Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Uitlaattest Leeuwarden 2008
- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 mei 2008 om 12:21 #152790
wat is de exacte setup waarmee de uitlatentest is uitgevoerd?
9 mei 2008 om 12:22 #152791misschien is het leuk om er een klein plaatje bij elke uitlaat te zetten zodat het meer overzichtelijk wordt. Leuke test maar het is niet alleen vermogen, koppel is net zo belangrijk.
9 mei 2008 om 12:32 #152792Wow echt een dikke verzameling uitlaten en een hele vette test =)
Ik had toch iets meer van de Calibrata verwacht.. Komt dit misschien omdat hij toch meer voor 46mm is gemaakt? Hij trok namelijk wel erg hard op vond ik.
En waarom is de Leovince Handmade niet getest eigelijk? 😮 Toch wel jammer want dat is ook wel een leuke pijp.Maar echt een nuttige test, dit zijn pas keiharde resultaten 😀
9 mei 2008 om 12:42 #152793Nog iets wat ik me afvroeg: 1kw = 1.36pk
herr flick met z’n 80cc setup en dan maar 1,8kw (2,44pk). Volgens mij klopt er niks van
9 mei 2008 om 12:48 #152794peter139 :
Nog iets wat ik me afvroeg: 1kw = 1.36pkherr flick met z’n 80cc setup en dan maar 1,8kw (2,44pk). Volgens mij klopt er niks van
1) Hij heeft niet helemaal z’n gas open getrokken
2) Hij heeft vario en als je het echt goed wil testen moet je op elke uitlaat je vario helemaal opnieuw afstellen. En met poulie was het resultaat ook wel anders geweest.Daarnaast wordt je ook altijd nog gematst door de rollerbank. :!
9 mei 2008 om 13:11 #152795Wat je je natuurlijk af moet vragen is de validiteit van de test.
Deze test is alleen uitgevoerd met een 43mm polini en volgens mij buxy heb je resultaten van flick en van edjuh doorelkaar staan?
En zie ik daar mijn geile calibrata raket 😛
9 mei 2008 om 13:15 #152796peter139 :
Nog iets wat ik me afvroeg: 1kw = 1.36pkherr flick met z’n 80cc setup en dan maar 1,8kw (2,44pk). Volgens mij klopt er niks van
De Kw’s van de rollerbank zijn geen echte Vermogens Kw’s zoals jij ze beschrijft.
De rollerbank Kw’s is meer een door de politie bedachte schaalverdeling;)9 mei 2008 om 13:17 #152797peter139 :
Er klopt ook niks van, in de zin dat dit geen echte kw’s zijn. Over koppel, dat is moeilijk op zo’n ding want hij heeft toch niet veel weerstand maar je ziet wel verschil in hoe snel ze naar de top gaan.
Steyn, de leo past niet onder mijn bravo ivm bok, helaas, maar ik heb een vermoeden dat hij zo’n 0,8 zou halen en goed zou trekken.
Hans, ik zie alleen de fabrizi van thomas test staan, de rest is bravo. Het beste zou zijn om alle uitlaten nog op de weg te testen maar we zijn al een iets van 6 uur bezig geweest dus met wegtesten is dat bijna niet te doen.
Verder geeft het best een goed beeld vind ik.
JayL, filmpje niet gezien?? Staat ook in de tekst.
9 mei 2008 om 13:34 #152798speedbuxy :
4Proma canon
0,95kw 61km
Geluid proma
12Summit onderlangs
0,93kw 60km
Geluid Proma13Summit bovenlangs
1kw 62km
Geluid Proma met beetje crosser geluid erbij.
14Techno cc
0,92kw 59+
Geluid Vrij lichtMasterlijk de techno CC wordt alleen gedisst door de Cannon en Summit onderlangs 😀
Dit is echt een hele handige test
, zouden we vanaf de “onderdelen uitlaten” een linkje heen moeten zetten.AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 mei 2008 om 14:28 #152799Ja de kw,s moet je in prensiepe gewoon km,s noemen want dat meet ie waarom zre het ooit kw,s hebben genoemt bij de tu in delft is mij ook een raadsel:con.
Maar pk,s zijn dus niet gemeten enkel de snelheid en evt optrekken zou je in het filmpje aan tijd kunnen meten hoelang ie van 0 tot top erover doet.@arvidW
Ja dat vond ik ook wel masterlijk leek mij namelijk ook al niet z,on slechte pijp ik vond zelfs het optrekken ook wel meevallen de replica deed het qua optrekken hetzelfde dat stukje hier in de straat.
Dus zelfs qua optrekken ligt ie nog ruim in de middenklasse volgens mij en das voor 35 euro gewoon totaal niet slecht.
En idd het linkje had ik ook al even vluchtig bij thomas laten vallen want dat zou idd helemaal perfeckt wezen.@Hansieb
Staat niks doorelkaar hoor hoogstens de mega en de fire zijn misshien omgedraait maar dat moet het filmpje uitwijzen flick heeft alle uitlaten benoemd voordat ze de bank opgingen, maar ik zal het filmpje nu even zien want daar heb ik nog niet tijd voor gehad.Edit
@edjuh
Ziet er goed uit
alleen jammer van de zon die af en toe in de teller weerspiegeld:( en volgens mij missen er ook nog wel een paar toch?
Want heb de replica alleen op straat gezien en volgens mij missen de bad snakes ook.
En je heb het stukje van de techno ingekort zeker? want hij stopt bij de 0,80kw terwijl ie toch zeker weten 0,90 a 0,92kw ging.
Want op de film weer spiegeld het misshien maar in real life was het perfeckt af te lezen;)Foto,s van de uitlaten ook even bij de info toegevoegd.
9 mei 2008 om 16:51 #152800Klopt, ik heb moeten schrappen omdat filmpjes maar 10min kunnen zijn/
Ziet er netjes uit.
9 mei 2008 om 16:58 #152801Echt dikke shit, deze test. En wat een mooie uitlaten zeg =) Echt te gek.
Ook zeer handig, deze resultaten 😉
9 mei 2008 om 18:10 #152802Edjuh :
Klopt, ik heb moeten schrappen omdat filmpjes maar 10min kunnen zijn/Ziet er netjes uit.
Idd nou je het zegt heb ik ze idd nooit groter gezien als 10min.
@19ac087
Ja dat leek ons ook zeer handige info;)
En om de test nog uitgebreider te maken zoek ik nu een beetje goedkope en knappe speedengine om daar de 46mm zirri op te zetten om te zien wat de uitlaten daarmee doen, aangezien de zirri zeer hoogtoerig is.

Heb nu wel in de pratijk ondervonden dat ie zonder sproeier aanpassen die ritjes wel overleeft.9 mei 2008 om 19:12 #152803Stuur maar weer op(a)
9 mei 2008 om 19:22 #152804Edjuh :
Stuur maar weer op(a)Heb je een speedengine liggen dan?
Want anders stuur ik hem zo je kant op dat je er weer wat van bouwt;) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.