Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Uitlaatmaten topic
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2011 om 21:38 #146936
In navolging van het poortmap topic verschijnt hierbij een soortgelijk topic met de maten voor de verschillende uitlaten. Handig mocht je verschillen willen zien of zelf een uitlaat gaan maken. Ik zal hierbij gelijk aftrappen met 2 uitlaten als voorbeeld.
Simonini Calibrata 28mm flens kevlar versie

Plaatdikte; 1,5mm
Versie; Ciao
Toleranties; gemeten tot op halve cm naukeurig.
Bijzonderheden; Maten weergegeven op de uitlaat zelf zijn omtrekmaten. De maten in blauw is een gemiddelde lengte vanwege kronkels.Leovinci SP

Plaatdikte; 1,2mm
Versie; Si
Toleranties; gemeten tot op halve cm naukeurig.
Bijzonderheden; Maten weergegeven op de uitlaat zelf zijn omtrekmaten. De twee eerste stukken zijn gebogen buizen met bepaalde omtrek en de lengte is hierbij weer gegeven.
Er dient rekening gehouden te worden met de hoek van de foto. De maten bij de demper gelden namelijk voor precies boven en onder. Deze eindemper loopt namelijk schuin af.13 oktober 2011 om 23:25 #501052Hier nogmaals 2 uitlaten die over het algemeen minder presteren.
Proma Lowboy

Plaatdikte; 1,3mm
Versie; Si
Toleranties; gemeten tot op halve cm naukeurig
Bijzonderheden; Maten weergegeven op de uitlaat zelf zijn omtrekmaten. De maten in blauw is een gemiddelde lengte vanwege kronkels. Het expansiegedeelte loopt in kronkels, maar heb gemeten alsof het rechte conussen zijn en een denkbeeldige lijn getrokken om de expansie te verdelen.Simonini Thunder

Plaatdikte; 1,2mm
Versie;
Toleranties; gemeten tot op halve cm naukeurig
Bijzonderheden; Maten weergegeven op de uitlaat zelf zijn omtrekmaten. De maten in blauw is een gemiddelde lengte vanwege kronkels. Bij de eindconus is er niet een direct zichtbare stinger aanwezig en zit daar direct de demper op gelast. Grote kans dat hier de eindconus in doorloopt met een kleinere omtrek.22 oktober 2011 om 19:50 #501096
Anoniem
Plaatdikte zoals aangegeven 1.6mm
Versie: Ciao
Toleranties: Zo nauwkeurig mogelijk gemeten, afwijkingen tot 2 á 3 mm zijn mogelijk.Bijzonderheden:
Rode maten zijn diameters in cm
Groene maten zijn lengtes in cm22 oktober 2011 om 19:59 #501097Keurig jongens! Van het winter lekker kloppen en tiggen dus!
10 januari 2016 om 15:07 #501110Deze vond ik terug bij het opruimen.
Misschien interessant voor de zelfbouwers.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 januari 2016 om 16:34 #501111Is dit een eigen lijstje geweest Tonni? Ik vraag me namelijk af hoe je bepaalde conussen omvormt naar een recht model zoals het plaatje? Neem bijvoorbeeld een Polini Top One, Deze heeft namelijk plaatstaaldelen/conussen welke gekronkeld zijn. Zie ook het probleem met de Proma Lowboy van mijn post hierboven.
Ook heeft de befaamde Simonini Calibrata een knik in het belly gedeelte zitten en is deze op de tekening recht gemaakt. Hoe kom je bij de lengte van 70mm?
10 januari 2016 om 17:14 #501112Heb gewoon de kortste en de langste maat gemiddeld.
Er zal vast hier en daar een klein maat verschil kunnen zitten maar de maten komen zo dicht bij als ik kon meten.
Heb dit destijds eens gedaan gewoon ter vergelijking van de lengtes en diameters van verschillende prestaties..I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 januari 2016 om 12:04 #501113Misschien niet 100% nauwkeurig, maar het geeft wel een leuk beeld van de onderlinge verschillen

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.