Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaattest Leeuwarden 2008

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Uitlaattest Leeuwarden 2008

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JayL
    Bijdrager

hoe komt t eig dat de alu bad snake en de polymer bad snake zoveel van elkaar verschillen? ze zijn precies hetzelfde qua uiterlijk, alleen de demper is van ander materiaal..:?

!Japieoh!_!Ciao!

Kijk maar eens naar de bochten van die twee, dan zie je wel dat ze niet pecies hetzelfde qua uiterlijk zijn.

Jelle
        Moderator

ik kan nog steeds niet geloven dat die techno cc het zo goed doet, ik heb tot 2x toe deze uitlaat gehad enik vond het echt een bagger uitlaat :?:?:?

en ik vind de racing best wel tegenvallen op de test, dit vind ik juist 1 van de allersnelste uitlaten op een 70cctje

als jullie ooit weer een testje gaan doen, probeer dan ook een leo navigator, leo krul(hier ben ik echt benieuwd naar), polini top one en polini SP

al presteert de top one erg vergelijkbaar met een mega…

Edjuh
          Topic starter

Volgens mij is het vaker gezegd dat je best wat power nodig hebt om de tecno in zn ideale gebied te krijgen. Nou kwam het meer door het feit dat hij op de roller zat dan dat mijn blokje zo sterk is, maar wat buxy zei ook op straat deed hij niet onder voor onder meer de replica, de eerste meters dan. Zou me niks verbazen als hij een zwak middengebied heeft, maar daar merk je op de roller minder van.

De racing vond ik toch aardig presteren, trekt hard en gaat best lang door. Het ligt wel veel bij elkaar, eigenlijk moet er dus ook een wegtest bij maar dat werd gewoon te veel werk. Leo krul zag ik nog liggen op het laatst maar we waren toch wel een beetje af na al het gesleutel en gereutel:)

JayL
            Bijdrager

!Japieoh!_!Ciao! :
              Kijk maar eens naar de bochten van die twee, dan zie je wel dat ze niet pecies hetzelfde qua uiterlijk zijn.

de bocht van de alu is idd wat langer ja. maar dat t zoveel verschil maakt 😐

speedbuxy
              Bijdrager

@Edjuh
                En test weg is evt wel mogelijk alleen moet het dan op een zaterdag liefst zondag.
                Die weg van de vliegbasis is niet super ver weg en de kans is heel klein dat we er weg gestuurd worden.
                Ik reed vroeger als ventje van 13 met de hele wijk daar de hele dag op en neer en toen zaten er zelfs nog soldaten in de wachtpoorten op het eind, maar die staan er nu ook al jaren niet meer.

Maar als je een wegtest wil doen moet je dat doen met een digitale teller ofzo want op gevoel werkt slecht want hoe meer lawaai hoe sneller dat je denkt te gaan;)
                Of we moeten een bepaald stuk afmeten en dan meten met de stopwatch hoe lang je over dat stuk doet dat is het beste.

Alleen vind ik dit zonder spoeier aanpassing na uitlaatwissel wel wat tricky maar durf het wel aan aangezien ze op de 43polini niet super ver uit 1 liepen.

@jelle
                Ik denk het feit waarom ie niet top word ervaren komt omdat het ook wel wat langer duurt dan de gemiddelde pijp om daar te komen.(is ook wel te zien op het filmpje laaste stukjes gaan langzaam)
                Maar hij komt er wel en daar gaat het uit eindelijk om en blijf het zeggen voor 35 euro gewoon niet slecht.
                Als er een prijs kwaliteit test werd gedaan won de techno met kop en schouders.

@JayL
                Ja dat kan best uitmaken maar zoveel had ik in dit geval ook niet verwacht misshien dat ie inwendig toch ook wat anders is.

Interceptor
                Donateur

heey mannen, ik kan me herinneren dat Barry ooit een How-to had gemaakt over de tecno cc om de begrenzing in de demper eruit te halen er stond me iets van bij dat er een “wokkel” in de demper zat. nu kan ik die how-to nergens vinden:?. ik weet wel wat ik moet doen, maar is die tecno nou ontgrensd of issie niet “ontwokkelt”? ik kan me voorstellen dat ie dan anders zou reageren op de dyno.
                  ik hoor jullie er wel allemaal over die tecno praten, maar vind dat wel belangenrijke info:!

en nou mijn vraag; is die tecno cc in de uitlatentest ontgrensd of niet??
                  groeten nick

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

op de test was de uitlaat nieuw, speedbuxy heeft deze niet uit elkaar gehaald.
                    ik weet dat niet “elke” techno begrenst is, sommige wel.

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8177

staat gewoon bij how to’s het topic ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

speedbuxy
                    Bijdrager

Maar even een update:
                      We hebben gisteren ondanks het slechte weer toch een uitlaat test gehouden en er ook achter gekomen dat het met nat weer niet echt wil omdat de band dan vet slipt over de roller:(
                      Maar goed de dag was er niet minder gezellig om vond ik persoonlijk, we stonden droog en uit de wind onder de carport;)
                      Alleen qua test viel het dus wel erg tegen, maar goed we hebben er wel van geleerd volgde keer moet het sowieso droog zijn en blijven.
                      Toch zijn er wel mooie wat foto,s geschoten en gefilmd dus zou leuk zijn omdat nog wel even hier te posten de simo stond namelijk echt BRUUT op de ciao=)
                      Ook presteerde de net nieuwe aangewonnen pat uitlaat.

Als beste van de 5 of 6 geteste uitlaten van die dag hij presteerde zelfs hoger dan de calibrata met 27mm flens.

Maar ik vond het al met al nog wel een geslaagde dag en wou even specials thanks uitspreken naar crullie voor het vele sleutelwerk:thumb
                      En naar hansieb voor de goede zorg op de uitlaten want zag af en toe wel dat je ze even droog maakte en ook netjes weg legde:thumb
                      Hier een paar foto,s van mijn kant genomen op de focus stand voor dichtbij dus ze zijn lekker scherp:D

VespaAvanti
                      Donateur

Was inderdaad jammer van het weer, waardoor de rollerbank dus slipte, en het blokje was helaas ook niet echt perfect
                        Neemt niet weg dat het een super dag was:thumb
                        Volgende keer moeten we gewoon een droge, zonnige dag uitkiezen, en een 100% goedlopend blokje hebben, dan komt het helemaal goed:D
                        Wij hebben ook wat foto’s gemaakt, zodra ze ingeladen zijn zal ik ze ff plaatsen;)

hansieb
                        Moderator

Jammer dat het kutweer was.

Had keurig netjes een excel sheet gemaakt 🙂 maarja die blijft wel staan voor de volgende keer.

Cali is nice 🙂 best geinig wat die nog presteerd op een 43 deps blokje.

@buxy
                          Lief zijn voor de uitlaatjes 🙂

speedbuxy
                          Bijdrager

Postitief bekeken was het een unieke dag want er zijn een record aantal mm,s regen gevallen dus deze dag is niet snel te evenaren:D
                            Maar volgende keer beter en ook meteen maar groter want moeten de volgende keer ook wat meer reguliere pijpjes erbij testen en op meerdere setups.
                            Door de grote van de groep was meerdere test brommers ook wel mogelijk geweest.
                            Maargoed heb het al met al wel een gezellig middag gevonden:thumb

JayL
                            Bijdrager

Dit moeten we ook ooit in omgeving NoordBrabant organiseren, dan kom ik ook met wat kleine spulletjes mee 😛

VespaAvanti
                              Donateur

Eigenlijk best wel een goed idee JayL, ik heb ook een rollerbank:D
                                Als we nou een aantal mensen kunnen regelen met allemaal verschillende uitlaten kunnen we ook eens wat organiseren bij mij thuis:thumb

Crullie
                                Donateur

Hier ff eeen paar foto’s van die rode Rakker van Buxy.

:lol

Zirri : Leuke uitlaat om te zien maar niet echt een topper kwa toeren en trekkracht.

Summit : Mooie uitlaat kwam best wel flink op toeren maar is geen Topper

Simonini : Lagge ding en net als de Summit kwa toeren bereik en verbrande onderbenen.

Hansieb’s Caliworst 27mm : Verras-end goed, zowel trekkracht en toptoeren.

Pat : Onbekent merk met de meeste trekkracht en toeren van allemaal zeer wreed ding met een Super sound :thumb

Edit : Goede foto :con

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.