Vespa-Ciao.NL
:: uitlaat vol met hele kleine deukjes?

Home Forums Techniek Framedelen uitlaat vol met hele kleine deukjes?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeroen–R
    Topic starter

hallo,

ik heb hier twee uitlaten liggen (ninja usine en een yasuni r voor m’n scooter). beide uitlaten zitten helemaal vol met hele kleine deukjes. als je er met je vinger over gaat voel je een bobbelig oppervlak.

ik wil deze uitlaten opknappen maar ik wou vragen of iemand van jullie een oplossing weet op de kleine deukjes er uit te halen?

ps. de ninja heb ik al weg gebracht naar een oom die zou kijken op ie het kon maken. dus vandaar de foto van de yasuni.

alvast bendankt

http://www.mijnalbum.nl/Album=CTA36T8U

just1991
      Bijdrager

WOUH 😐 het is net een golfbal ! :pest hoe is dat zo gebeurt gast…

spike
        Bijdrager

das begaaid !
          Ben je gaan crossen met scooter?

Edjuh
          Bijdrager

just1991 :
            WOUH 😐 het is net een golfbal ! :pest hoe is dat zo gebeurt gast…

Dat betekent wel dat hij super aerodynamisch is, misschien ga je er dus wel sneller mee!

http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0215.shtml

Peter.S
            Bijdrager

lijkt me iets van roest ofzo.
              misschien een VOORZICHTIG een schuurmachientje erop zetten en kijken of het iets wordt.
              LET OP: niet er doorheen gaan, dan heb je een groter probleem, want dat is bijna niet te lassen…

tnerual
              Bijdrager

lykt me wel steenslag, heb je veel kleine steentjes op de grond in je gemeente, in de buurt ofzo?

wel jammer

Jeroen–R
                Topic starter

dat durf ik zo niet te zeggen ik heb de uitlaten gekregen van mijn neef en die had ze al een tijdje liggen. ik heb hem al geprobeert te schuren maar zonder succes allen het oppervlakte schuur ik maar de deukjes niet.

tm-racing
                  Bijdrager

Is idd roest wat heel diep is gegaan,kan beter laten zitten.Als je het er af haal is hij heel dun

R-Ciao
                    Bijdrager

misschien als het deukjes zijn uitlaat in vriezer leggen?

QNCY
                      Bijdrager

hittebestendige plamuur een optie?

hansieb
                        Moderator

Volgens mij is die gewoon ernstig geroest, wat een toeval (heb beide uitlaten ook opgeknapt) 😉

Dit was mijne yasuni R die ook al behoorlijk aan het roesten was. Ook duidelijk al putjes zichtbaar alleen was ik erbij voordat het erger werd.

Gewoon compleet vlakschuren

Docs
                          Donateur

Het zijn inderdaad roestplekjes 😉 Als het deukjes waren was het oppervlak in de kuiltjes namelijk hetzelfde als de rest van de uitlaat. Kan duidelijk zien dat het weggevreten is door roest(allemaal kleine “gaatjes”)

dieseltank
                            Bijdrager

roest,

en ik zou der niet te veel aan doen, als je hem moooi wil maken moet je hem hitte plamuur spuiten ofso iets.

en zwart maken/ metaal kleur

of gewoon zwart maken nu, dat zie je helemaal niet veel:P
                              mooi zwart, is niet lelijk

Javad
                              Donateur

Ik zou proberen om hem met de flex of/en vlakschuurmachine zo glad mogelijk te krijgen net als bij Hansieb.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

QNCY
                                Bijdrager

deze putjes/deukjes zien der wel dieper uit dan die van hansieb, ik denk dat ie dan heel zwak wordt. Ik zou hem:
                                  * of gewoon netjes opschuren om alleen de roest weg te schuren (niet de deukjes), de lasnaden branden en afmaken met blanke lak.
                                  * of ik zou met hittebestendige plamuur aan de gang gaan/vloeibaar metaal om de putjes op te vullen, natuurlijk wel goed schuren van te voren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.