Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Uitlaatflens op cilinder maken
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door VMBO-VETERAAN.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 augustus 2017 om 13:24 #208383
Die bus vastlassen op de flens,..dat gedeelte snap ik niet helemaal,..
Wat is het doel van dit allemaal?<3 Thunderstone
Check mijn perso!22 augustus 2017 om 13:44 #208384Hoe voegde je ook alweer plaatjes toe? Dan laat ik het je zien.
22 augustus 2017 om 14:06 #208385Even een account aanmaken en dan kan je foto,s uploaden.
Je krijgt er dan een aantal soorten links bij; kies die, voor op forums.
De link aanklikken is kopiëren en vervolgens hier in je tekst plakken.22 augustus 2017 om 14:17 #208387Gelukt, thanks.
Dit is wat ik wil:
https://imageshack.com/i/pmzxyRlWjOm dat te bereiken wil ik hier draad op snijden:
https://imageshack.com/i/pmmJtwgsjEn zo’n flens maken en er ook draad op te snijden.
https://imageshack.com/i/poUVnox0j22 augustus 2017 om 15:18 #208391Het idee is leuk:D
Maar het is beter dit idee los te laten. als je al een geschikte draad zou vinden dan verzwak je de gietijzeren bus zodanig dat hij bij een beetje belasting afbreekt.Waarom niet even een flensje maken en dit er op te laten lassen?
(locktide gaat los bij hoge temperaturen)Denk er ook aan dat de simoninie cilinder de flens precies in het midden van de cilinder heeft zitten en hij dus horizontaal gemonteerd kan worden.
Bij een normale cilinder kom je met de flens tegen het blok.22 augustus 2017 om 19:18 #208392Dankje 😀
Ja daar heb je een punt.Dan inderdaad aan t lassen geslagen.
Ach, de simoninie cilinder heb ik eventjes snel als grof voorbeeld gepakt.:lol
23 augustus 2017 om 21:48 #208393Heb je verhaal gelezen. Ik snap eigenlijk niet waarom je een flens zou willen. Is dit alleen om een 100% afdichting te krijgen?
Het idee achter de constructie van de ciao /citta is om een klein beetje flexibiliteit te creeeren zodat je uitlaatflens niet breekt bij de cilinder. Ik had ook problemen met de afdichting, altijd olie wat er lekt etc, maar vaak zit het in de uitlaat zelf. Als je zorgt dat de uitlaatpoort en uitlaat mooi recht zitten en de beugels zo aanpast dat het allemaal goed past heb je nagenoeg geen problemen. Ook de uitlaatklem bij alle uitlaten is ellende, omdat deze aan 1 kant niet afdicht.
Dit type klem moet je hebben:

Persoonlijk zou ik er niks op gaan lassen, maar zorgen dat alles goed past icm een andere klem.
24 augustus 2017 om 16:08 #208394Hoi Peter,
Inderdaad om 100% afdichting te krijgen, en daarbij ook zo weinig mogelijk geluid. Ik heb me altijd afgevraagd waarom ze gekozen hebben voor de huidige constructie.
Jij gebruikt dit type klem zelf ook mag ik aannemen? En waar zijn deze klemmen te koop? Ziet er wel een stuk degelijker uit!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.