Vespa-Ciao.NL
:: uitlatentest.

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten uitlatentest.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

als jij bij de 40 een powerband krijgt terwijl je met vario rijdt, heb je je vario nog niet af gesteld denk ik..

FonS
      Bijdrager

kevin_oet_vilt :
        1. ninja.
        de ninja trek niet zo goed op uit stilstand. maar bij
        de 35/40 trekt die best hard door, met een hogere top als mijn normala uitlaat.ik sgat op een 60 maar hij bleef doorgaan.

kerel, jij haalt nooit van z’n leven 60 km/h met die set-up :no

vergelijk dit eens:

50cc std
        carter onbewerkt, 12/12 carb
        STD vario, 100mm schijven
        piepkleine wieltjes

tegenover:

41mm polini
        bewerkte inlaat, 13/13 carb
        polini voorvario, 100mm schijven
        17″ wielen

beide dus met ninja

de 2de set-up (mijne op dit moment) haalt net 65 km/h !!
        dus 60 km/h met jou set-up…. droom maar lekker verder :p

Crullie
        Donateur

@ Fons, woe, eddy, erwinko de niet begrijpenden.

41mm polini
          bewerkte inlaat, 13/13 carb
          polini voorvario, 100mm schijven
          17″ wielen

65 km/uur maar, ook jij doet iets fout lijkt me, moet veel harder kunnen.

Eh het ging hier niet om snelheid of het afstellen van je brommer maar om het uittesten van je uitlaten om te kijken wat ze nu doen, en daar heb je een gelijke set-up voor nodig voor alle uitlaten.

Dus laat die jongen mooi ff bekijken wat die uitlaatjes doen en loop er niet door heen te zeuren dat het niet klopt met afstellingen, daar gaat het niet over.

TICKLING BARN

kevin_oet_vilt
          Topic starter

dankje crullie.

en @ Fons.

ik heb met mijn handmade naast men vader gereden . 55 op de teller van de auto.
            ik rij er al een tijde mee en ik weet wanneer de handmade stopt.
            maar ik voelde gwn dat de ninja op dat punt nog door ging en ik haalde er zeker 60 mee.

TimoO_
            Donateur

zonder af te stellen kan je ook zien hoe de uitlaten zich elk opzich van elkaar gedragen. je hoeft hem niet af te stellen om te zien dat een ninja een veel hogere top heeft dan een proma replica, maar de proma replica harder optrekt en een betere pijp is voor op 50cc. 😉

Crullie
              Donateur

Resultaten zoeken met uitlaatjes deed ik ook vroeger en ook met vrienden en dan ook nog uitwisselen en alles uitpraten tijdens en na de rit.
                Allemaal een ander blok en cilinder en weer met z,n allen er op uit, leer je veel van als er tenminste iemand is die alle ervaringen kan opschrijven en dus alle set-up’s ook echt snapt.
                Maar volgens mij komt het vanzelf wel als je er veel mee bezig bent.:thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
                Bijdrager

Als je met vario test moet je voor iedere uitlaat opnieuw afstellen.
                  Of je moet geblokkeerd meten anders zegt het niks.
                  En uitlaat heeft altijd z,n kracht in bepaald toeren gebied, en een vario draait bijna continu in hetzelfde toeren gebied, dus als je vario pak en weg 8.500 draait en je uitlaat is het best geschikt voor tussen de 4 en 7.000 toeren dan geeft de uitlaat geen optimale prestaties.
                  Als je het echt mooi wil testen dan moet je gewoon de orginele aandrijving erop zetten en dan testen.
                  Want dat is in prensiepe geblokkeerd testen en dan kan je ook echt de verschillen zien en merken.

erwinko
                  Bijdrager

ook met orginele aandrijving blijf je verschillen hebben

als jij een citypower erop zet met poulie 70
                    rijd hij bv 45 en trekt wel redelijk

dan zet je de ninja erop maar trekt hij slecht en rijd maar 50
                    dat komt omdat ninja heel hoogtoerig is..
                    als je dan dus bv poulie 80 erop zet, trekt hij een stuk beter en loopt misschien 55 of zelfs 60..

speedbuxy
                    Bijdrager

Het moet gewoon een orginele poeli zijn, weet die maten niet maar die er standaard opzit.
                      En dan zien welke daar het beste mee trekt en het snelst rijd.
                      Maar dan blijft het nog wel alleen een test voor z,on soort setup,
                      Maar goed dit is standaard en daar zijn de meeste uitlaten wel voor gemaakt.
                      Zou nu alleen nu 1 met een 70 polini of dr alle uitlaten moeten testen:)
                      Weten we ook gelijk welke het beste presteerd op dat soort setup,s

kevin_oet_vilt
                      Topic starter

ik gooi binnenkort een 70 dr erop.

als de mensen dan weer zou vrijgeveig zijn zodat ik weer kan testen, kan ik daarvan hier de uitslagen bijzetten.:bier

TimoO_
                        Donateur

ik heb net een bravo in elkaar gezet met die “onbekende 50cc alu” en voor de rest alles standaart, met poelie. dus kan ik kijken welke daar het beste op rijdt. want 50cc standaart met poelie rijdt eigelijk nergens écht goed op :P.

eddie
                          Bijdrager

ik heb bij de knalpijp geen achter kant hij is orgineel en heb er een gaspotje erover zodat iets kunnen voor geluid want die maakt me een geluid

Edjuh
                            Bijdrager

Leer eens schrijven.

eddie
                              Bijdrager

ik heb dus een knalpijp zonder dat demperwol wat er normaal in zit en zonder achterkant. er is een potje over de achterkant geschoven voor wat minder gelui maar er komt iets minder door. als ik nouw isolatie wol erin doe hoor je natuurlijk een lager geluid maar wat zijn de gevolgen? en kan dat niet in de fik vliegen.

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Edjuh :
                                  Leer eens schrijven.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.