL
:: uitvallen

Home Forums Algemeen Oude topics uitvallen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marcc
    Topic starter

als ik lang vol gas rijd dan stottert ie opeens en dan valt ie gewoon stil en dasn kan ik na n minuut weer gewoon starten en verder rijden. weet iemand waardoor dat komt???

barry
      Donateur

waarschijnlijk een warmloper.Na een min.is de motor een beetje afgekoeld en zit hij weer los.
        Dit kun je zien als je de cilinderkop er af haalt,het is mogelijk dat je dan sporen ziet in je cilinder.
        Of als je electronische ontsteking hebt kan het zijn dat je CDI defect is.

Cafy
        Bijdrager

wat is CDI eigenlijk want ik heb hetzelfde probleem ik heb ook voor de zekerheid een andere cilindergehaald(70cc) 😛
          maar hij doet het nog steeds

bvd thomas

Marcc
          Topic starter

nja ik denk zelf geen warmloper want dan blokeerd je achterwiel toch?? en als ik dan geen gas meer geef dan loopt ie wel nog stationair. als ie uitvalt maakt ie t geluid net als dat ie geen benzine meer krijgt

barry
            Donateur

Cafy :
              wat is CDI eigenlijk want ik heb hetzelfde probleem ik heb ook voor de zekerheid een andere cilindergehaald(70cc) 😛
              maar hij doet het nog steeds

bvd thomas

een CDI,ziet er ongeveer uit als een ontstekingsspoel,maar aan een CDI komen 3 draden?Ne witte,rode en ne groene.
              Ik heb eens eenmaal een defecte CDI gedad,nee,2X,één keer op mijne Avanti,16 jaar geleden,dit is gekomen door een afstelsysteem dat kapot was en één keer met me,n boot op het holland’s diep bij het snoekbaarsvissen en ik zweer het je dat je dan schrik krijgt,want als er daar wind komt opsteken kan het er spoken.En dit was met een splinternieuwe Honda 4-takt motor.

robert
              Bijdrager

mischien iets met je contactpuntjes of boegie mijn brommer viel eerst ok ooit uit nieuwe bougie gekocht en hij deede het weer

Jacky
                Bijdrager

Marcc :
                  nja ik denk zelf geen warmloper want dan blokeerd je achterwiel toch?? en als ik dan geen gas meer geef dan loopt ie wel nog stationair. als ie uitvalt maakt ie t geluid net als dat ie geen benzine meer krijgt

Bij vastloper blokkeerd je wiel bij een warmloper niet….

coda
                  Donateur

Jawel Jacky,meestal wel (ligt er ook aan hoe strak je v-snaar staat)

Jacky
                    Bijdrager

owz, dan heb k niks gezegt:Bloos

Marcc
                      Topic starter

ik heb nu een 68 sproeier erin en de bougie is nu echt tege t zwarte aan en hij loopt nog steeds warm. wat is daar aan te doen of wat doe ik fout???

Marcc
                        Topic starter

niemand?

Edjuh
                          Bijdrager

Loopt hij wel warm?? verzuipt hij niet gewoon? Ik zou gewoon een kleiner sproeiertje proberen, kan echt wel met je setup.

Even voor de duidelijkheid, hij valt dus alleen stil als je lang volgas op top rijdt? Dan weet ik het even niet, ik heb daar geen ervaring mee.

Marcc
                            Topic starter

ja als ik lang vol gas rijd dan valt ie gewoon ff uit en dan meteen daarna kan ik m weer starten

November Rain
                              Bijdrager

verkleurt jou uitlaat ook verder als normaal ofniet? Dat is ook een indicate dat ie erg heet wordt.

Marcc
                                Topic starter

nee niet echt eigelijk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.