- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door criminalmindz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 mei 2015 om 19:22 #185161
Hallo mensen,
Ik heb nu met mijn linksstaande setup een Gianelli Fire, maar hij wil onderin eigenlijk net niet hard genoeg optrekken. Vandaar wil ik dus een andere uitlaat, maar ik ben er nog niet over uit welken. Vandaar dat ik jullie mening wil horen.
Ik wil iets hebben wat net wat beter optrekt, maar niet teveel op top laat liggen tegenover de Gianelli Fire. Geluid boeit mij niet veel, zolang het maar niet VEEL meer is als de Fire.
Wat zouden jullie aanraden voor uitlaat? Het gaat om een Si, dus ik wil wel iets hebben waar ik geen rare aanpassingen aan aan hoef te brengen. De brug heeft wel een extra gat voor het monteren van een Sito+ voor de Bravo, maar ik weet niet of die gelijk zit aan het gat voor een Ciao, omdat de Bravo en een Ciao allebij een andere Sito+ hebben.
Ik zat zelf te denken aan een Leo HM of een SP, maar ik ben bang dat de SP net iets teveel op top laat liggen en de HM de uitlaat flens van mijn DR EVO sloopt, omdat die toch al niet bekent staan om de stevigheid van de uitlaat flens. Verder zat ik ook nog aan de Proma CC te denken maar ik ben bang dat die meer geluid maakt als de Fire.
15 mei 2015 om 19:35 #202375Bij de Leo SP zit je goed. Ik denk dat je dan alsnog de 70 haalt. Optrekken doet hij super, zelfs met poelie.
15 mei 2015 om 20:04 #202376Ik zie de Leo SP zelf meer als een “last resort”. Het liefst wil ik gewoon een echt expansie pijp die lekker knettert natuurlijk, zolang het geluid niet te hard is. Het hoeft niet VEEL harder te trekken als de Fire, maar in iedergeval wel wat beter. Maarja, als er geen betere optie is dan ga ik daar natuurlijk voor.
Ik zou graag nog wat meer suggesties horen als die er zijn.
15 mei 2015 om 20:19 #202377Het is geen echt antwoord op je vraag, maar zou het niet wat zijn voor je om een varioset te zoeken?
Past goed bij de rest van je setup, en het zal ook je trekkracht bevorderen! Je hebt zelfs nog kans dat het weinig tot geen negatief effect heeft op je top aangezien de Fire pas lekker presteert als je hem flink op toeren jaagt!
Anders zeg ik Proma CC!
15 mei 2015 om 20:22 #202378Ik waardeer je antwoord Wilk, maar ik zit absoluut niet te denken aan een vario. Ik vind het persoonlijk dat een brommer of scooter met vario helemaal niet zo mooi klinkt omdat het toeren verloop niet zo mooi is, en dat is toch wel een van de dingen die ikzelf zo mooi vind aan onze Piaggio brommertjes met poelie aandrijving. Ik vind het gewoon geweldig om mijn brommer langzaam en gelijkmatig in toeren te horen klimmen en dan bij de boost in opeens gewoon de power te horen.
16 mei 2015 om 07:49 #202379ik vond zelf de leo vince krul altijd goed rijden met pully. uitlaat dempers zijn fijn en maken een leuk geluidje.
alleen is de top wat minder, maar geeft wel lekker dat pully koppel 😀hier nog een linkje naar uitlaat test topic: KLIKKERD
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 mei 2015 om 10:30 #202380Ik ben alleen bang dat de Leo krul iets TE veel laat liggen op top met een DR EVO. Hij hoeft echt niet HARD op te trekken, maar het moet wel zo zijn dat ik niet eerst 3x bij moet steppen om een beetje fatsoenlijk van mijn plaats af te komen.
Verder, weet iemand of een Ciao uitlaat bevestiging mooi uitkomt met het gat onder de JMPB sticker? Ik heb dat gat ooit moeten maken voor het monteren van een Sito+ die gemaakt is voor een Bravo brug, dus ik weet niet hoe die uitkomt met bijv een Proma CC.

En verder, is er al wat meer bekent over de prestaties van de replica Proma CC? Ik lees er hier best wel wat over op het forum, maar het zijn eigenlijk alleen maar speculaties en “ervaringen” door “sketchy” personen met niet veel ervaring met het tunen van hun brom.
16 mei 2015 om 13:28 #202381een top one misschien?
16 mei 2015 om 13:30 #202382Past die zonder rare aanpassingen gewoon goed op een Si brug met het gaatje dat ik nu heb?
16 mei 2015 om 13:33 #202383als het goed is wel maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
16 mei 2015 om 13:48 #202384Ik heb even zitten kijken, maar een Top One gaat hem niet worden als hij in de weg zit voor de bougie. Ik begin nu echt HEEL erg te neigen naar een Proma CC/Tecnigas CC als die gewoon te monteren is op mijn Si brug.
Nu is alleen nog de vraag, welke? De replica of de “echte” en dan kans hebben dat die in een mindere staat verkeerd?
16 mei 2015 om 14:37 #202385Ik heb ergens gelezen, volgens mij heb ik zelf die vraag gesteld, dat er geen verschil zit in prestaties tussen de replica en “echte” Proma CC
16 mei 2015 om 15:21 #202386Ik heb hem besteld. Ik zal zodra ik de uitlaat heb een kleine review schrijven in het uitlaten topic van deze uitlaat hoe hij het doet tegenover mijn Fire. Is meteen handig voor andere mensen die er over zitten te twijfelen.
In iedergeval heel erg bedankt iedereen!
16 mei 2015 om 15:34 #202387Heb je de Tecno Circuit gekocht of de Technigas (Proma) Circuit?
16 mei 2015 om 15:44 #202388De Tecnigas Cicuit natuurlijk. Ik zou nieteens gezien willen worden met die Tecno Circuit. 😮
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.