- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 12 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2018 om 01:25 #768597
Hallo,
heb net een piaggio bravo op de kop getikt en staat volledig origineel.(25KM/u)
Ik had deze graag wat opgevoerd door een andere uitlaat te monteren, als hij 50 km/u rijdt ben ik al zeer gelukkig. Nu ben ik op zoek naar een uitlaat maar vraag mij af of de motorblok van de ciau dezelfde is als de bravo. indien wel , dan passen de uitlaten van de ciau’s ook op de bravo’s?
Wie kan mij verder helpen, en wat raden jullie mij aan van uitlaat hiervoor?Alvast bedankt!
1 april 2018 om 10:22 #768916Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum.
Om een volledig standaard snorbrommer naar de 50 te krijgen zal je toch iets verder moeten kijken als alleen de uitlaat.Zo zal je ook een andere vertanding moeten monteren. Je hebt nu hoogstwaarschijnlijk een snorvertanding terwijl je een bromvertanding nodig hebt.
Verder is het raadzaam om de carburateur te vergroten. Echter zal dat weinig zin hebben als je inlaat zelf nog klein is. Voordat je hier aan begint zal ik dus eerst even kijken naar de diameter hiervan. Als deze voldoende is kan je een 12/10, 12/12 of 13/13 monteren. Vervang dan ook gelijk je luchtfilter voor een brom-luchtfilter.
Qua uitlaat zal een citypower met dikke bocht moeten volstaan. Ook al is het blokje van de ciaO hetzelfde als een bravo (op de kop na dan), zijn de ophangpunten voor de uitlaat wel anders. Vaak is dit wel pas te maken door de ophangbeugel te verplaatsen, of een extra gaatje in je brug te boren om je uitlaat aan op te hangen. Makkelijker is natuurlijk om een uitlaat te kopen die gelijk past 😉
Misschien is het nog makkelijker om te kijken of je een compleet bromblokje + vertanding op de kop kan tikken.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 april 2018 om 00:17 #769207Een bromnaaf alleen is waarschijnlijk al genoeg om dicht bij de 50 km/h te komen zonder veel trekkracht te verliezen. Daarna zou ik naar een andere uitlaat gaan kijken.
Wil je daarna nog harder, dan is het carter aanpassen de volgende en ook moeilijkere stap.
2 april 2018 om 01:57 #769239Damn AA-T wil je hem meteen weer van z,n brom afjagen
Want dat is een beste waslijst voor 25kmph winst.
Ik deel Vespaatje mening en voeg daaraan toe dat alleen een citypower van sito of gianelli ook al genoeg is om bij de 50 in de buurt te komen.
Mijn snor citta liep bij aankoop 48kmph op de teller met een sito city power en trok daar vlot naartoe ook.2 april 2018 om 08:26 #769513😆
Vertanding, carburateur, luchtfilter en uitlaat.. Valt wel mee toch 😉
Maar oké, stapsgewijs totdat je de juiste snelheid hebt is wellicht de betere optie (ben zelf wat meer van de grondige aanpak denk ik 😉 ).Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 april 2018 om 11:35 #769756(ben zelf wat meer van de grondige aanpak denk ik 😉 ).
Je bekijkt het als een pro

Maar das voor de topic starter een drempel te hoog denk ik.Edit
Das een monster simley
Edit AA-T:
Verschrikkelijk die monster smileys inderdaad, heb het snel aangepast.2 april 2018 om 22:00 #770339thx voor de reacties!
Een bromnaaf wat is dit juist?
is dit makkelijk zelf te vervangen en op waar vind ik ergens online goedkope uitlaatjes?2 april 2018 om 23:00 #770349Brom/snor- naaf/klok is de vertanding in je achterwiel, wanneer je het achterwiel demonteert kan je deze vrij makkelijk vervangen.
Je zou een topic aan kunnen maken in ‘onderdelen gezocht’ en vragen voor een bromnaaf. Je kan natuurlijk ook gelijk voor een uitlaat vragen maar wil je een nieuwe uitlaat zou ik op jmpbonderdelen.nl kijken.
Edit:
Hier nog een voorbeeld van een naaf. Het gaat dus niet om de tandwielen maar deze behuizing met zijn tandwielen in het geheel. Enkel wanneer de lagers of tandwielen zijn versleten hoef je deze open te halen en dat gebeurd absoluut niet vaak.

De foto betreft een Vario vertanding, weer wat anders (lagere as) maar het idee is hetzelfde.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.3 april 2018 om 15:03 #770591Op mijn bravo is er gewoon een orginele brom carbu opgezet en uitlaat veranderd.
Hij doet nu ipv 25 ook mooi 48km/u.Heb hem natuulijk nooit deftig aan de praat gekregen voor de aanpassingen, dus weet niet zeker hoe snel hij ervoor zou gereden hebben 😛
3 april 2018 om 15:51 #770598dit is een bravo uitlaat……
3 april 2018 om 20:25 #770639ik ga mij denk ik deze aanschaffen.
Uitlaat Gilera Citta Snel model citypower 22mm
Het valt me wel op dat er moeilijk uitlaten te vinden zijn voor deze modellen.
3 april 2018 om 23:23 #770644Voor de Bravo is niet een hele grote afzetmarkt zoals bij Ciao en Citta.
Je kan altijd een extra sleuf maken in je brug voor de ophangbeugel van de uitlaat, dan kan je bijvoorbeeld ook Ciao uitlaten monteren en zit je dus niet zo vast aan het model Bravo.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.