Home › Forums › Mening & ervaring › Overige mening & ervaring › uitlaten reviseren/schoonmaken/spuiten
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door gissa06.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Ik heb gemerkt dat bij de meeste vervangingsuitlaten en origineel van sommige merken de coating niet zo goed is. als je veel rijd vooral in nat weer dan is je uitlaat binnen een jaar al flink aangetast met roest al helemaal op de hals en koppelstuk van de uitlaat. nou zie ik veel tips wat betreft een uitlaatje weer mooi maken en beschermen waar hittebestendige lak word gebruikt van bvb motip. met deze nogal prijzige hitte bestendige lak moet je vaak 3-4 lagen spuiten van tevoren ontvetten en opschuren. Toch heb ik gemerkt dat binnen 2 jaar alsnog de meeste uitlaatjes roesten of de verf bladert af en je kan weer opnieuw. Van alles geprobeerd kwa merken en soorten tot ik bij iets heel simpels en achteraf vrij logisch uitkwam.
de action verkocht zon 3-4 jaar terug radiator lak matt zwart voor 2,00 had je een knikkerbusje. toch maar is geprobeerd op mijn sparta-met uitlaat. even met een staalborstel er langs en met wasbenzine ontvetten. niks schuren of primer etc. dikke laag er op spuiten, laten drogen en nog een dikke laag. heeft tot de dag van vandaag niet geroest of losgelaten. Het heet nu anders en is iets dunner en 1,5 euro duurder maar ik heb van al mijn projecten met een stalen uitlaat dit spul gebruikt en het is top. (word nu wel meerdere lagen geadviseerd omdat het verdund is vergeleken de oude). Doe er mee wat je wilt wie weet kan iemand er wat mee.
Gas is alles remmen is angst9 december 2025 om 17:01 #831265Dit is indd de betere van hun.
Maar de radiatorlak was/is toch echt een andere, en deze die je laat zien is al jaren bij hun te koop.
Deze “houtkachellak” blijft zacht(wel droog) maar hard pas echt goed uit na flinke verhitting en bakt dus eigenlijk vast op het metaal. Radiatorlak doet dat nooit, kan ook niet, een cv radiator haalt de “baktemperatuur” bij lange niet.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 december 2025 om 17:05 #831266Er is ook blanke lak tegen hoge temperatuur.
Die gebruikte ik ooit op een Top-One.
Zie pag. 3:Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 december 2025 om 21:10 #831268het was combi-lak niet de generieke radiatorlak. Ik had het een medewerker gevraagd die zei dat het uit het assortiment gehaald is. Kon dus voor beide? Dik spul was het. Ik heb eens geprobeerd om voor beter resultaat de blanke versie er over te doen. Had niet super veel zin op normale zwarte uitlaten dus doe de moeite niet meer en gebruik alleen de zwarte. na het spuiten idd goed heet stoken. Rookt een beetje en als het stopt met roken is de lak volledig uitgehard en gehecht.
Gas is alles remmen is angst -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.