Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Uitlaattest 2014
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 9 maanden geleden door Intellect80.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 mei 2014 om 00:14 #527061
Voor de mensen die graag de standaard ogende pijpjes getest willen zien speelde ik nog met het idee om hier apart een test voor te organiseren. Dit omdat er nogal veel verschillende van zijn. Ik zal er toch een aantal aan het lijstje toevoegen gezien de animo en eventueel later een uitgebreide test gaan uitvoeren.
Voorlopig;
-Standaard Piaggio (brom)
-Proma Citypower
-Sito Citypower
-Giannelli Original power@ Lastpak; Van een aantal van de genoemde uitlaatjes zijn er onderling ook weer een aantal verschillen. Bijvoorbeeld de Leovinci Siluro. Ik heb hier al een 4-tal verschillende versies van gezien. Het zal bij de test dan gewoon 1 van deze versies worden. 😉
@ Tnerual; De oude Too bad van Malossi is al wel eens getest en werd ook wel eens mee gereden.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26010Betreft de test zelf, realiseer wel dat ik juist geen “meeting” hiervan wil maken, maar echt een dag om data te verzamelen. Afstand/reis vanuit België lijkt mij vrij ver voor een dergelijk 1 dags evenement, maar dit is natuurlijk per persoon afhankelijk.
@ Intellect80; Zal ze beide toevoegen.
@ citta_ian; Bedankt voor het aanbod, maar de test zullen op een mono-overbrenging worden uitgevoerd. Deze verkregen data zal meer kunnen zeggen over de vermogensafgifte van de uitlaten. Overigens heb ik vrij veel uitlaatjes liggen en zal ik in dit topic aangeven wanneer er een belangrijk uitlaatje gemist gaat worden voor de test. Deze zal ik dan op een andere manier(oproep) proberen te verkrijgen voor de testdag.
11 mei 2014 om 07:04 #510020Hoi lastpak,
Een uitlaten test onder alle citypowers lijkt me ook interessant.
Bij mij scheelde het met een techno citypower naar een gianelli 6 km/h .( met setup voor de rest onveranderd )
Leuk idee die uitlaten test.
Ik ben benieuwd.
11 mei 2014 om 09:39 #510019
! Joor !Die zirri uit de prijsvraag ben ik ook wel benieuwd naar, kan die ook getest worden?
11 mei 2014 om 17:03 #527067Deze Zirri is ook al getest in de uitlaattest van 2011. Je zal hier alvast naar kunnen kijken. 😉
11 mei 2014 om 17:18 #527068
! Joor !Oké, dat wist ik niet, zo te zien is die nog best rap.
Klopt, presteerde best aardig, maar we vonden vooral het geluid erg mooi van dit pijpje.
Ik heb hem ook liggen, maar helaas nog niet kunnen testen omdat ik nog niet met een si brug rij.
11 mei 2014 om 20:07 #527052Duidelijk martino snap ‘m ;)..
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.
Even terzijde, t is geen meeting maar een eendaags EvenemenT… Bijna t zelfde :p…
24 mei 2014 om 13:24 #525324Is er al een datum Martino?
25 mei 2014 om 12:23 #527485Vaste datum nog is er nog niet en wordt last minute besproken. Goed weer lijkt me wel een vereiste.
16 juni 2014 om 06:56 #513716al iets bekend Martino?
No stress, all fun and a bit of speed2 juli 2014 om 22:06 #516697Update; Zondag a.s. zullen Broezert, Eidos, Crullie en ik een begin maken met het testen van uitlaatjes. Voorlopig zal de meetingplek bij Groningen worden aangehouden als locatie. Tevens een goede test voor de VCM van dit jaar.
3 juli 2014 om 12:22 #527610Zie geen adres of niks waarop ik me afvraag waarom je het op het forum hebt gepost:?
Het komt meer over dat je gewoon met een clubje uit de omgeving wat uitlaat gaat testen wat een post hiervan op het forum zinloos maakt.
Het resultaat daarvan was ook wel voldoende geweest;)3 juli 2014 om 12:26 #527612Dit topic was ook meer bedoeld om te polsen welke uitlaten getest gaan worden.
“Maar dan nu het belangrijkste de uitlaten zelf. Zie het nu volgende als een poll betreft de populariteit van de te testen uitlaat. Welke uitlaat zal jij graag getest zien worden? Maak een lijstje of geef alleen jou voorkeur aan en we zullen ze verwerken om een beeld te krijgen welke uitlaatjes we straks nuttig vinden om mee te nemen in de test.”
3 juli 2014 om 12:37 #527613Die vraag had je zelf wel in kunnen vullen toch.
Want een hoop bekende pijpjes zijn al getest dus denk dat je het meer moet zoeken in de City power pijpjes oid.
Of de prestaties op een original 50 blokje.
Want de prestaties op 43mm zijn groot en deels al wel bekend.
Maar het word het weekend kut weer dus denk niet dat er veel te testen valt gezien de grond droog moet zijn.3 juli 2014 om 12:43 #527614Inderdaad moet het weer wel meewerken. Zag gisteren ook het weerbericht en dit ziet er niet best uit helaas. Wederom een voordeel van een select gezelschap. We passen ons sneller aan naar de omstandigheden.
4 juli 2014 om 14:39 #527618Zoals het nu lijkt is het de hele dag bewolkt en alleen ’s ochtends tot 9 uur wat regen in Harkstede.
En 18/19 graden is goed te doen lijkt me..No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.