Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaatpoort bewerken

Home Forums Techniek Opvoeren Uitlaatpoort bewerken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Turbociao
    Topic starter

Wie kan me vertellen welke freesjes of slijptolletjes ik het beste kan gebruiken om mijn uitlaatpoort te bewerken.
      Ik heb een dremel,maar weet niet zo goed welke hulpstukjes ik het beste aan kan schaffen.
      Het gaat om een gietijzeren cilinder.

Crullie
      Donateur

Links (goud kleurig) Kobalt stifjes voor het voorbewerken.
        2 in de midden zijn de dremels(gebruik ik niet).
        rechts : diamand bolletjes met lange stift zodat je het hele uitlaat traject kunt frezen zonder het uitlaat pijpje er af te zagen om er bij te kunnen.

Succes :thumb

TICKLING BARN

Lastpak
        Bijdrager

ik ben al een tijd op zoek naar dergelijke freesjes, toevallig een link naar een webshop?
          hopelijk niet te prijzig.

Florian
          Moderator

@Lastpak: Voldoen de holspietjes niet?

Ikzelf gebruikte deze altijd, werkt super!

Lastpak
            Bijdrager

ik ben die van mij kwijt geraakt ben ik bang, zal nog eens goed zoeken:D.

Turbociao
              Topic starter

@florian

Gebruik jij schuurrolletjes om de uitlaatpoort te bewerken,of zie ik dat verkeerd?

Martino
                Moderator

Ik gebruik ook louter en alleen maar schuurrolletjes voor het bewerken van eigenlijk alles, uitlaatpoort, kanalen etc.
                  Alleen van binnenuit de cilinder naar de uitlaatpoort wil ik wel eens die ronde roze steentjes of slijpschijfjes gebruiken.

Die schuurrolletjes werken het beste en kan je mooi secuur mee werken. Je hebt er alleen wel een hoop nodig omdat ze snel uit lubberen of los schieten.

Lastpak
                  Bijdrager

schuurrolletjes zijn the way to go:thumb. zoals martino zegt kun je veel soepeler het oppervlak bewerken.
                    je hebt dus geen grove hss freesjes die in je carters hakken. echter voor het bewerken van spoelpoorten zul je echte fijne freesjes moeten gebruiken.
                    die lange freesjes die crullie heeft zijn daar erg geschikt voor, daarom wil ik ook graag weten waar hij die vandaan heeft?

Crullie
                    Donateur

@ Lastpak :

Heb ze van een Kennis die in het ziekenhuis werkt bij de technische dienst, zo nu en dan neemt die wat voor mij mee omdat het anders toch in de afval bak verdwijnt.
                      Maar denk dat een goede gereedschap zaak ze wel heeft liggen, weet zo niet welke 😕

TICKLING BARN
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.